Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud større end anpart i procent?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har nu sammen med min partner haft et anpartsselskab i 2 år.

Jeg har i størstedelen af den tid, haft lagt væsentligt flere penge i firmaet i forhold til den størrelse anpart jeg har.

Hvordan stiller det mig i forskellige henseender? Hvad har jeg ret til, ved et evt. salg f.eks.?

Håber i kan hjælpe mig.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I har lavet en kontrakt, så burde der stå i den hvor mange procent I hver har af virksomheden. Hvis I ikke har en kontrakt på dette, så få lavet en og aftalt hvor mange procent I hver skal have!

Du kan ikke bare sige, at du skal have flere procent fordi du har lagt flere penge i virksomheden.. Det må I snakke om og få aftalt med det samme!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger helt af hvordan du har "lagt" pengene. Det har ikke rigtigt noget at gøre med hvad I har aftalt i et ApS. Har du indskudt penge som lån eller som selskabskapital/annpartskapitaludvidelse må vi nok vide først - hvordan har du "lagt" pengene i firmaet?- Det kunne være sådan, at du blot har pengene til gode fordi du har lånt dem til selskabet men det skal jo så fremgå af regnskabet - og hvad står der i det om gæld til selskabsdeltager eller lignende?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle penge du har indskudt i firmaet efter stiftelsen er lån til virksomheden fra dig - det samme gælder for ham.

Med mindre der ligger aftaler kan disse lån kræves tilbagebetalt øjeblikkeligt. Dette er det eneste du har 'ret' til. Kan/vil firmaeet ikke betale - må du behandle det som et andet firma du havde penge tilgode i - eller foretage en kapitaludvidelse.

Alle penge du måtte have tjent til virksomheden tæller ikke i forhold til ovenstående. Kun reelle overførsler fra dig til firma.

Du skriver ikke hvad situationen er. Det må vi høre om før du kan få bedre svar.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)