Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cisco udstyr - Hvad er det til?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tekniske Aminoer,

Jeg ligger inde med en del IT udstyr som jeg sælger ud af, men for at sælge er det ret vigtigt for mig at vide hvad tingene bruges til.

Jeg har nogle ting her som jeg ikke helt kan finde ud af hvad er til, på trods af at jeg har læst specs på Cisco´s hjemmeside. Jeg kan godt se at der bliver skrevet om VPN osv. men det mener jeg sagtens kan gøres uden hardware. Er der nogen der kan forklare det i menneskesprog? Jeg har indsat billeder nedenfor, men det drejer sig om følgende:

1. Cisco ASA 5505
2. Cisco 1800 Series (Cisco 1801-M)
3. Cisco 1800 Series (Cisco 1841)
4. AMP Netconnect (Hvad mon det er? Der ligger et kabel rullet sammen inden i boksen, det er det.)

På forhånd tak :)

Venligst,
Bjarke

 










Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være ekspert i netværk, så er de tre første routere (forskellig alder og model)

De bruges til at give lokale ip-adresser ud så flere komponter kan komme på nettet.

De kan også meget mere, men en privat person vil aldrig kunne bruge disse til hjemmet, medmindre man er teknisk anlagt, hobby eller under uddannelse.

Alle modems idag kan også fungere som routere og derfor vil man bruge disse routere i virksomheder eller organisationer så man kan sætte dem specielt op efter virksomhedens ønske omkring netværk.  

Mere teknisk tør jeg ikke gå ind i det, da det nok bare vil lyde som vul-la-pyk for dig ;D

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jennerboy,

Takker for svaret. Selvom det ikke umiddelbart virker sådan er jeg okey teknisk velbevandret, disse stykker kunne jeg bare ikke hitte rede i.

Når du skriver give flere ip adresser så flere komponenter kan komme på nettet, mener du så NAT´ing?

Udstyret var del af en større bunke udstyr vi har købt til opstart af virksomhed, så jeg vil egentlig bare finde ud af om det er noget jeg kunne få brug for, eller om jeg bare skal se at komme af med det :)

Venligst,
Bjarke 

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

1, Firewall 

2 , Router

3 ,Router

4 , Fiber Samlings punkt

2/3/4 er typisk ISP's ejendom 

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

bjarkemonsted:

Hej Jennerboy,

Takker for svaret. Selvom det ikke umiddelbart virker sådan er jeg okey teknisk velbevandret, disse stykker kunne jeg bare ikke hitte rede i.

Når du skriver give flere ip adresser så flere komponenter kan komme på nettet, mener du så NAT´ing?

Udstyret var del af en større bunke udstyr vi har købt til opstart af virksomhed, så jeg vil egentlig bare finde ud af om det er noget jeg kunne få brug for, eller om jeg bare skal se at komme af med det :)

Venligst,
Bjarke 

ASA er en udemærket lille firewall dog kan der værer licens begrænsing helt ned til 10 samtidige brugere (dog kan det købes en opgrader)

De 2 routere vil du typisk få leveret af en internet udbyder , fiber kassen er "bare" plastik og igen hvis du får en fiber linje er det typisk med i terminerings prisen.

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var NAT jeg mente. (Local & public ip-adresser, men turde ikke skrive for meget af den slags:P )

Men som Flemming Riis skriver så tror jeg ikke du kan bruge routerne, hvis du har fået dem af en internet udbyder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)