Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input på forretningsidé - Niché rejsebureau.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Digitalmarketing.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ny herinde så bær over med mig såfremt dette indlæg skulle være placeret forkert :) Jeg tænker med så mange kloge iværksættere herinde er det altid super fedt at få nogle inputs på en forretnings idé.

Jeg kunne godt tænke mig at åbne et lille rejse bureau indenfor en niché som jeg har stort kendskab til. Jeg har selv været en del af målgruppen de sidste 5 år så jeg føler jeg har et gennemgående kendskab til deres behov.

Den målgruppe jeg bevæger mig i findes der en masse forskellige begivenheder overalt i verden som målgruppen kunne have interesse i at rejse til. Mit primære fokus vil på at finde udvalgte venues i Europa og tilbyde standardiserede pakkeløsninger. Det er ikke meningen at jeg vil konkurrere på prisen - men på kvaliteten. (der findes en anden konkurrent - men jeg synes ikke de rammer spot on i deres hjemmeside design mm) 

Kundebasen vil jeg sikre ved at lave en side som har informationer omkring venues overalt i Europa. Altså ikke kun de steder vi sender folk hen til - men alle venues. Disse informationer er ting såsom transfer fra lufthavnen - praktiske ting omkring hoteller og fritidsaktiviterer i området ect. Alt i alt et sted hvor folk kan få en masse gratis information. Jeg er godt klar over dette er lidt "fluffy" da jeg ikke kan afsløre hvilken niché det drejer sig om. :)

Jeg er godt klar over at dette ikke er de vises sten og forventer ikke at lave en million forretning på det - men hvis jeg kunne generere en smule overskud og samtidig i processen arbejde med et felt jeg synes er super interessant - så ville det være mere end rigeligt til at motivere mig.

Så alle input fra lavpraktiske ting til mere overordnede betragtninger er mere end velkomne. Yes

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at finde ud af, hvad du spørger om?

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja enig - kan du være lidt mere præcis?

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Digitalmarketing.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg faktisk godt forstå når jeg læser mit indlæg igen.

Mit primære spørgsmål går faktisk på om folk har kendskab til andre succesfulde niche rejseselskaber - danske såvel som udenlandske? Derudover om i har nogle gode idéer til at forhandle de bedste priser hjem på køb af flyrejser ect.? Sådan basale - er der nogen der har forstand på rejsebranchen agtige spørgsmål :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender lidt til rejsebranchen, og mit bedste bud er:

Start med en blog-lignende side hvor du begynder at få nogle der følger dig og dit website, og lev af affiliate reklamer en periode. 

Det skyldes flere ting:

  • At sælge rejser er besværligt. Du skal have rejsegarantifonden i ryggen, og det kan være en meget dyr fornøjelse (de stiller hurtigt krav om bankgarantier op imod 3-5 mio dkk)
  • Hvert lead er meget dyrt, og selskaber betaler gerne 1500-2000 DKK for at få et lead
  • Der er en laaang beslutningsproces og meget shoppen rundt
Derefter, når du har et site der fungerer med besøgende, så kan du overveje at lancere et rejsebureau ud fra dit nuværende site.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det er en gammel tråd, men jeg har prøvet at søge lidt rundt på emnet - og faldt b.la. over denne her tråd - og håber nogen kan hjælpe mig lidt. 

Jeg har altid godt kunne lide at rejse, og har til dels også en del erfaring indenfor branchen - og da jeg er begyndt at interessere mig mere for online forretninger, har jeg gået med tanken om at starte mig egen form for rejse/booking side. 

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget det vil kræve at lave fx. en side som denne: http://www.skyscanner.dk/ ? Mindre kunne også gøre det, så fx.en anden side som jeg tror er et mindre bureau den anden dag: https://iraqiairways.info/dk/ .. 

Hvor meget kapital vil der skulle til for at starte projekter ala dem der op - hvis nogen har et bud på det?

Jeg synes umiddelbart at Lars idé i denne tråd lyder som et fornuftig forslag - og har også tænkt på om jeg blot skulle starte med en affiliate side, med en form for flybillet søgefunktion - også tag den derfra.. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)