Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af skov i udlandet uden for EU (bosnien)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino bruger!

Jeg har længe gerne ville prøve have mit eget firma, og så kom jeg til at tænke på det en dag at jeg vil gøre det.

Også er man igang, er ved og få det sidste på plads inden jeg vil i gang,

Som sagt er jeg ved og købe skov i Bosnien, det er billigt, og så er det MEGET svært!

Kunne godt bruge nogen idéer til hvordan jeg kan sælge mit træ, og hvordan det måske er bedst, og måske nogen der har prøvet sådan noget før.

Synes det var en sjov tanke at købe en skov, og det gjort jeg så, men vil gerne starte et firma op, som sælger træ til Danmark, nogen der kan komme med et råd til hvordan man kommer i gang, på den bedste måde! og tak på forhånd! :D

Mhv. Rasmus :)

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det brænde du vil sælge?

Husk at du nok også skal investere i nogle maskiner, f.eks. traktor med en løfte anordning, så det er lettere at transportere de fældede træer til der hvor du kløver træet.

Jeg tror det er en branche der er svær at træne penge på, uden stordriftsfordele. Min kollega og jeg har sommerhus 1100 km oppe i Sverige, hvor der er skov overalt, og der er masser af fældning til brænde og brædder, og det er kæmpe lastbiler med enormt store træer der kommer kørende, når vi taler træ til planker osv.

Der er nogle små (naboer m.m.) som tjener en skilling på at lave brænde til andre, men de har oftest de maskiner der er brug for, og sælger det lokalt. Det er svært at se den store fortjeneste hvis det også skulle transporteres lang vej.

Uden de rette maskiner tager arbejdet meget lang tid :-) Vi har ca 6 ha skov deroppe og jeg har været i gang med motorsaven og øksen, så vi havde brænde til de kolde måneder, og det er hårdt og tager lang tid, i forhold til hvad man kan købe det færdige brændsel til, leveret på adressen.

Men det er til gengæld skide sjovt at fælde store træer, og det er god motion også :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

rasmus9310:
Som sagt er jeg ved og købe skov i Bosnien, det er billigt, og så er det MEGET svært!

Det er en hård branche som du hopper ind i - og en branche hvor det er svært at tjene penge. Du burde overveje at tage en snak med skovejerforeningen og deres erfaringer. Jeg er stødt på del skovejere som har søgt lykken i i det gamle østeuropa uden den store økonomiske succes.

Problemet er bl.a. netop at træpriserne er presset helt bund qua det store udbud fra netop østeuropa.

/Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar begge to, har alt man skal bruge osv. Og arbejdes kræften er billig, og stadig fair, det jo et fattig land Bosnien, men ja det nok rigtig det bliver dyrt at få kørt op mod Danmark, men det er vel muligt at tjene på det? eller hvad tror i? :)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke helt at du vil køre det til dk, transportomkostningerne er store og der er mange leverandører til det danske marked fra Polen, Letland. Estland og Litauen, som har mindre transportomkostninger end du vil få.

Ser ud til der er glimrende muligheder i f.eks Italien, prøv at undersøge de lokale markeder.

Du kan også overveje en yderligere forædling til træpiller, her får du flere muligheder på de forskellige europæiske markeder.

De bedste hilsener

Finn

Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn!

Tak for dit svar,
- kender ikke så meget til Italien, nogen steder/måder du vil anbefale man starter? :)

Med venlig hilsen Rasmus

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant initiativ og noget af en udfordring :)

Kan jeg spørge: Hvordan foregår selve processen med at købe en skov i et land som Bosnien? 

Du kan evt. svare på pb, hvis du har lyst.

Mvh. Saud

Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

sendt til dig :)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg kender ikke din kapacitet, men det italienske marked er i bund og grund ikke så forskelligt fra det danske, når man kigger på afsætningskanalerne.

Hvis du kigger på afsætning gennem f.eks.  butikskæder, så skal du have en stor kapacitet og kunne tilbyde en god pris.

En anden afsætningskanal er brændehandlerne, hvis din kapacitet er mindre er der nok, de bedste muligheder der.

Hvis din kapacitet er meget lille (mindre end 100 bure om året), eller du selv vil, så kan der sælges direkte til forbrugerne, der er mange glimrende sider som minder om dba, f.eks. subito.it, ebay bliver også brugt hernede, det er et nemt sted at starte.

Prisdannelsen i Italien minder en del om den danske, så regne stykket er forholdsvist enkelt, den sparede transportomkostning burde slå igennem på bundlinien.

De bedste hilsener

Finn

Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn,

Det 4400HA skov jeg har der nede.
Så det jo en del at sælge. Det derfor jeggodt kunne bruge noget hjælp på en eller anden måde :D

Med Venlig Hilsen Rasmus Jørgensen

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)