Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må jeg sende emails??

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Du kan jo også overveje at bruge "undtagelser ved løbende kundeforhold", og sende kunden en opfølgningsmail med tilbud på lignende produkter, og så lige putte ind, at de i øvrigt kan deltage i din konkurrence.

Det skal nævnes at jeg ikke er 100 % sikker på at den går, så du bør undersøge det grundigt først, men jeg vil tro at den kan gå.

Jeg tror ikke den går, med mindre køber i forbindelse med afgivelsen af e-mail-adressen er blevet oplyst om, at der vil blive sendt markedsføringsmateriale, og køber har mulighed for at takke nej. Fra linket: 

Den erhvervsdrivende kan kun udsende markedsføringsmateriale via elektronisk post, hvis kunden i forbindelse med købet klart og utvetydigt bliver oplyst om, at adressen vil kunne blive benyttet til dette formål.

Kunden skal endvidere i forbindelse med afgivelsen af sin elektroniske adresse klart og utvetydigt oplyses om muligheden for på en let måde at frabede sig markedsføring.

Jeg mener heller ikke, at denne går: 

Jamen, det vil da sige at jeg godt kan sende en besked ud til mine kunder og høre om de er glade for varen. Jeg må vel så gerne, samtidig tilbyde dem at sende et billede af varen monteret på deres bil?

Uanset hvordan man vender og drejer den, skal de jo ikke sende dig billedet for sjovs skyld og narrestreger; der er et formål med det, og med al sandsynlighed et markedsføringsmæssigt formål, og så kolliderer det med Markedsføringslovens §6. 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)