Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dreng på 18 år, jeg ved ikke hvad jeg skal stille på med alle de regninger!!!!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag forum.

Jeg er en dreng på 18 år, og har et job i byen.

Jeg får lige omkring de 5000kr om måneden, og jeg skal betale lejelighed som ligger på 3400kr og kost og tøj osv.

Jeg har siden jeg fyldte 18 haft de største økonomiske problemer, og jeg er bare så bange for at snakke med nogle mennesker om det :(

Jeg går ikke i skole, der min skole i lyngby var aaalt for langt væk til min nye lejelighed, så er dsv blevet smidt ud :(

Jeg begynder i skole efter sommeren igen :)

Jeg har en bøde til min anden lejelighed i Holbæk på 8.000KR, Så skylder jeg kommunen også omkring de 13.000kr. Jeg skylder DSB et par tusinde (Gider aldrig at åbne deres breve).

Jeg er sådan set godt på røven, og ved seriøst ikke hvad jeg skal gøre.

I de sidste par måneder, har jeg bare lavet være med at gøre noget ved de breve, men først nu er det gået op for mig at hvis jeg ikke betaler dem på det ene eller anden måde så ender jeg som en ingenting i fremtiden :'(

Men jeg har INGEN penge som jeg kan betale til dem, så hvordan i al verden havde alle de store firmaer tænkt sig at få så mange penge ud af 1 18 årig dreng? :o

Der står alt muligt med at de kan risikere retsag osv osv.

Men, jeg vil vireklig ikke ind og sidde i fængsel :(

Jeg er vireklig bange over hvad der kan ske, og om de kan tage min lejelighed væk eller hvad nu der sker :(

Please forum... Der må der være en udvej for mig også :(

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej

Jeg tror virkelig at du har valgt det forkerte forum at spørge i, dit problem er vist reelt nok men det er vist mere til "firma" konkurser og ikke personlig konkurs

Osv jeg ved kan du vist ikke komme i fængsel for gæld til den offentlige, så som DSB bøder.

Men læg et budget, skær helt ind til benet hvad angår dine udgifter

Start med en avis rute f.eks

Og for guds skyld, tag ikke et kviklån for "at samle din gæld"

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Book en tid hos en ungdomsrådgiver hos kommunen. Han eller hun vil kunne hjælpe dig med at lægge en plan for en ansvarlig afdragsordning.

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Opsig din lejlighed, flyt hjem til dine forældre (hvis du ikke har mulighed for det, så få kommunen til at finde en plejefamilie/ungdomshjem), tag op på kommunen, præsenter din situation.

Vent med at få en lejlighed, du er 18 år og tydeligvis ikke økonomisk klar. 

Held og lykke. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

SÅ mange penge skylder du nu heller ikke væk, men gør du ikke noget ved det, bliver det kun værre og værre.

Så skal du lige være opmærksom på at du ikke er en dreng på 18, men en mand på 18 år. Den store forskel er at en mand ikke lader brevene ligge, men gør noget ved det.... og det kan du også sagtens gøre.

Åben alle brevene få det hele skrevet ned, så du har en overblik, også tag en smut i banken.


Spørg dig selv:

Er det nødvendigt at bo så dyrt?
Kan du flytte?
Kan du flytte hjem til dine forældre i en periode?
Kan du skaffe job hurtigt?

Uanset hvad, så skal det hele nok gå.... men kun hvis DU gør noget.... så i gang med at gøre noget.

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for så hurtigt svar! :)

Jeg overvejer også at starte et budget :)

Men kan man ikke lave aftaler med staten/dem jeg nu skylder penge til... om at jeg måske ikke kunne lave en aftale med dem om at jeg betaler regningerne om 1 år eller 2 ? :)

Mvh Daniel :)

Fra Varde
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lig en plan, lig et budget, skær ind til banet, brug absolut ingen penge, prøv at få flere timer på jobbet eller få et nyt job med flere timer. evt 2 jobs. og når du så har dette så gå til banken med din plan og prøv at få din gæld samlet hos banken. ring evt. til de folk du skylder penge og forklar dem din sag og at du faktisk er villig til at betale med det er lidt svært med den økonomi du har på nuværende tidspunkt.

og som thomas siger, lav for guds skyld aldrig et Kvick lån, da du vil komme til at rode med det i mange år efter hvis de ikke bataler af hurtigt plus der er utroligt høje renter på.

Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Har du noget af værdi? iPad, iPhone, bærbar computer etc.?

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

3daysale.dk:

Hej Daniel,

Har du noget af værdi? iPad, iPhone, bærbar computer etc.?

Jeg har haft en Iphone 5, som er desværre blevet stjålet :(

Telia gider ikke slippe på regningen :( Så dem skylder jeg også penge til, men dem har jeg betalt en del af :)

Jeg har så min Harmonika, og min Mikrofon.

Men musik er mit fritid, og det eneste jeg har som jeg personligt syntes, jeg er god til, og kunne få en karriere ud af en dag :)

Mvh Daniel :)

Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men du har ikke nogen computer osv.?

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)