Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En hostingvirksomhed uden en chance.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Jeg har efterhånden haft servere i nogle år og har efterhånden fundet mig en interesse indenfor hosting, da det ligner meget min hverdag i min virksomhed Frax.dk Development, hvor jeg er IT-konsulent og laver software og lignende.

Jeg har det seneste månedstid været igang med at udvikle en hosting-platform (Da jeg ikke har råd til WHMCS+cPanel+Servere med mine studielønninger) og synes efterhånden at det er ved at blive meget fint. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at tilbyde hosting i en lille størrelse og så prøve følelsen med at have servere at holde øje med og kunder at supportere.

Dillemaet er jo bare, at jeg ikke har råd til det helt store systemer og lign, så jeg vil ikke kunne give lige så gode specifikationer som f.eks. Meebox, Hosting4Real, Surftown eller One.com. Jeg vil kunne presse prisen virkelig langt ned, helt ned i et enkeltcifret beløb pr. måned, men hvad er det værd, hvis man kan betale nogle kroner ekstra og få meget mere for pengene ved konkurrenterne. Især storage har jeg problemer med at følge med i, da jeg på mine servere har et vist antal GB til rådighed, men kan selvfølgelig opgraderes. For at det kan betale sig at opgradere, skal jeg indtjene 25-30 kr pr. 10 GB plads.

Kort og godt sagt, har jeg her en idé jeg brænder for, men ikke ressourcerne til at være konkurrencedygtig i. Hvad vil jeres råd være, Amino? At færdigudvikle mit system og satse på at nogen vælger mig alligevel? Jeg har ihvertfald svært ved at finde ting, som jeg kan være unik på og tiltrække kunder og det er jo ærgeligt, når jeg brænder for det.

Dbh.

Niclas Hedam

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det du mangler i dit regne stykke er at virksomheder som dem du nævner der sælger de samme fysiske gigabytes flere gange, dvs. de kalkulerer med at folk ikke bruger den plads de får til rådighed. Typisk fylder en hjemmeside langt under 100MB ... så det er så at sige "gratis" at sælge 10GB ... for kunden bruger kun en brøkdel af del :-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Hedam:
Jeg har det seneste månedstid været igang med at udvikle en hosting-platform (Da jeg ikke har råd til WHMCS+cPanel+Servere med mine studielønninger) og synes efterhånden at det er ved at blive meget fint.

Kunne det evt. laves til et produkt du kan sælge? Altså en hosting platform til mindre hosting firmaer (som dig selv), som ikke har økonomi til de dyre løsninger?

Mvh Carsten

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Det du mangler i dit regne stykke er at virksomheder som dem du nævner der sælger de samme fysiske gigabytes flere gange, dvs. de kalkulerer med at folk ikke bruger den plads de får til rådighed.

Ikke alle oversælger deres plads Big Smile

Hedam, det rigtigt, at både WHMCS, cpanel whatever er dyrt, især i starten (Jeg tænkte det samme da jeg startede, også fordi jeg ikke ville skylde en krone til folk).

Jeg faldt engang over boxbilling.com - det ligner et alternativ til WHMCS, og ser ud til at have nogle gode features - hvordan det faktisk er, vil jeg melde pas på - og hvor sikkert det er, ved jeg heller ikke.

Om du oversælger din plads, eller giver en lille mængde plads, er jo egentligt op til dig. Mange hosts tilbyder både 5-10gb disk plads idag for næsten ingen penge - og jeg tror med 95% sikkerhed, at det kun er en meget lille procentdel der faktisk bruger den mængde plads, eller noget nær den mængde som de er tildelt.

Det er især i Danmark (hvad jeg har set), hvor man faktisk sælger den mængde plads på webhoteller, både i Holland, Tyskland, england, etc - der finder man ikke mange der giver 10gigabyte plads til xx antal kroner.

Der er vi normalt nede i de 0,5-1 gigabyte for ja måske 20-35kr om måneden - eksempler som disse kan være EUKHost, yourhosting.nl, etc.

Hvis de kan være populære i de lande, ved at sælge mindre plads, end nogle andre, så er jeg sikker på du også kan, hvis du kan bevise overfor dine kunder, at hvorfor købe 10gigabyte plads, når man alligevel kun bruger 1/20 del af det.

Alle skal starte et sted, og når du får kunder i butikken, vil du have muligheden for at udvide dine funktioner, via brug af andre kontrol paneler, betalingssystemer, servere etc.

Så du har en chance, også selvom du ikke rigtig har nogle penge, og du har limiteret funktioner i starten

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tak for de input. Det er ihvertfald værd at overveje at forsøge at ramme segmentet, der ikke har brug for så meget plads. Jeg må tage til overvejelse om jeg vil overselle eller bare tilbyde en lille mængde plads.

Dbh.

Niclas

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er også stadig muligt at være unik. I og med du laver dit eget system, kan du jo nemt indbygge nogle funktioner der gør dig unik. (det kunne f.eks være at det var nemt for en udvikler at styre mange sites eller noget i den stil).

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Det du mangler i dit regne stykke er at virksomheder som dem du nævner der sælger de samme fysiske gigabytes flere gange, dvs. de kalkulerer med at folk ikke bruger den plads de får til rådighed. Typisk fylder en hjemmeside langt under 100MB ... så det er så at sige "gratis" at sælge 10GB ... for kunden bruger kun en brøkdel af del :-)

Er ret sikker på Lucas fra Hostin4real ikke sælger de samme gigabytes flere gange.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det måske også bare mig, som ikke kan se problemet i at sælge pladsen flere gange.

Du sælger bare at du har en bestemt plads til rådighed, så så  længe folk ikke kommer i klemme med det, og man sikrer sig at folk få den plads de har brug for (dog maks det de betaler for), så ser jeg det ikke som et problem. Så har hostingudbyderen dog bare det problem, at hvis alle valgte at fylde deres plads op lige pludselig, så vil hostingudbyderen jo skulle købe mere plads for at have samme antal kunder. Men hvornår sker det lige? :) 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Schadegg Rasch Jensen:

Nu er det måske også bare mig, som ikke kan se problemet i at sælge pladsen flere gange.

Du sælger bare at du har en bestemt plads til rådighed, så så  længe folk ikke kommer i klemme med det, og man sikrer sig at folk få den plads de har brug for (dog maks det de betaler for), så ser jeg det ikke som et problem. Så har hostingudbyderen dog bare det problem, at hvis alle valgte at fylde deres plads op lige pludselig, så vil hostingudbyderen jo skulle købe mere plads for at have samme antal kunder. Men hvornår sker det lige? :) 

Det er vel lidt, det samme som at sælge dit en bøtte sæbe med 500ml i - for hver bøtte går der 40-60ml til spilde, fordi folk ikke vil tømme bøtten ordentligt, så kunne man vel egentligt bare fylde mindre i bøtterne, men du betalte for mere end du reelt fik.

Hvis nu lige pludselig du en dag skulle bruge 500ml sæbe (hvilket de fleste ikke gør), så kan der ske et problem.

Men hvornår sker det lige, at du faktisk tømmer bøtten for enhver ml? :P

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad angår harddiskplads, er det nok snarere lidt det samme som, at man som bank tager imod indlån og efterfølgende investerer dem i udlån - og satser på at der ikke pludselig opstår bank run - ganske som almindelig velfungerende bankvirksomhed har virket i tusindvis af år - endda bare uden risikoen for et bank run.

Med CPU og hukommelse er det dog noget andet, da sandsynligheden er temmelig stor for, at mindst én af kunderne installerer et dårligt konfigureret/udviklet script, som har potentiale til at genere hele serveren.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)