Hej Lisette
Nu jeg har revset Kurt's guide og svaret igen på Thomas' nedladende bøn.
Så syntes jeg også det er på sin plads, jeg drysser lidt ud af hvad jeg betragter som guldkorn, ud fra min efterhånden alt for mange år i webshop branchen.
Glem alt om webshop-platform, systemer, open source etc. og koncentrer dig om at finde din shop's berettelse. Det gøres ved at svare på det simple spørgsmål:
Hvorfor skal/vil kunderne købe dine varer fremfor de andres?
Når du har et godt svar på dette, så spørger du 10-20 forskellige mennesker i målgruppen, om svaret er stærkt nok til at få dem til at handle hos dig, og hvis det ikke er hvad der så kunne få dem til at handle. Brug Google til at undersøge om det findes i forvejen, hvis det gør kan du så gøre det bedre? er der også andre der mener?
Det tager tid, at finde sin shop's berettelse, men man må ikke springe over her, og det er vigtigt at holde ørene åbne for kritik, og researche så meget som muligt. En god ide kunne være at Google: Business Strategy Canvas og bruge den model.
Et super fedt eksempel på en shops berettelse er Faktorfobi.dk, det er en shop der sælger børnetøj, og i et marked hvor der ellers ikke manglede børnetøjsshops, fandt de en berettelse, ved at sælge soltøj. Så hvorfor skal du handle hos Faktorfobi, det skal forbi du ikke altid er der til at smører dine børn ind i solcreme, og solen er farlig for dem.
Held og lykke, med din shop. Når du har fundet et bud på en berettelse, så er Amino et rigtigt godt sted at teste den.