Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille nystartet virksomhed vs. de tunge drenge :-/

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 7441 Bording
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  YouCare Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe med afklaring på mit dilemma.

Jeg har lige startet min virksomhed, det er gået godt. Jeg har forberedt mig meget og synes at jeg har fundet et rigtig godt navn, og det er dejligt endeligt at være igang.

Men, nu er jeg rendt ind i problemer :( Jeg har været så heldig at jeg kunne få et domæne der hedder det samme som min virksomhed, og det synes jeg var rigtig fedt. Men da jeg så opretter min mail, finder jeg hurtigt ud af at jeg modtager mails der ikke er til mig. Efter lidt søgning finder jeg frem til den rigtige modtager, og kontakter dem. Jeg vidersender deres mails, og har gjort det siden.

Men så igår, virker min mail ikke, jeg kan ikke vidersende, så jeg kontakter det andet firma telefonisk, og fortæller at jeg har en af deres mail. Jeg får fat i chefen, som efter lidt samtale, siger hun at hun høfligt, men på det kraftigste anbefaler at jeg ændre mit firmanavn, og sletter mit domæne, fordi det ligner deres for meget, og de vil ikke ændre deres, fordi de har været igang i 4 år.. Kan de det? Hun siger også at jeg er juridisk forpligtet til at vidersende deres mails, det vil jeg gerne, men er det rigtigt? Skal jeg ikke bare sende det retur til afsenderen?

Håber nogen kan svare. Jeg er ikke interesseret i at der skal være ballade, men det har store konsekvenser for  mig, hvis jeg skal ændre navn :(

Hilsen

Michela

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michela

Du er IKKE forpligtet til at videresende mails.

Spild ikke dit krudt på det.

Nu er det svært at vurdere udfra jeg ikke kender til navnene på domains og hvilken branche i arbejder i.
Der skal lidt flere oplysninger på bordet.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra 7441 Bording
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  YouCare Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni, tak for svar :)

Er du sikker på det med mail? Hvis det var rigtig post, skulle jeg vel smide det i postkassen igen, med besked om ukendt modtager.? Eller er det også bare noget jeg tror?

Min virksomhed er nystartet, her pr. 01. maj 2013. Jeg er uddannet massør, og tilbyder massage, skadesbehandling og wellness behandlinger. Min forretning hedder YouCare.

Det andet firma hedder "yourcare, skovsgaardagentur ApS" de sælger sundhedsrelaterede produkter og træningsredskaber. Det er 4 år siden de startede op.

Problemet ligger i at deres primære mailadresse hedder info@yourcare.dk, og hvis deres kunder så glemmer R'et i your, ender deres mails ved mig, som har mailadressen info@youcare.dk. Jeg har overvejet bare at droppe min mail, og bruge noget andet foran @ fx kontakt eller mit navn eller noget helt 3. Men jeg er blevet oplyst om, at så længe mit domæne er registreret, vil de vildfarende mails bare forsvinde ind i en server indtil jeg en dag opretter den brugte email. Ved ikke om dette er korrekt, er ikke den store IT ekspert.

Håber disse informationer, kan bringe mig tættere på et svar, og måske en løsning :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er jo aldrig heldigt når post går galt i byen - heller ikke emails, så medens i slås lidt for en løsning ville jeg tage besværet og en gang om dagen videresende alt - de andre er jo også uskyldige i den tætte navneforbindelse. 

Om de så kan vinde en sag om navnet - I don´t know - men til i finder jeres løsning vil det være synd hvis de mister kunder og ordre fordi du smider deres emails ud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det videresender du mails til firmaet. Dette behøver du ikke! Spild af tid især hvis virksomheden går i kødet på dig.
Så gider man da ikke at hjælpe. Men jo også spild af resourcer for dig hvis du modtager mange mails og hele tiden skal sende videre.

Der er tale om kunder som skriver forkert adresse og kommer til at skrive til dig. Altså skriver kunderne ikke til den korrekte adresse og derfor kan du ikek stilles til ansvar for noget som helst ;-) Bare rolig. 

Med hensyn til firmanavn synes jeg det er farligt. Det er egentlig samme navn du har og du vil kun få problemer hvis de går videre med sagen.

Så mit råd vil helst sikkert være at finde et nyt navn og glemme YouCare for nu.
Det er et eller andet sted din fejl ikke at have undersøgt grundigt før du startede op. 

