Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal til at registrere min virksomhed men har nogen spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg skal være impørtregisteret så har jeg nogen spørgsmål til blanketten inden på virk.dk

Under Rubrik 9 kommer der:
 
Import fra lande uden for EU Importørregistrering Hvis du importerer varer uden for EU, skal du vælge, hvordan du vil betale din told. Du kan vælge mellem 3 muligheder:

•Jeg vil tage de importererede varer i brug med det samme. Det koster 2.5 promille af toldbeløbet ved hver fortoldning. (Det hedder SKATs sikkerhedstillelsesordning og afregnes månedligt).

•Jeg vil vente med at tage de importerede varer i brug, til jeg har afregnet kontant for dem (senest 5 dage efter modtagelse). Jeg ønsker at stille sikkerhed på anden

Jeg ønsker at stille sikkerhed på anden vis. Det kan fx være i form af selvskyldnerkaution eller bankgaranti. Denne type sikkerhedstillelsesordning skal godkendes af SKAT, før varerne indføres.

Jeg har umiddelbart taget den første, og primært fordi 2.5 promille af toldbeløbet er ligmed 0, da der ikke er told på de vare jeg køber ind. Så er det den første valgmulighed jeg skal vælge?

PS, det er en virksomhed hvor der videre sælges telefontilbehør 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget den første mulighed ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder helt OK - når du registrer importør så kryds af for eksportør samtidigt da det gør det meget lettere at returnere eventuelle varer og ikke ellers giver omk og besvær

god vind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg nemlig også gjort ;)

Og mange tak ;)


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)