Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det "servering"?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle ;)

Vi er lidt i tvivl om hvad der er op og ned, så jeg håber nogle af jer kan give lidt klarhed.

Vi er en lille lokal kiosk som hvert år til lokale by-arrangementer har haft fadølsanlæg, DJ og borde og stole. I år er vi, af arrangørerne, blevet nægtet at have ølvognen. Vi har forhørt os hos politiet flere gange som fortæller at de ikke kan udstede en-dags-alkoholbevillinger, og at det derfor er op til arrangørerne - kan det virkelig være rigtigt??

Anyways... Nu har vi så besluttet at sætte et bord udenfor og sælge diverse drikkevarer derfra - på vores egen parkeringsplads. Jeg tænker at så længe vi bare sælger øl, sodavand mm og ikke åbner flasker og dåser, så er det vel iorden? Vi har dog fået oplyst at hvis vi sætter borde og stole op til kunderne, så er det servering/udskænkning og derfor ulovligt uden tilladelse!
Hvordan skal vi forholde os? Har prøvet at læse på retsinfo, men synes ikke der er et egentligt kapitel eller paragraf om lige netop dette? Nogen der ved noget om det og evt kan henvise til officielle regler og love? Har hørt noget om at borde og stole skal stå minimum 10 m fra salgsstedet, men det er jo vores grund?

På forhånd mange tak!
Fra de forvirrede kiosk ejere og medarbejdere ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg mener det er kommunen som giver tilladelse til at trække noget ud på/ud over virksomhedens matrikel. Så jeg vil forsøge at ringe til jeres pågældende kommune. Jeg mener heller ikke at politiet udstikker 1 dags alkoholbevilling længere. Desværre tror jeg at arrangørerne af pågældende arrangementer har meget magt i forhold til hvem som må udskænke mv. 

Held og lykke. 

MVH Kristina 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello Smile

Tilladelse til opsætning (Kommunen skal kontaktes for godkendelse. De sender så oversigt over hvor du må stå med godkendelse til dig)

Alkoholbevilling mener jeg stadigvæk det er politiet du skal have fat i. 

Det er korrekt at du ikke må sælge uanset privat grund eller offentlig. Der skal være tilladelse. Det samme gælder alkohol og udskænkning / salg af mad osv.

Fra Københavm
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Omaido ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en lejlighedsbevilling der er tale om - og det er bevillingsnævnet i hvert politidistrikt der er ansvarlig for at udstede den ... I de fleste tilfælde bliver det kun udstedt ved større arrangementer, og til folk der allerede har bevilling ... I dette tilfælde tror jeg ikke de giver tilladelse til en kiosk, da det ikke hænger sammen med forretningen på matriklen ...

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar! Det lyder til at jeg skal have fat i kommunen...
Synes altså det er irriterende og ærgeligt, at det skal være så omstændeligt at sælge sine kiosk varer fra et campingbord og et køleskab 1-2 meter fra indgangsdøren!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)