Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside for forening som privat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg er blevet tilbudt at lave en hjemmeside til mit lille lokale samfunds forening. men jeg er ikke interreseret i at starte virksomhed endnu. men kan jeg få penge af dem for hjemmesiden uden at være cvr-registret først og i givet fald hvordan?

hvad skal jeg være opmærksom på hvis jeg kan tage penge for hjemmesiden (og naturlighvis betale skat)?

hvor og hvordan skal jeg angive at jeg har tjent disse penge?

kan det lade sig gøre at betale den del til skat de skal have med det samme så jeg ikke skal sørge for at have lagt dem til side indtil næste år?

Håber virkelig i kan hjælpe mig

på forhånd tak!!

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke starte firma, hvis de betaler dig under 50.000 kr. som jeg forventer de gør.

Du skal bare indtaste det på tastselv :)

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mente nok der var et eller andet om det. :)

men er der ikke en måde hvorpå man kan betale det til skat de skal have med det samme?

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du udfylder det bare som en B indkomst på dit skattekort så beregner skat det selv. 

Mvh.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - foreningen bør faktisk opgive det til skat som bidragspligtig B indkomst gruppe 05 og du selv forskudsregistrer det - og så vil du se, at dit almindelige fradrag går ned, så du på den måde får betalt din skat via den øvrige almindelig indkomst, og har du ikke en sådan - så kommer der en opkrævning

Du kan også lave en frivillig indbetaling som indlogget på skat.dk - feks typisk 44% af det du modtager og så er skatten betalt - men du skal stadigt forskudsregistrere og have det med  årsopgørelsen og foreningen skal indberette

Eneste anden mulighed er, at de opretter dig som lønmodtager og så sker der træk af a- skat inden udbetalkngen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)