Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert fakturaoplysning fra leverandør i kina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Battericover.dk Troester Trading Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har i min enkelmandsvirksomhed importeret nogle varer fra Kina. Jeg bestilte varer til en total sum af 550 $.  Jeg har nu modtaget varerne, men min leverandør har kun angivet værdien af pakken til 45 $.
DHL, som var fragtselskabet jeg benyttede, har fortoldet indholdet til den værdi som stod på fakturaen, nemlig 45 $
Hvad gør jeg nu rent skatte- og momsmæssigt? Skal jeg fortælle SKAT,  at den faktura de har fortoldet ud af er forkert? Eller hvordan?


Håber mit spørgsmål er til at forstå :-)

Mvh
Andreas 

Ejer af BatteriCover.dk - Battericovers og Powerbanks til din smartphone

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen princippet er klart nok du skal ansvare for korrekt told deklaration så svaret er at du skal opgive det til told. Du kunne jo også meddele din leverandør, at hans julenumre er lidt besværende for dig Smile

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Battericover.dk Troester Trading Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen princippet er klart nok du skal ansvare for korrekt told deklaration så svaret er at du skal opgive det til told. Du kunne jo også meddele din leverandør, at hans julenumre er lidt besværende for dig Smile

vh 



Tak for hurtigt svar.

Hvordan skal jeg informerer SKAT at min seneste leverance er blevet fortoldet forkert? Er det noget jeg kan gøre på nettet eller bliver jeg nød til at gå den langevej og ringe til SKAT :-)
 

Ejer af BatteriCover.dk - Battericovers og Powerbanks til din smartphone

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Og Ravn er en af de som man kan følge temmeligt rent - så bare følg den Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg døjer også med samme problem med de kinesiske leverandører.

Men du kan altid skrive til dem at de skal påføre dit cv. nr.  (DK********) på fakturaen og vedhæfte eller vedlægge fakturaen til forsendelsen. Og understreg over for dem at det skal være den RIGTIGE faktura med det RIGTIGE beløb. Ellers sætter de værdien til under toldgrænsen og skriver at det er en gave eller sample.

Det er ikke altid de gør det, men det kan lette dig for bogføringsproblemer. 

Hvis det alligevel er gået galt så ring til SKAT og snak med dem. De er rigtig flinke og hjælpsomme når man selv melder ind at din leverandør har klokket i det. De ved det sker og vil gerne hjælpe importørerne.

Mvh. Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT er også klar over at det kan være svært at få den rigtige faktura fra Kinaland når man først har modtaget varerne. Derfor godkender de bl.a. screendump af betaling via Aliexpress. Alibaba osv. som bilag for at du kan bogføre korrekt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas 

du har jo betalt et beløb 550 dollar det har du vel gjort ud fra en faktura eller proforma faktura 

kommer varen ind med papirer der siger 45 så fortoller speditøren den som 45 så kan du få varen udleveret 

det er så bare at lave en ændring i den fortoldning med den rigtige faktura eller proforma faktura told og skal vil helst have en 

rigtig faktura - det burde du kunne få fra leverandøren

for lavt angivet værdi kan være ok for ex private som så betaler mindre men for virksomheder er det bedst at få det i orden

du kan også Måske få et problem hvis forsendelsen forsvinder så får du måsk kun erstatning for de 45 dollar 

som en anden skriver tal med told og skat de er faktisk rigtig flinke og vil gerne hjælpe

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan SKAT finde ud af, hvis man har fået for lav fortoldning? Hvorfor er det en fordel at det er det rigtige beløb der står på pakken? Hvad man altså lige antager, at man ikke ligefrem er glad for at blive røvet af SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Laconic:
Hvordan kan SKAT finde ud af, hvis man har fået for lav fortoldning? Hvorfor er det en fordel at det er det rigtige beløb der står på pakken? Hvad man altså lige antager, at man ikke ligefrem er glad for at blive røvet af SKAT.
fordi virksomheder har 100% ansvar for korrekt fortoldning og får store bøder for alt andet (og kan miste ret til import hvis det kan vises de snyder) 

Det er jo rent snyd når Kinafolket skriver forkerte tal - og told er ikke født i går - så som virksomhed skal man ikke spekulere i at snyde told - det kan give en meget ubehagelig kontrol (og de finder jo ud af det ved at se regnskabet hvor der jo er større beløb som udgift - jeg går ud fra du vil ha fradrag for det store beløb og ikke Kinatallet + afstemning med bank) De går på kontrol når de får mistanken

Læg så lige dertil, at tolden generelt er et ret lille beløb og der jo ikke er noget at hente på momsen som man jo ikke betaler som firma

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)