Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk kvalitets linkbuilding vs billig indisk linkbuilding

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Egaa
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Fra  Bazoom ApS Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære aminoer

Nu har jeg fra sidelinjen fulgt adskillige diskussioner omkring faldgrupperne ved at høre billig indisk (eller lign) hjælp til linkbuilding og der bliver argumenteret for og imod.  ...Mest det sidste.

Jeg tænker om man kunne lade det komme an på en prøve og lægger derfor gerne sites - og penge - til at afprøve begge dele. Vi har en lang række sites i porteføljen hos Bazoom og jeg kan godt finde mindst ét hvor vi kan tåle at få tæsk af Google hvis det fejler :-)

Nogen der kan anbefale ét dansk og ét billigt udenlandsk SEO-firma som er ekperter i linkbuilding?   ...Og hvad er en rimelig tidshorisont at vurdere resultaterne over?

Jeg er klar over det næppe bliver en videnskabelig undersøgelse og der vil være alverdens forbehold, men jeg kunne altså godt tænke mig at se resultatet :-)

Mvh

Kenneth Andersen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvorfor smide gode penge efter dårlige ?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kennetha:
til at afprøve begge dele

Er det to danske sites, hvor du vil teste et professionelt dansk firma mod et billigt udenlandsk firma, eller har jeg misforstået noget? Og hvordan vil du teste det? Er der nogle bestemte parametre, du vil måle?

kennetha:
Nogen der kan anbefale ét dansk

Jeg har ikke selv erfaring med dem, men udfra hvad jeg har læst og hørt om dem på nettet, tror jeg, at du roligt kan kontakte følgende: Online Partners, Drejer ApS, Florence Marketing, Blucher media og SEO Nord.

kennetha:
og ét billigt udenlandsk SEO-firma som er ekperter i linkbuilding?

Tænker du på et dygtigt og professionelt firma, som ofte ikke er billige eller skal det bare være billigt fra Indien?

Hvis det bare skal være billigt, er det så ikke bare at søge på Fiverr eller på Google? Jeg tvivler på, at nogen her har erfaring med et billigt udenlandsk SEO-firma, der samtidig er eksperter i linkbuilding.

kennetha:
Og hvad er en rimelig tidshorisont at vurdere resultaterne over?

Hvad med 1 år? Jeg har på fornemmelsen, at det udenlandske seo arbejde sagtens kan fungere, men efter et par måneder vil jeg tro, at det mister rankings. Men det afhænger selvfølgelig af, hvor aggressivt der bliver arbejdet.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 04:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth,

Jeg er på praktik i en dansk virksomhed i Filippinerne, hvor vi bl.a. tilbyder billig linkbuilding til kunder. Problemet for os har været at tilliden hos danske firmaer oftest ryger, når arbejdet bliver udført udenfor landets grænser.

Er utrolig glad for at du stiller denne test op og håber at dine endelige resultater kan modbevise skeptikere.

Af billige firma kan jeg så anbefale os (Philscan).

Har min tiltro på at vi kan skabe de samme resultater som de dyrere danske udbydere.

Du skal være velkommen til at skrive til mig pr. mail: peter.nguyen@philscan.com og vi kan aftale nærmere med priser og timer, hvis du finder os relevante for din undersøgelse.

Mvh,
Peter Nguyen 

Fra Harndrup
Tilmeldt 6. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Webpresence Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth

Som du selv skriver. Den test får en vinder og en taber, men vil ikke afgøre spørgsmålet. Jeg har ikke været så aktivamino endnu, men nu kom jeg lige i blækhuset. Kan godt mærke at dit spørgsmål ramte en nerve.

Mit bud er at du ikke får seriøst arbejdende linkbuilders til at deltage i din konkurrence, da det er et højrisikoprojekt med stor risiko for, at det ene firmas fejltrin smitter af på det andet firmas arbejde.

