Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af webshop :)

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Back on track please.

Lisette, det er en rigtig god idé at få nogle leverandøraftaler på plads.
Der findes flere former for at drive webforretning.

En af de mere sikre for en der lige er kommet på markedet er dropshipping, hvor du modtager en ordre, som du sender videre til et dropshippingfirma, der herefter sender ordren til din kunde.
Avancen på dropshipping er ikke lige så god som hvis du selv ligger inde med et varelager, men til gengæld undgår du at skulle investere en masse penge i starten.

Dernæst, så sørg for at få valgt det rigtige shopsystem fra starten af.
Det er utrolig tidskrævende og besværligt hvis man pludselig finder ud af at man vil skifte system.

Nogle af de mest brugte og anerkendte open-source systemer (åbne systemer) er: Magento, PrestaShop & OpenCart.
Magento har vidst nok en ret høj indlæringskurve.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet et, som rigtig mange bruger er WooCommerce, som er et plugin til det populære blogging system, WordPress.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra randers
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa :)

nu spørger jeg nok rigtig dumt, hvad får jeg ud af dropshopping? :)  har man en lille fortjeneste på det eller?

 

mvh lisette

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dropshipping giver en mindre fortjeneste - men også en mindre risiko.

Hvis jeg skulle give dig et godt råd om din kommende webshop, så må det være at finde noget andet at lægge på hylderne. Det er  ikke let  at  starte op på det marked - konkurrencen er ikke bare stor, men konkurrenterne er giganter med uanede markedsføringsbudgetter.

Start hellere en nicheshop, som der ikke allerede findes flere tusinde af der ude

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har naturligvis en fortjeneste, jeg har dog oplevet at i mange tilfælde indenfor "fashion" er det svært at få dropshippingaftaler i hver fald når det gælder de større mærker. Men du kan formentlig godt få mindre til at lave dropshipping for dig. Avancen er naturligvis lavere, men du slipper så for at binde penge i et lager.

Fra randers
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvad er en nicheshop?? :) sådan lidt som søstrene grene agtigt eller?? griner

Fra randers
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

eller tilbyder rengøringshjælp??

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisette

Nu jeg har revset Kurt's guide og svaret igen på Thomas' nedladende bøn.

Så syntes jeg også det er på sin plads, jeg drysser lidt ud af hvad jeg betragter som guldkorn, ud fra min efterhånden alt for mange år i webshop branchen.

Glem alt om webshop-platform, systemer, open source etc. og koncentrer dig om at finde din shop's berettelse. Det gøres ved at svare på det simple spørgsmål:

Hvorfor skal/vil kunderne købe dine varer fremfor de andres?

Når du har et godt svar på dette, så spørger du 10-20 forskellige mennesker i målgruppen, om svaret er stærkt nok til at få dem til at handle hos dig, og hvis det ikke er hvad der så kunne få dem til at handle. Brug Google til at undersøge om det findes i forvejen, hvis det gør kan du så gøre det bedre? er der også andre der mener?

Det tager tid, at finde sin shop's berettelse, men man må ikke springe over her, og det er vigtigt at holde ørene åbne for kritik, og researche så meget som muligt. En god ide kunne være at Google: Business Strategy Canvas og bruge den model.

Et super fedt eksempel på en shops berettelse er Faktorfobi.dk, det er en shop der sælger børnetøj, og i et marked hvor der ellers ikke manglede børnetøjsshops, fandt de en berettelse, ved at sælge soltøj. Så hvorfor skal du handle hos Faktorfobi, det skal forbi du ikke altid er der til at smører dine børn ind i solcreme, og solen er farlig for dem.

Held og lykke, med din shop. Når du har fundet et bud på en berettelse, så er Amino et rigtigt godt sted at teste den.

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

En nicheshop er en hvor du målretter den til et enkelt lille område. Det kan for eksempel være du vil målrette den til økologisk børnetøj for børn i alderen 6-10 år - det kunne være en niche.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra randers
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hva så hvis jeg vælger at købe en her på amino? altså en webshop hvor alt er startet op? så er man da fri for alt det med at lave en webside så køber man bare en andens webshop? er der formål ved det? :)

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)