Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er der nogle der hjælpe mig med at pris fastsætte?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

er der nogle der hjælpe mig med at pris fastsætte? 

Jeg har starte en lille virksomhed med læder produktion af primært tasker. Varer bliver produceret på Madagascar, meget konkurrence dygtigt i og med vi arbejder med lokal skin, arbejdskraften er billig og håndværket er godt. Dog er det relativt dyrt at sende varer med eksempel DHL. 

Gennem 12 år har jeg arbejdet med tekstil produktion som agent og handlet business to business, men Nu er det retail og marking er noget helt andet. Inden kort tid og jeg har min web butik oppe og køre (world wide retail sales), men priserne er ikke på plads. Jeg prøver at gange med en procent baseret på produktion kost priser, men det giver meget stor forskel på billige og dyre kost priser. Tænker om det måske er mere reelt at tage et produkt og give det en pris, men synes det er meget svært. 

Findes der en guide eller er der nogle der ligger inde med guldkorn?

Mvh Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra Kjellerup
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Cilli - VD Group Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her, da jeg også skal til at i gang med at prisfastsætte varer ;)

Det lyder vildt spændende det du har gang i der ellers! Vil du udelukkende sælge varerne online?

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

nej, varer bliver ikke kun solgt online, hvorfor også jeg finder det meget svært at ramme den rigtige pris.

Prisen skulle gerne kunne rumme en evt forhandler rabat, da det 'selvfølgelig' på sigt kunne være sjovt at komme ud i nogle forretninger med det fysiske produkt - det at kunne se og føle er trods alt mere cool, samt at man kan tage varen med, med det samme. 

Allerede nu afsætter vi proto prøver lokalt til en butiks kæde, de køber billigt siden det er protoer og jeg får ryddet ud. Næste skridt er et showroom (factory shop), salg til ned satte priser til lokale og turister der besøger os. Samt gennem mine 12 år som tekstil agent og 'næste' skridt er produktion busines to business. 

Så der er rigeligt af afsætnings muligheder, problemet er bare hvor lægger jeg prisen til at starte med? 

http://www.mwcreation.net

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

De første du sender ud skal være superbillige, for jeg ved at min datter har bestilt to hos dig... :-)

Nej, jeg synes godt du kan tage en ret høj pris, men det er jo svært at sige en pris når man ikke ved hvad den koster at lave, men minimum 500 kr vil jeg sige udfra det jeg har set, og det er et minimum.

jeg synes det er nogle superfede tasker du laver og alle jeg har vist det til har syntes det samme og efterfølgende spurgt efter link til hjemmeside, priser osv.

Så der er bud efter dine ting, men det kom vi da vist også frem til i sidste tråd for lææænge siden, gjorde vi ikke?

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette. 

For lige at slå fast. INDTIL web designer får gjort sig færdig og jeg tager i mod ordre, custom made og fra kollektion. Priser er pt. rigtig gode, som bla til din datter;) men dette ikke er forretning (lad os kalde det marketing), samt en god måde at få kørt nogle styles igennem og drengene i produktion får indøvet rutinen.

Men i og med vi snart er online og jeg roder rundt med priser!! Fra tidligere tråd og jeg er ikke længere i tvivl om der er efterspørgsel på mine varer og at de kan bære en høj(ere) pris end jeg nok havde forestillet mig. Jeg ser ingen grund til at gå for højt på pris, men for at der er plads til forhandlere og hvor højt skal 'man' gå? påtænker noget der ligner x3 eller x4 plus fragt, men er det nok hvis en forhandler forventer eksempel x2.8 ? 

Derfor denne tråd, hvem har kalkulen? 

http://www.mwcreation.net

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nårh.. ja, og her har jeg ikke forstand nok til at hjælpe, 

Men jeg er stor fan og synes det er super det du laver, og jeg glæder mig til at følge udviklingen, jeg er sikker på at det bliver en ret stor succes :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve skolereglen går sådan her (i tilfælde af at du ikke kender den) :

 

Indkøbspris. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130,00

+ Hjemtagelsesomkostninger . . . . . . . . . . . . 10,00

= Kostpris . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140,00

+ Driftsomkostninger 20% af kostpris . . . . . 28,00

= Egenpris . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168,00

+ Nettofortjeneste 40 % af egenpris . . . . . . . 67,20

= Salgspris uden moms . . . . . . . . . . . . . . . . 235,20

+ Moms 25 % af salgspris uden moms . . . . . 58,80

= Salgspris med moms. . . . . . . . . . . . . . . . . 294,00

 

Afhængig af kvalitet, design, og navn kan du så tage en større eller mindre fortjeneste :)

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mette. 

Mange tak for din pæne omtale, det er Altid rigtig fedt at få at vide.. den positive omtale kan man aldrig få nok af :) 

Mvh Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Mette. Mange tak for din pæne omtale, det er Altid rigtig fedt at få at vide.. den positive omtale kan man aldrig få nok af :) Mvh Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Kevon Skat :) 

det er lige præcis sådan en kalkule jeg leder efter, mange tak.

Nu vil jeg regne lidt på det. Umiddelbart synes der ikke at være meget plads til evt. forhandlere?

Mvh Mikkel

http://www.mwcreation.net

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)