Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges :-) brænder bare SÅ meget for det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har arbejdet i blomsterbutik i flere år og elsker bare det fag. Ikke for at prale, men jeg kan virkeligt mit kram og har styret butikken når chefen har evt. Holdt ferier osv.
Nu er jeg så nået dertil at jeg jo selvfølgelig selv vil være chefen, så derfor vil jeg starte egen butik op, men men men hvordan kommer jeg igang? Jeg ved hvilke firmaer jeg vil handle med osv. Har også været på besøg hos en butik der lige er blevet sat tilslag og det ligger desværre i en meget lille by, men lige overfor plejehjemmet og kirken osv. Jeg ved at befolkningen støtter butikker osv i deres egen by og de er kanon gode til at bakke op om nystartede osv. Men men men. Jeg aner intet ang. Budgetter og hvor meget der skal ind kommer ud. Nogle der kan hjælpe? TAK
Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Best Bagel Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ausk.

Det lyder meget spændende med din blomsterbutik! 

Det er jo et særdeles omfattende projekt, og man kan umuligt forklare dig alle de ting du skal tænke på i en mail her. Men jeg vil råde dig til at kigge på startvækst.dk som har en rigtig god oversigt over hvad man skal tænke på, både med at skabe et koncept og til at lave budgetter og meget, meget mere.

Det er svinedyrt at åbne en butik, så jeg vil klart råde dig til at have så meget egenkapital som overhovedet muligt (penge du selv lægger i), så du ikke skal låne så meget.

Du kan finde stort set alt du skal vide på nettet, det er egentligt bare om at gå i gang med at søge. Og en form for mentor der har prøvet det før vil heller ikke være dårligt at have på hånden, men de har også meget behjælpelige konsulenter på startvækst.

Held og lykke! 

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak for dit svar :-) Julie
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Mimers Loft Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om, du tænker på at starte i en anden by end den nuværende? Hvis du stadigvæk arbejder i en blomsterbutik - og står på god fod med din arbejdsgiver, så kunne det måske være en ide at sige det som det - og høre, om du må stå i lære ift. det at være selvstændig. På den måde kunne du få tips og ideer. En anden måde kunne være at lede fter en aldrende blomsterhandel og forhandle en overtagelse?

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)