Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af hus til udlejning?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går lidt og leger lidt med tanken om at købe et ældre hus og sætte det i stand for at leje det ud.

Jeg kan lave det meste selv ved istandsættelse, og gør det mest for hyggens skyld.

Er der nogle der kan komme med lidt råd omkring det praktiske med regler, hvad man kan trække fra osv, eller har et link til en side hvor nan kan læse sig frem til det?

Jeg har ingen gæld og har en del penge til at stå, men har tænkt mig at låne pengene til huset gennem friværdien i mit nuværende hus,og så betale af på lånet med lejeindtægten.

Kan man trække udgifter fra ved en istandsættelse, eller kan man først få fradrag når wn lejer er flyttet ind?

Og lyder det overhovedet som en god ide at låne pengene til et hus som bare skal lejes ud, eller skal jeg betale det kontant når jeg nu har pengene til det?

Som skrevet før vil det bare være et hobby projekt, mest fordi jeg syns jeg har for meget fri tid :-D

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved er det smart at bruge virksomheds- eller kapitalafkastordningen når du vil leje ud, da du så skattemæssigt kan trække nogle af dine udgifter til renter og ejendomskatter fra i skat. Men så tror jeg at det er nødvendigt at du belåner det hus du vil købe og udleje, og ikke din nuværende bolig. Derudover skal du beskattes af den indtægt du får når du engang sælger, altså forskellen mellem købs- og salgsprisen - dette er hvis du kun køber for at udleje. Man skal også passe på med reglerne for udlejning, da lejerne altid bliver tilgodeset, og der er mange sager om blandt andet lejere der går til LLO og klager over huslejen og får den nedsat, også med tilbagevirkende kraft.
Du bør tjekke skats hjemmeside, og LLO og rådføre dig med advokat eller revisor inden et køb til det formål ville jeg absolut mene. Er på ingen måde ekspert men har selv læst på nettet omkring det....

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Og forresten bliver du også beskattet af din lejeindtægt, der findes flere ordninger for hvordan, afhængigt af hvilken skattemetode du benytter dig af, og derfor er det også vigtigt at konsultere revisor eller advokat, ved ikke om du kan trække forbedringer fra i skat, men har i hvert fald aldrig hørt om det. Umiddelbart tror jeg det ikke.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)