Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på bespisning og underholdning for andet firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma er blevet bedt om at arrangere nogle seminarer for en af vores kunder. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg håndterer momsen i den forbindelse.

Til seminaret skal inviteres min kundes kunder og medarbejdere, og til seminaret vil der både være et fagligt indhold, der er bespisning og endeligt noget underholdning.

Kan jeg trække momsen fra på alle dele og så lade det op til min kunde at fradrage moms med de forskellige procentsatser?

Eller skal jeg fx lade være med at fradrage momsen for underholdningen og så tage højde for dette i min pris til min kunde?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må stå som arransiør og skal derfor tage salgsmomsfakturaen, for at det kan gå lige op kan fakturaen lyde på det koster at arrancere festen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan han da godt - men mener du så han derved har fuldt fradrag for bespisningen og underholdning - det var da et alternativt syn på hvordan man får fuld moms fradrag for repræsentation.

Jeg laver din repræsentation og bespisning, betaler og trækker moms fuldt og du får en regning med moms på "arrangement" og trækker momsen fuldt, og du gør det samme for mig - aldrig mere bøvl med repræsentationsmoms og hotel moms - og du kan gi mine gaver som del af arrangement og trække momsen fuldt og fakturere mig med fuld moms - nej da?.

Vi er vel enige om, at et sted i forløbet er der en moms som omhandler bespisning/underholdning osv som ikke giver momsfradag ikke?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke hans fest han arrancere kun, derfor kan han ikke fradrage repræsentation mv. Han "sælger" til sin kunde og skal derfor tage fuld salgsmoms og kunden har fuld momsfradrag da det er en "vare" han køber.Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

fint nok - så han har ikke fuldt momsfradrag for repræsentationen som også vor nye revisor deltager herinde svarede  - vi er helt enige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)