Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for import af varer fra Kina ? Told og moms ?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For at importere fra uden for EU som jeg kan forestille mig du gør - med videresalg for øje SKAL du være importørregistret

Hvad er kravene til dette? Koster det penge? Hvad ville der ske hvis man ikke var importørregistreret, og handlede alligevel?

Tak,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Laconic:

Cookie:
For at importere fra uden for EU som jeg kan forestille mig du gør - med videresalg for øje SKAL du være importørregistret

Hvad er kravene til dette? Koster det penge? Hvad ville der ske hvis man ikke var importørregistreret, og handlede alligevel?

Tak,

hos skat

nej

du risikere din pakke beslaglagt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hm - Michael M svarede vel ret så korrekt, så jeg forstår vel ikke hans ene stjerne bortset fra at registrering sker når man tilmedler sig som virksomhed hos virk. men: Det koster ikke noget du kan læse om IMPORTREGISTRERING HER Det er gratis men det betyder ikke at alle kan finde ud af alt med toldtarif numre, fortoldning, importmoms bogføring og angivelse + regnskab generelt, så sæt dig ind i ting

Hvis du hander uden at være importregistreret og ha virksomhed så betaler du moms ved importen + told kan tage dine varer i sikkerhed + du kan få bod så det er absolut no-go. Alle dine varer passerer jo told og de tager dig - om ikke første gang så anden gang og så falder hammeren for alt

Du skal i det hele taget aldrig tænke i baner hvad sker der hvis jeg bryder loven, du skal finde veje at arbejde på UDEN at bryde den

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Du skal i det hele taget aldrig tænke i baner hvad sker der hvis jeg bryder loven, du skal finde veje at arbejde på UDEN at bryde den

vh

Nemlig. Jeg har prøvet hvor en ny leverandør glemte at skrive firmanavn på pakken men kun skrev den medarbejders navn på som havde bestilt varerne. Vi fik et brev fra Post DK's told-afdeling om at de ikke kunne levere varerne fordi forsendelsen var af en sådan størrelse at det måtte anses som værende erhvervsimport og der ikke forelå importregistrering. Også var vi ellers igennem en masse bøvl, før de forstod at den sådan set bare var labelet forkert, og vores cvr (på samme addresse) var importørregistreret, også fik vi så pakken. - Så det kan ikke anbefales.

Jeg forstår egentlig heller ikke den ene stjerne, da jeg synes jeg svarede præcis på dine spørgsmål - du skal ikke forvente meget mere hjælp herfra ihvertfald. 

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig, men jeg aner ikke hvilken stjerne i taler om. Jeg kigger rundt, men kan ikke se det. Jeg er ret ny her på amino debatten, så beklager hvis jeg har klokket i det. Hvor retter jeg det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Laconic:
Undskyld mig, men jeg aner ikke hvilken stjerne i taler om. Jeg kigger rundt, men kan ikke se det. Jeg er ret ny her på amino debatten, så beklager hvis jeg har klokket i det. Hvor retter jeg det.

Det er ikke dig der har givet en stjerne  det tror jeg slet ikke du kan før du har mange flere indlæg så Michael M kan roligt hjælpe dig stadigt - det er en ande

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Laconic:

Cookie:
For at importere fra uden for EU som jeg kan forestille mig du gør - med videresalg for øje SKAL du være importørregistret

Hvad er kravene til dette? Koster det penge? Hvad ville der ske hvis man ikke var importørregistreret, og handlede alligevel?

Tak,



Kravet er et cvr-nummer og der er ingen direkte udgifter forbundet med det.
 - Hvis du importerer uden at være importørregistreret, så foregår det på privatvilkår. Altså du betaler told og moms ved inførslen.

Videresalg er ikke lovligt og kontrolleres løbende af myndighederne.


@Michael Moore


Du blander tingene lidt sammen. En pakke bliver ikke "beslaglagt", medmindre der er tale/spekulationer om ulovligt indhold - Derimod kan den blive tilbageholdt grundet manglende indfortoldning.

At indfortoldningen ikke foretages grundet et skøn fra Postdanmarks side, er isoleret set ikke direkte konsekvens af den manglende importørregistrering. Men naturligvis kan Postdanmark skønne, at importen sker som led i erhvervsmæssig sammenhæng (somregel grundet kvantitet af godset og som led i PostDK's ønske om et godt samarbejde med Skat eksempelvis i form af AOE-certificering mm.). 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:

Du har ret i at jeg brugte det forkerte ord. Post DK bruger også "tilbageholdt". Men pointen er nu stadig at det er noget værre bøvl at forsøge at importere uden en importregistrering.

Laconic:

Undskyld mig, men jeg aner ikke hvilken stjerne i taler om. Jeg kigger rundt, men kan ikke se det. Jeg er ret ny her på amino debatten, så beklager hvis jeg har klokket i det. Hvor retter jeg det.

beklager misforståelsen, jeg troede det var dig der havde givet 1 stjerne for indlægget. Beklager meget :-)

Fra København S
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 44
Fra  iLash Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michel

Jeg har arbejdet mange år med indfortoldning (hos DHL), og kender derfor alt til fortoldning & regler. Send mig en besked, hvis du stadig mangler svar på nogle spørgsmål.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælge at sende varerne med DHL, så husker også at tilkøbe forsikring af forsendelse, da værdi af din pakke er så høje. 

Det er en god ide at tjekke grundigt om din leverandør er troværdig eller ej. Gold supplier betyder ikke noget, titlen kan købes. 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)