Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra lønmodtager til partner og direktør - hvilken konstruktion er smartest?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Amino

Jeg har arbejdet en lang række år i en virksomhed, hvor jeg har været ansat som alm. lønmodtager med overskudsdeling. Fra 1. januar i år (bagudrettet) bliver jeg medejer af firmaet og samtidig direktør. Derudover flyttes en række aktiviteter fra et andet selskab i koncernen ind i samme firma. Som det ser ud nu bliver vi 3 parter i ejerkredsen - 2 enkeltpersoner med hver mere end 10% og et moderselskab der har majoriteten.

I og med jeg i min nuværende ansættelsesform er på overskudsdeling får jeg en sum penge udbetalt snarligt, som jeg hvis ikke jeg foretager mig noget, skal svare alm. personskat af. Vil det være muligt i stedet at oprette et holdingfirma, sende en faktura fra dette på samme beløb og dermed bruge min bonus som startkapital i min holding virksomhed? Det jeg søger er, om jeg på nogen måde kan undgå at skulle bruge netto kroner i det aktiekøb der er forestående, når nu det er en virksomhed der skal eje aktierne?

Håber der er nogen der kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

overordnet set skal de penge der bruges som kapital i dit ApS holding som jeg vist fatter det er du vil stifte, skulle være beskattede penge. Hvis du først har stiftet holding, så tør jeg til gengæld ikke sige, om det må fakturere dig et beløb som du har som aftalt overskudsdeling inden du stiftede holding, så skal det nok stilles anderledes op og du bør kontakte en god revisor for at få et helt direkte råd om hvordan du bedst evt kan kringle den, hvis overhovedet muligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)