Helt enig i 2012 - det var en simpel skrivefejl, jeg befandt mig kort i 2014 tror jeg og var nok kommet en del bedre fra at skrive - den hørte til sidste år - Arbejdet er jo afsluttet inden jul - så jeg ville da ha skrevet 2012 regnskabsmæssigt for fakturaen |
Hej Tonny
Tak for svaret. Jeg kan se, at jeg ikke har helt styr på de skattetekniske detaljer. Til en anden gang: Hvordan skal jeg gøre hvis arbejdet strækker sig fra december til januar? Skal der så sendes en separat faktura på arbejdet udført i december og så resten i januar? I 2012 var jeg nemlig ikke klar over, at arbejdet ville slutte i 2012, men jeg forventede at det ville strække sig ind i 2013.
I forhold til fagforeningen er de allerede inde over nogle af de andre sager jeg har med virksomheden, som bl.a. drejer sig om manglende lønudbetaling samt feriepenge. Jeg vil dog gerne have bekræftet, at der ikke ville blive noget problem i at gøre krav på pengene, til trods for, at jeg ikke har en skriftlig aftale med kunden/arbejdsgiveren inden jeg giver sagen videre til fagforeningen. Det er ikke utænkeligt at arbejdsgiveren trækker sagen i langdrag og også tager den i retten.
Jeg sætter stor pris på jeres svar.
Vh
Mads