Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sløv advokat?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

jeg er lidt i tvivl omkring min advokats arbejdsindsats.

jeg er ved at lukke min virksomhed ned, bliver muligvis desværre en konkurs.

jeg hyrede en advokat, fra et velrennomeret advokatfirma, hvor han ovenikøbet er partner.

Vi mødtes første gang i starten af februar.

Han virker som om han ved hvad han laver, og er behagelig, men han er utrolig langsom til at respondere på 

både telefonopkald og div mails.

Jeg er nødt til at rykke indtil flere gange, når jeg har sendt ham spørgsmål, før han så sender en mail med at han vender tilbage snarest, hvilket han så alligevel ikke gør.

Vi har været til 2 møder med ham, hvor jeg har gået derfra med følelsen af at være i gode hænder.

Som sagt virker han kompetent.

men jeg er ved at blive vanvittig over at skulle bruge så meget tid og energi på at rykke ham!

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at sige det til ham, men vil først lige forhøre mig om andres erfaringer.

Så mit spørgsmål er, inden jeg for alvor bliver sur på ham, er det normal procedure at en konkurs sag skal tage så lang tid?

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ved konkurs; ja det lyder ret normalt.

Er konkursbegæring indleveret - eller kæmper du fortsat med driften?

Hvis du vil sikre dig at den endelige regning ikke ender med at blive rigtig stor (som du eventuelt hænger på), så mener jeg at du også har behov for andre kompetencer end de juridiske Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs evt her om konkurs og div muligheder i den forbindelse, så du i alle fald er så godt forberedt som muligt. Det er vigtigt at advokaten er aktiv, og det kunne lide som om det går lidt langsomt. Læs om KONKURS OG ANDET Det er nyttigt i alle fald selv at forså så meget som muligt af sagsforløbet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej abcc

Ud fra det du skriver gør han præcist det du har bedt ham om: grundigt at undersøge hvad der skal ske med din virksomhed.

Der ER rigtig mange muligheder på paletten og rigtig mange sagforhold der skal dokumenteres og endevendes og det er den

kvalificerede undersøgelse forud for din beslutning, som når alt kommer til alt nok er bedre end blot at springe op på barrikaden

og træffe en forkert beslutning, hvis konsekvenser du skal leve med i rigtig lang tid, så fat mod og navnlig tålMOD

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Videre! Sikke en klaphat. 

Folk der spilder ens tid er det værste!

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med både Jacob og Mikkel

Tingene skal gøres rigtigt - så fx ingen kreditorer for-fordeles. Eventuelt kan der findes andre gode løsninger for en videre drift af samme eller nyt selskab.

Men sidder advokaten og hænger lidt passer det slet ikke sammen med den ufatteligt pressede situation som lederen sidder i. Med udsigt til at firmaet kan lukke er energien måske ikke så stor, hvis betaling for ydelsen er usikker. Wink

Der kan man let have behov for sparring for at holde sig  på sporet.

I situationen skal der ikke bare gøres som man plejer mens man venter på advokaten. Der skal arbejdes med debitorer og kreditorer inkl. banken.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:
Ud fra det du skriver gør han præcist det du har bedt ham om

Der kan der vist ikke udledes af det der skrevet i indlægget, men fakta er at der snart er gået 3 mdr. Da der af indlægget ikke fremgår noget om omfanget af virksomheden, kan der selvfølgelig heller ikke gives noget bud på rimeligheden i den tid der er gået, men sikkert er det, at honoraet til advokaten bliver lettere at argumenterer for jo længere tid der går.


Til Abcc er der kun at sige at der er ingen der kan besvare dit spørgsmål ud fra de informationer du har givet her. Dette er forøvrigt et tilbagevendende problem i de indlægt af denne art.

Såfremt du vil vende problemet, du er havnet i, er du velkommen til at kontakte mig på 98311022 eller 29924519.

Mvh
Bertil V. Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil

En kort replik: Det er svært at teoretisere over hvad substansen er, men let at fastslå at hverken domstole eller advokatmyndigheder

mener at eventuel advokatsmøl ligefrem tilsiger højere vederlagWink

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Andersen:

Videre! Sikke en klaphat. 

Folk der spilder ens tid er det værste!

No

Og det er du den rette dommer til ?

Og ud fra de oplysninger der er givet i tråden

Jeg tror du glemmer at en sag altid mindst har 3 sider.

Klienten - advokaten - og sandheden.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)