YouCare er egentlig ikke noget fængende navn synes jeg. Måske du kan finde et bedre navn så det bliver en WIN / WIN ;-)

Fra 7441 Bording
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  YouCare Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er ikke interesseret i at de mister noget.. Jeg vidersender det jeg modtager, det har jeg det bedst med, og det er i gennemsnit 1-2 mails om måneden det drejer sig om, så det kan jeg godt lige overskue. Forhåbentligt retter de så henvendelse til dem der er afsender af mailen, og gør opmærksom på fejlen, så det ikke er de samme der bliver ved med at sende forkert.

Fra 7441 Bording
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  YouCare Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret endnu en gang.

Er glad for at høre at jeg ikke nødvendigvis skal sende mails videre, så lærte jeg også noget nyt idag :)

Mht. navnet, så er det jo ikke helt det samme.. Jeg mener at der er forskel på youRcare og youcare.. Ellers er der jo også mange andre der ligner, eller hvad?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette handler for mig slet ikke om du er forpligtet juridisk til at videresende som ronnie i mine øjne griber helt forkert an. Det handler om at optræde anstændigt og hjælpsomt i en møj situation.

Møj for den der mister sine mails og for den der spilder tid på at modtage og for dem der laver den lille slå fejl når de sender. Jeg synes du er lidt brutal Ronnie ofte - i stedet for løsnings orienteret

Det er nok en holdningssag og jeg kan se af mange indlæg vi ser forskellig på ting, and so whatBig Smile.

Jeg ville aldrig gøre det til noget juridisk med forpligtelse til at sende mails videre   der hvor I står til nu trådstarter, hvor I kan tale høfligt om en løsning. Tværtimod ville jeg til at hjælpe hinanden

Der kan vel gå mails galt det anden vej også, med to der ligger så tæt op af hinanden og jeg ville lede efter en løsning så den ene mail blev ændret, for det er ikke holdbart hverken for dig eller den anden. Måske den der kom først vil gi et lidt mønter til den anden og betale hvad et mindre navneskifte kunne koste?

Trådstarter - tag et møde - check måske inden med en med erfaring i navne (måske en jurist) - om du alt i alt har en skidt sag med navnet, når de ligger så tæt og den anden kom først, KUNNE det være faldet - så er du forberedt og skal lande blødere end hvis du får OK for at du intet problem har.

Måske er firmanavnet ikke det store problem for den anden og så kunne du jo bare ændre info@youcare.-- til ? office@youcare-- (skiv ikke som du gør hele din email i blogs, du kan få spam fra spam robotter ud af det bare som sidebemærkning)

Tag mødet face to face hvis ikke i bor i hver sin ende af landet - vær pragmatisk og se om du kan penge til navneskift eller hvad der er muligt at få af tilskud - men ødelæg ikke noget ved at smide den andens mail væk (hvad du heldigvis og fornuftigt nok også skriver du ikke har gjort til nu)

Just my 5 penny

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvor du har dit webhotel. Men du kunne jo oprette et autosvar på info@youcare.dk som blot svarer afsender at de har skrevet til den forkerte e-mail adresse. Og så bruge kontakt@youcare.dk eller noget lignende. Smile Så bliver de der sender til den forkerte mail glade og du slipper for at videresende noget. 

Hjælp til computer? Din IT mand er svaret

Fra 7441 Bording
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  YouCare Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Nu ved jeg ikke hvor du har dit webhotel. Men du kunne jo oprette et autosvar på info@youcare.dk som blot svarer afsender at de har skrevet til den forkerte e-mail adresse. Og så bruge kontakt@youcare.dk eller noget lignende. Smile Så bliver de der sender til den forkerte mail glade og du slipper for at videresende noget. 

 

Hej Jesper

Tak for dit svar, det er da helt sikkert en mulig løsning, den vil jeg prøve at gå videre med :)

At skifte min mail, er ikke det store problem, men vil være rigtig ked af at skulle skifte navn nu.. Der er lagt meget arbejde i at få mit navn ud, og jeg er rigtig glad for det.

Desuden har jeg pt. ikke råd til juridisk hjælp til at finde et andet navn der ikke er tæt på nogen andres navne.. Vil være træt at at skulle skifte navn, og begå den samme fejl en gang til..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)