Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for import af varer fra Kina ? Told og moms ?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino

Først har oprettet mig som enkelmandsvirksomhed i sidste uge på virk.dk
Har to hjemmeside klar snart hvor der skal sælges diverse mobil ting og gadgets på den ene og sexting på den anden. Har fået nogle kontakter i Kina på diverse ting.

Har fået et tilbud fra en af dem på en hulens masse tablet og mobil ting. Det skal sendes med dhl og samlet pris på tingene er ca 1000 dollar men så siger han det koster 300 dollar i fragt med dhl ? Kan det passe ? Vil tro pakken vejer 10 kg ca og fylder 0.5meter x 0.5 meter ? Han har lavet sådan en Pro forma fakture på det. Skal den med pakken og skal den lægges inden i eller udenpå? Og så skriver han, han kan ændre varens pris på faktura hvis det var det hjalp ??? Og kan man stole på en sælger fra alixpress ? Der står de er gold supplier og virker som et stort proff firma og på deres side står de har har været der siden 2003 ?

Dernæst er jeg lidt i tvivl om toldreglerne?
Hvis jeg bestiller for over 1150kr så skal jeg betale told og moms og importgebyr ?
Og hvis jeg bestiller for under så moms og gebyr?

Det er jo ikke meget der er tilbage hvis jeg F.eks :
Bestiller de varer for 1300dollar med fragt og det = 7800kr
Moms 1950kr ( eller hvordan er det med import moms ? Og salgs moms ? )
Og så en told på 5 procent ca af prisen
Import gebyr 160kr

Hvis jeg så forventer og kan sælge det for 20000kr
Og så skal jeg betale skat af det når det sælges det vil sige i sidste ende har jeg ca: 5000kr tilbage og sætte på min bankkonto ?



Det var lidt mange sprøgsmål men reglerne er lidt forvirret jo.
På forhånd tak



Mvh Jonas Rahbek
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sætte dig ind i reglerne inden du ryger for langt i gang. For at importere fra uden for EU som jeg kan forestille mig du gør - med videresalg for øje SKAL du være importørregistret og så skal du ikke betale moms på importen som udgangspunkt. Du ansvarer for at alle told tarif numre er helt korrekte - ellers får du bøvl. Du skal sætte dig ind i importmoms som er noget du skal bogføre under salgsmoms og tilsvarende hvis det er varer for videresalg under købsmoms og som du skal momsangive begge dele - er det fra EU gælder andre regler - 0 told og andre rubrikker for momsen

Den med at han kan skrive anden værdi på pakken = svindel som man som importør registreret ikke skal ind i, det kan koste dyrt - man kan miste registreringen

varene behøver vel ikke gå DHL luftfragt men kan sendes på andre måder - men lad være med at tro, at man bare helt uden forudsætninger magter import fra kina med de regler for told tariffer, selve tolden og angivelse/bogføring af momsen desværre - og hvad salgsmoms angår ja så skal du naturligvis lægge 25% moms oven i dine salgspriser

Pas også på de der masse mobilting og gadgets ikke omfatter kopier - som det sagtens kan være selv om logo ikke er på og farven er ændret, det kan konfiskeres i tolden - jeg nævner det fordi, en kina eksportør der tilbyder at fake prisen på pakken måske ikke har jordens bedste forhold til fake/kopi i forhold til lovlige varer.

Jeg ved det kan lyde som om jeg bare vil komplicere, men faktisk vil jeg redde dig for bøvl ved at få dig til at gøre det proffesionelt

god vind med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.
Har de sidste par dage snakket med flere mennesker fra skat og fra toldpriser.dk og fra kommunen. Synes reglerne er meget kringlet på det område ? Og man taber helt lysten til det. Men nu har jeg bestemt det skal være. Vil du være interesseret i og hjælpe mig over chat eller Tlf ?

Det med momsen ? Du siger hvis man er oprettet som firma hvilket jeg er nu med cvr nummer og import registring.

Første eksempel :
Jeg køber 100 Samsung mobil ladere
Pris på varen 300 dollar - fragt 35dollar med dhl

Told 5 procent

Import gebyr til post dk 160kr

Og så skal jeg ikke betale moms når det er firma ? Men jeg skal selfølgelig derimod tilægge 25%moms når jeg sælger varen ? Det giver vel det samme i sidste ende ?

F.eks jeg sælger en oplader for 100 kr og moms er så derfor 25kr så ham der køber skal betale 125kr for varen med moms


Eksempel 2 :

Køber 10 dildoer til min webshop der skal sælge sexting
De koster 100dollar ialt men der er så gratis fragt på.

Der er ingen told på sexting og massør ting ifølge skat hjemmeside så derfor ingen told.

Import gebyr på 160kr

Og det samme med moms

Mvh Jonas Rahbek
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

nej jeg må erkende at jeg dels aldrig rådgiver enkeltpersoner (til nu i alle fald) og heller ikke special udregninger. Jeg er også nået til en konklusion om, at rent ud sagt for mange, helt uden forudsætninger kaster sig over import fra Kina - uden at ane noget om importregistrering, toldtarifnumre og indefortoldning, moms, importmoms og ofte helt generelt regnskab.

Jeg synes og visse ting er lidt kompliceret men samtidigt skal man jo ikke langt tilbage før man var 2-4 år i lære for at lære import, salg og regnskab, så at man måske mener man bør kunne kaste sig ud i egen import virksomhed uden at ha brugt i det mindswte ganske megen tid på projektet, finder jeg lidt overmodigt trods alt.

Jeg ved det kan lyde gammeldags, men jeg tror folk er nødt til at indstille sig på, at der er en masse regler, og i øvrigt langt lettere i dag end for 20 år siden og også lavere satser for told i mange fald - og derfor vil jeg begrænse mig til konkret spørgsmål af typen -  forklar lige hvordan man registrerer sig som importør og forklar lige en del sag jeg ikke forstår i import moms.

Held og lykke med det i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rahbek122:
Import gebyr til post dk 160kr

Hvis du får leveret med DHL er der ingen gebyr til postdanmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Men DHL gebyr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Men DHL gebyr

Nej der er ingen gebyrer hos DHL, UPS og FedEx. Det er kun PostDanmark der går gebyramok.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad lever de mon så af, det er da med i prisen. Det er ikke velgørende forretninger, tag en pakke til 80 kr hjem med DHL og sammenlign totalpris, gør samme med en stor pakke osv. Selvsagt tager de betalt for forsendelse og toldbehandling, beregning af importmoms oftest osv
Der kan være værdiniveauer hvor de samlet er billigere end posten men masser hvor de ligger over
Man skal tage den samlede pris og sammenligne og se, at det svinger og DHL osv sagtens kan være klart dyrest
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes yes, men hvis jeg (som jeg kan hvor jeg handler) vælger DHL uden merpris, så sparer jeg altså netto 160 kroner. Og han (spørgeren) skal altså IKKE regne 160 kroner over i hans pris når han får det med DHL.
Det var egentlig det jeg påpegede. 

Plus at de ikke er dagevis om at fortolde, det ryger lige igennem, igen i modsætning til PostDK.
 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hej rahbek

du tillader ikk pb så prøv at sende mig en mail mm@mooreinvest.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)