Hej, Nogle der ved, hvad det ca. vil koste at få lavet et likviditetsbudgettet af en revisor? og hvilken oplysninger man skal finde frem?
Venlig hilsen |
start selv vil jeg sige. Du skal jo først og fremmest ha et driftsbudget - alle indtægter og udgifter måned for måned
så er der jo nogen af dine udgifter som kan høre til ex en leverance du har fået i Maj, men som du først skal betale til Juni - der har du så at likviditeten kommer ind, udgiften i maj - likviditeten i Juni
Samme med dine kunder, faktureres måske i Maj men betaler i Juni, og igen en forskydning - momsen - er ikke en del af dit driftsresultat, så der se du ikke noget i driftsbudgettet - MEN isolerer du momsen, så kan du ud fra din drift vide, at der på en række driftsomkostninger kommer en købsmoms og ud af dit salg kommer en salgsmoms, og den momsforskel er jo penge du hver måned får ind, men måske først betaler en gang i kvartalet - i likviditet
start med et godt driftsbudget og så likviditet og så behøver det ikke være så dyrt at få hjælp med resten, men en pris er umulig for nogen at gi uden at kende meget mere
vh