Jeg har fået en reklamation på en palle sodavand, som jeg solgte en kunde d. 14 januar 2013. Det første jeg hører fra kunden, er idag, hvor han skriver at der har været store problemer. "Allerede ved modtagelse, var en kasse sodavand sprunget. Siden da er 14 kasser sprunget. Det har været et kæmpe arbejde at rydde op efter dette, og jeg vil bede dig overveje at refundere prisen på de sprungne kasser" Jeg tænker selv det er lidt underligt, at jeg intet har hørt omkring problemer før nu - snart 5 mdr. efter modtagelse. Ligeledes at "en kasse" er sprunget... Det er dåsesodavand, og det virker meget mærkeligt at 24 dåser i lige nøjagtig en ramme springer - og derefter i yderligere 14 rammer. Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal synes om denne henvendelse. PS. Alle reklamationsmuligheder overfor min leverandør og fragtmanden er for længst overskredet.
|
Jesper Laugesen:Allerede ved modtagelse
I alle de forretningsbetingelser jeg har set står at man straks skal reklamere når man har opdaget en fejl ved en vare. Dette har han helt åbenbart IKKE gjort i dette tilfælde. Hvad siger dine forretningsbetingelser om reklamation?
Desuden må han kunne dokumentere at kasserne reelt er sprunget.
Jeg ville ikke have noget problem med refundere kasserne hvis de reelt var sprunget, men det lugter langt væk af at din kunde forsøger at snyde sig til uberettiget at få refunderet nogle kasser sodavand.