Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med revalidering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Er der nogle derude som har erfaring med revalidering og start af selvstændig virksomhed?
 
Jeg har nemlig kunne læse, at personer der bliver godkendt til revalidering kan låne penge af kommunen til opstart af selvstændig virksomhed! Og i nogle tilfælde få sygedagepenge ydelse de første 6 måneder!
 
Nogen erfaringer?
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 
Jeg har en rigtig god ven som har en hundekennel og hun er på flexjob og må derfor ikke være reg. med cvr nummer.
 
jeg kunne forestille mig du kan løbe ind i den samme mur men tage en snak med din sagsbehandler for ved han/hun det ikke så skal denne undersøge reglerne for dig når du spørger ind til en direkte emne (forvaltningsloven) desuden kan du ikke - set fra min stol - få sygedagpenge mens du har cvr nummer da du derigennem er i arbejde og derfor ikke kan anses for værende syg nok til at modtage sygedagpenge.
 
men igen tal med sygedagpengekontoret om din problem stilling.
 
det jeg direkte ved er at der i lov om aktiv social politik er mulighed for hjælp i begrænset omfang til at hjælpe folk til nyt job i en anden branche end tidliger, hvis det anses for en relevant mulighed for at få klienten i fast job

Venligst

René Buch

Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa
Jeg kunne godt tænke mig at stille nogenlunde det samme spørgsmål.

Min kone er på ledighedsydelse og bevilget flexjob på 15 timer/uge.... men fåe det sikkert aldrig, hun har sclerose og flexjob hænger jo ikke ligefrem på træerne.

Jeg tænker på at starte et firma med salg af børnerelaterede ting (tøj, legetøj mm) og ville så "ansætte" hende i de 15 timer om ugen.

Kan man det og må man det??
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ret vide rammer for, hvad man "må" inden for revalideringsområdet. Der kan både ydes rentefri lån og kontant økonomisk støtte i opstartsperioden i max. 6 måneder. Det afhænger af, om kommunens sagsbehandlerteam vurderer, at der er en god mulighed for, at den pågældende bliver selvforsørgende efter revalideringsforløbets udløb.
 
I tilfældet "ansætte sin ægtefælle", ville jeg tale med kommunen om det (lige dette emne har jeg ikke erfaring med), jeg tror ikke, at det er umuligt, men hvis jeg var sagsbehandler ville jeg kikke grundigt efter, om det faktisk er et job som gavner din hustru eller om det er et spørgsmål om at få flere penge ud af systemet.
 
Med venlig hilsen
 
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anette
Tak for svaret

Jeg prøver diskret at tage kontakt til kommunen
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/11/2006 9:58:23 PM Forfatter: Anette/Inloco
Der er ret vide rammer for, hvad man 'må' inden for revalideringsområdet. Der kan både ydes rentefri lån og kontant økonomisk støtte i opstartsperioden i max. 6 måneder. Det afhænger af, om kommunens sagsbehandlerteam vurderer, at der er en god mulighed for, at den pågældende bliver selvforsørgende efter revalideringsforløbets udløb.
I tilfældet 'ansætte sin ægtefælle', ville jeg tale med kommunen om det (lige dette emne har jeg ikke erfaring med), jeg tror ikke, at det er umuligt, men hvis jeg var sagsbehandler ville jeg kikke grundigt efter, om det faktisk er et job som gavner din hustru eller om det er et spørgsmål om at få flere penge ud af systemet.
Med venlig hilsen

hej
 
jeg er lige nysgerrig efter hvor du har denne information fra? fra et tidliger job eller?
 
for i mine øre er det både fornuft at hjælpe folk der evt. står med en ødelagte ryg efter mange år som evt. jord og beton arbejder og give denne person en ny chance i livet f.eks. som selvstændig
 
men samtidig fuldstædigt forrygt at selv om en person har det svært lige pt. at tilbyde denne hel eller delvis kapital til en tja kiosk / pizzabar / eller noget helt 3.
 
jeg personligt har RET til revaldering, men har endnu ikke hørt om den vinkel du nævner, hvem med en lille iværksætterspirer i maven ville ikke drømme om at få rentefie lån til sin opstart? samt penge at leve for mens alle de øvrige nye forretningsejer KÆMPER BRAVT for at få smør på brødet.

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er oprindeligt kommunalt uddannet sagsbehandler fra Gentofte kommunes socialforvaltning, så engang var jeg helt toptunet på det sociale område. Nu har jeg andre interesser, men følger stadig lidt med. Jeg har haft to personer i revalideringsforløb i mit firma, og jeg bliver jævnligt kontaktet om den slags, så det er praktisk for mig nogenlunde at vide, hvor grænserne går,
 
Man kan måske sige, at jeg tænker kommunalt. Forstået på den måde, at jeg ved, hvilke vilkår sagsbehandlerne arbejder under. Men jeg er ikke ekspert, kan ikke paragrafferne i hovedet og al den slags.
 
Konkrete eksempler, f.eks. om de, som får tilbudt revalidering også er dem, der har mest brug for det, er en endeløs lang diskussion. Men i nogle (få) tilfælde giver det i høj grad mening at hjælpe mennesker på vej på alternative måder f.eks. ved nyskabelse af et særligt job evt. som selvstændig.  Generelt set må man dog sige, at iværksættere arbejder hårdt, så jeg mener, at det kan være svært at begrunde, at man kan starte sin egen virksomhed men ikke passe et almindeligt arbejde.
 
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
har læst og svare lige mere uddybende i morgen

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan ikke svare sig at skrive mere til mig om revalidering. Jeg er, som nævnt, ikke ekspert på området, og vil derfor kun kunne udtale mig i svage vendinger. Kik på Center for Ligebehandling af Handicappede, som har nogle udmærkede publikationer om emnet. Lovgrundlaget er Lov om Aktiv Socialpolitik.
 
Helt uden for emnet kan jeg så oplyse, at jeg har indgået et væddemål med min 10-årige om, hvor længe jeg kan holde mig mobiltelefon- og internetfri her i helligdagene, og det kvikke barn har jo en pointe.
 
Hav en dejlig påske.
 
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man får revalideringsydelse, så må man have lov og tjene en lille smule ved siden af. Jeg mener faktisk beløbet er ca. 1000 kr pr. md. Tjener man mere bliver det modregnet.

forever prentow

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)