Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mor, 35 år og med en drøm om at være selvstændig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i en del år leget med tanken om at blive selvstændig, har dog ikke sprunget ud i det og hvorfor ikke....jeg aner simpelthen ikke hvad det skulle være ud i. Jeg har jo idéer, men har ikke selvtilliden til at tro at det er noget der ville kunne lade sig gøre.

Ved heller ikke om jeg har drivet...og overskuddet til det, når jeg også har min familie...og måske et deltidsjob ved siden af i starten.

Er der nogen der har idéer, kurser, foredrag eller andet man måske kunne kigger på/deltage i for at booste troen på en selv og måske komme med idéer til hvad der kunne blive ens levevej.

Er som skrevet 35 år, har mand og to små børn (snart 3 og 4 år). Jeg ønsker at kunne tilrettelægge min egen arbejdsdag og gerne med noget hvor jeg er ude af døren nogle dage om ugen eller selv kan planlægge at det er jeg eller det er jeg ikke og så skal "resten" kunne laves hjemme foran computeren.

Drømmer om at starte op som fotograf, men har bare mødt flere der giver udtryk for at det er hårdt arbejde og der er stor konkurrence, da enhver "idiot" efterhånden kan købe et semi-godt kamera og skyde løs. Jeg ville bare gerne specialsere mig i f.eks. spædbørn/børn eller folks husdyr...eller begge dele. Har dog kun min hobby-erfaring og egentlig ikke noget dyrt udstyr, men er flere gange blevet rost og har fået af vide at jeg har øje for de gode billeder. Er på ingen måde heller en haj til efterbehandling af billeder, men jeg er ferm på/til computer, så er overbevist om at det kan læres.

Jeg er uddannet Teknisk Designer og har arbejdet som det siden jeg afsluttede min uddannelse for små 10 år siden, afbrudt at to barsler lige efter hinanden. Jeg har også en masse administrativ erfaring og lidt regnskabsmæssigt (der har jeg så også en livline i en veninde der er bogholder).

Fortæl mig gerne din historie.

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja!

Jeg kan kun alt for godt følge din tvivl ift. at realisere ens iværksætterdrømme. Desværre er vi kvinder ofte noget mere praktisk orienteret end mændene, der gerne har et mere afslappet forhold til Janteloven, og det kommer til at agere hæmsko for vores vedkommende.

Jeg er selv ganske ung, endnu under studier, men kan dog genkende meget af den tvivl, der nager dig; Hvad med hverdagen? Hvor meget tid skal jeg lægge i det? Det har hjulpet mig at fokusere på tre delelementer og tage udgangspunkt i dem;

- Tid: Hvad tillader mine tidsrammer? Vil jeg være villig til at ændre i dem?

- Drivkraft: Har jeg motivation på plads? Er det $$ i øjnene, der driver lysten eller måske en oprigtig passion?

- Koncept: Er der grobund for konceptet? Hvordan ser markedet ud - hvor har jeg mulighed for at opbygge nogle competitive advantages?

Jeg håber, at de kan sætte nogle tanker i gang. Herudover vil jeg på det kraftigste henvise dig til følgende blogindlæg;

http://www.amino.dk/blogs/birgittebaadegaard/archive/2013/04/28/ikke-sp-248-rge-bare-g-248-re.aspx

Jeg har netop selv læst det, og det gav et inspirationskick af dimensioner :-)
Med venlig hilsen,
Katrine 

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Jeg havde ind imellem de samme tvivl og tanker som du har, inden jeg kastede mig ud i livet som (delvis) selvstændig efter endt barsel.

Hvis du har viljen til at være selvstændig fotografm kommer drivet og overskuddet helt af sig selv. Du skal blot være klar over, at du i starten nok er nødt til at nedprioritere dig selv og din fritid, hvis du gerne vil skubbe din egen virksomhed i gang og være der for mine børn. Det var i hvertfald min oplevelse, da jeg startede for tre år siden ved siden af mit fuldtidsjob, som senerehen blev til et deltidsjob, inden jeg havde råd og kunder nok til 100% at kunne satse på min egen virksomhed.

Det er også vigtigt at have baglandet i orden og at din mand støtter dig 110% i det du laver - både mentalt og praktisk. Herhjemme har der været mange aftener, hvor min mand har stået for aftensmaden, oprydning, tøjvask, ...

Nu skriver du, at du har fået meget ros for dine billeder. Så er det måske bare med at øve dig for at blive endnu bedre og måske at tage nogle kurser inden for billedbehandling eller hvad du nu synes er relevant.

Til sidst kan jeg godt anbefale dig at komme ud i nogle netværk for bl.a. at møde ligesindede. Selv har jeg meget glæde af et netværk der hedder Momsmor (momsmor.dk), hvor der også bliver afholdst fysiske møder, som er guld værd både mht. det faglige og fællesskabet med andre mødre i samme situation (og nej, jeg har ingen aktier i foretagendet, jeg er bare meget glad for det ;) ).

Mange hilsner,

Kerstin

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Jeg havde også i nogen tid gået med tanker om at blive selvtændig, men vidste kun til at gøre det som jeg gjorde på det tidspunkt - nemlig regnskaber.....Men jeg vidste at det ikke var det der var min "livsdrøm" om selvstændighed, da der var andre ting der betød mere for mig...

Nemlig ting som at arbejde sammen med positive mennesker, at være med til at gøre en forskel, og så kunne opbygge en livsstil som kunne give mig økonomisk uafhængighed, efter nogle års arbejde.

Jeg blev præsenteret for MLM, og tænkte straks "pyramide"......og det som mange før (og efter) mig har tænkt, men jeg blev enig med mig selv om at være åben og lytte....

OG det er den bedste beslutning i mit liv (efter mand og børn) :-)

Jeg har i dag en økonomisk frihed, arbejder sammen med positive mennesker om at nå et fælles mål....MEN der var nogle punkter som jeg skulle have tjek på før jeg var klar - og det var ting som....Er produkterme unikke ? Er firmaet troværdigt og børsnoteret (så jeg kunne downloade regnskaber fra tidligere år) Har de høj integritet, og gør tingene anderledes som andre på markedet ? er der en gennemskuelig afregningsplan, uden loft over indtjening ? Følger de trendsene ?

Så det jeg gjorde det var at jeg lavede regnskaber et par år, ved siden af opbygningen, så måske det kunne være en mulighed for dig med et job f.eks. halvdags, ved siden af din forretningsplan.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig, er spændt på at høre om hvad din beslutning bliver.

De bedste hilsner

Lillian Pabst

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Da jeg selv er forholdvis nyopstartet fotograf, vil jeg råde dig til at starte op ved siden af et evt. deltidsjob. Det er hårdt at starte op fra bunden, da du ikke ved hvor mange kunder du vil kunne tiltrække. Det tager tid at opbygge et kundekartotek og skaffe nye kunder.

Kan forstå du er evt. er ude efter at fotografere børn/dyr - du kan evt. finde deltidsjobs som fotograf indenfor f.eks. skolefoto, ejendomsfoto el.lign. Det kræver som regel bare at du har udstyr og teknisk indsigt, der svarer til deres forventninger.

Håber du kan bruge lidt råd herfra :)

Mvh. Pernille Lau

www.starlightproduction.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)