Hvorfor ikke bare lave en linkbuildingstrategi, hvor du tager det bedste fra begge verdener? Gæt engang; den kan jeg lave for dig :-)))

NB: I min verden kan et billigt firma sagtens være seriøst arbejdende.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kennetha:
Jeg er klar over det næppe bliver en videnskabelig undersøgelse og der vil være alverdens forbehold, men jeg kunne altså godt tænke mig at se resultatet :-)

Du har helt ret i at det ikke bliver videnskabeligt, mest fordi dit forsøg bygger på manuel linkbuilding som eneste parameter - det giver ikke rigtigt mening at prøve at finde seriøse SEO-firmaer der vil deltage i den test.

Din test vil, som minimum, kræve at du finder to emner der er lige stor konkurrence på i søgningerne, så skal der laves samme onsite SEO på begge sites og teksterne skal være sammenlignelige uden at være ens.
Her efter bygges der så links rundt omkring, ved at benytte alle mulige blogs, tjenester osv. 

I virkeligheden vil den dygtige SEO-mand ikke arbejde på den måde, han vil hjælpe dig med at skabe et godt indhold på dit site, der automatisk tiltrækker links - ganske simpelt fordi folk synes dit indhold er godt.

kennetha:
Nu har jeg fra sidelinjen fulgt adskillige diskussioner omkring faldgrupperne ved at høre billig indisk (eller lign) hjælp til linkbuilding

Nøgleordet er ikke "Indisk" i denne sætning, men "billig .. linkbuilding" - hvis du får udført billig og dårlig linkbuilding, så er det ligemeget hvilken nationalitet der udfører det.
Det der advares imod er at erstatte seriøst SEO-arbejde med billig linkbuilding :-)

Håber det giver mening
/Brian 

Fra Egaa
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Fra  Bazoom ApS Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Elmar Sørensen:
Er det to danske sites, hvor du vil teste et professionelt dansk firma mod et billigt udenlandsk firma, eller har jeg misforstået noget? Og hvordan vil du teste det? Er der nogle bestemte parametre, du vil måle?

Jep, to danske sites.  Vi har nogle sites som har eksisteret i lang tid, men alligevel har beskeden trafik (f.eks www.badgalleri.dk og www.babygalleri.dk) og så har vi nogle nye som er lanceret på vores Bazoom-platform (f.eks http://akvarie.bazoom.com  og http://fugle.bazoom.com ) hvor vi starter fra 0 besøgende.  ...Men da begge sites er bygget på samme platform, er de strukturelt helt ens.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Du bevæger dig ud på et område som kan være farligt. Der er bestemt ikke noget galt med engelske links, og hvis du har en STOR og stærk linkprofil. Jamen så gør et par engelske links her og der ikke noget. Når og opbygger en link profil er det eks. meget vigtigt for mig at et link fra eks. http://ezinearticles.com - som er den bedste i verden, og har meget høje krav til artiklerne.

Der er ingen triviel Google kigger på din linkprofil, og kan godt se at hvis du vægter engelske links højere end danske, jamen så er der jo noget noget galt, da det slet ikke er naturligt! Og mange indiske er som regl auto-generet via. en software som eks. SEnuke, med mindre du finder den helt rigtige inder.

Jeg har dog et indisk firma i ærmet, som jeg har stor tillid til, og jeg kender kvaliteten af deres links. Deres website er: http://www.subashseo.com/ - de laver ikke kun SEO, og har mange forskellige eksperter på mange områder.

OBS: Ingen grund til at ødelægge din linkprofil pga. en masse dårlige engelske links.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så billig er 'billig' indisk linkbuilding altså heller ikke. Det kræver også evner at være god til at spamme og dem der kan finde ud af det tager sig også betalt.

Men for at dit forsøg skulle kunne virke skulle der jo være en relativ lang tidshorisont. Der er ingen tvivl om at man stadig kan spamme sig til tops i Google - og det er det som 'inderne' tilbyder - men du ryger altså ud næste gang Google opdaterer Penguin, eller ofte før det.

Det kan man måske leve med som affiliate på en tynd side, men en virksomhed vil nok ikke bytte 3 måneders topindtægt for så at være dømt ude for altid bagefter.

Jeg dømmer ikke hverken den ene eller anden metode, men det er ret vigtigt at vide hvad man går ind til før man køber.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)