Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til gældsbrev

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg har lige et par spørgsmål ang. gældsbreve.

Min kammerat har et gældsbrev fra sin x-kæreste på et større beløb og det er et gældsbrev som blev købt i en boghandel og der er 2 vitterligheds underskrifter på.

Hun har afdraget en smule af det men slet ikke i nærheden af, hvad hun skulle. Der er aftalt et beløb pr. Måned på gældsbrevet men min kammerat har været flink og hun har fået lov til at betale når hun kunne.

Problemet er så nu at hendes nye mand (de er gift) som hun har fået 2 børn med, påstår at en advokat har sagt at det papir ikke er gyldigt og nu nægter hun er betale mere for ikke at få ballade med den nye.

1. Kan det være rigtigt at et gældsbrev ikke er gyldigt når det er skrevet på en skabelon købt i en boghandel? Hvorfor så ellers lave gældsbreve?

2. På kontrakten står der at ved manglende betaling kan beløbet inddrives uden domserhvervelse på grundlag af gældsbrevet.
Kan man så hive hende direkte i fogedretten?

3. Hvad koster det at få det for fogedretten/retten?
Hvordan gør man?
Han er i økonomiske vanskeligheder så er meget begrænset, hvad han kan bruge på det.
Især fordi x-kæresten og hendes nye mand har udtalt at hun ejer ikke noget så hun kan bare erklære sig insolvent.

4. Da hun jo sikkert vil erklære sig insolvent vil det så overhovedet kunne betale sig, at gøre mere ved det?
Jeg tænker alligevel må det være ret belastende for dem at have gælden hængende over hovedet selvom det er den nye der ejer bil, hus m.m.
De vil vel så være begrænset af hendes gæld indtil den er væk?

5. Ellers nogle gode råd til, hvad han kan gøre?

På forhånd mange tak.

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Som det beskrives er gældsbrevet vel gyldigt, der er ikke så voldsomme krav og her med underskrift og vitterlighedsvidner
Uanset pigen har penge eller ej ville jeg gå til advokat og gøre klart at det skal indfris og at sagsomkostninger ellers vil være skyldners
Kør på ud fra det du beskriver
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er jo dyrt at gå til advokat og der er jo altid risikoen for at man kaster mange penge efter en måske umulig indrivelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

G.Christensen:
Men det er jo dyrt at gå til advokat og der er jo altid risikoen for at man kaster mange penge efter en måske umulig indrivelse.

til det er kun at sige ja men omvendt - var det vel også et ret stort beløb - og har hun ikke penge her og nu, ja så bliver gælden jo bekræftet i den sammenhæng og hun hænger på den når/vis hun kommer til penge. Det er en smagssag, men folk der glade låner penge og skriver under og så gifter sig med en der ikke mener hun skal betale tilbage, det hører til det jeg ville blive sur nok over, til at ofre den risiko

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Din kammerat kan vel starte med at gå til sin advokat og få hans vurdering af sagen. Jeg ved ikke om han har en advokat og hvis han har kender jeg ej heller hans timeløn. Min advokat tager cirka 1.800,- i timen, de penge er godt givet ud, for så har han fået syn for sagen vedr. gyldighed samtidig har han fået nogle råd med på vejen af advokaten om hvad han skal gøre.

Hvis gældsbrevet er gyldigt, så kan han måske efterfølgende finde et no cure / no pay inkassofirma, som kan tage sagen. Smile Så har det alt i alt kostet ham en time hos advokaten.

Hjælp til computer? Din IT mand er svaret

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel ud fra beskrivelsen tale om et eksekutionsdokument, hvorfor der kan ske henvendelse direkte til fogedretten.

Selvfølgelig tyder det på, at modparten vil gøre indsigelse overfor gældsbrevets gyldighed, hvorefter gældsbrevet må prøves ved domstolene.

Derfor kan det kun anbefales at hyre en advokat til det videre forløb.

Tonny

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også snakket om advokat men problemet er at han er førtidspensionist og betaler selv af på en stor gæld, så han ved ikke lige, hvor han skulle finde pengene.
Men har fundet noget gratis retshjælp så må vi se om de kan rådgive ham lidt.

Jeg googlede mig frem til at en fik RKI inkasso til at tage sig af det for under 1.000kr
Ikke at der kom penge ind men så blev der gjort noget ved det.
Nogen der kender til det?

Har han evt. mulighed for at sælge gælden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)