Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vise temperaturmåling på hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om der er nogen herinde på Amino som har nogen erfaring med dette, but here goes:

Er der nogen der kender til nogen steder hvor man kan købe henholdsvis hardware og software til at aflæse flere forskellige temperatur-følere og vise resultatet fra disse på en simpel hjemmeside?

Det må være noget med noget datalogning som overføre dataerne til en computer med noget software. Men jeg har simpelthen ikke kunne nogen steder for sådanne løsning. Jeg har fundet en del sider med dataloggere med temperaturfølere, men de kan så tilsyneladdende ikke kobles til en computer og aflevere dataerne til den realtime.

/Jesper

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mine øjne sprang noget over da jeg læste OP - det beklager jeg selvfølgelig! :( 

Hvor lang afstand er der imellem dine målepunkter?  Er det f.eks. forskellige steder i landet, eller er det f.eks. forskellige steder i en produktionshal?  Eller er det måske udendørs? 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

  Målepunkterne er i samme bygning. Det er 3 forskellige målepunkter. 2 af målepunkterne er med 8 meters afstand. Det sidste målepunkt er 30 meter væk. Men det kunne så eventuelt løses ved at de 2 målepunkter sidder på en computer tæt ved og det sidste målepunkt er kobler på en computer i det område. Der er computere der er tændt 24/7 begge steder.

Jeg har allerede kigget på dataloggerpro og det er rigtig avanceret med en masse muligheder, men det kan som udgangspunkt ikke publicere direkte til en hjemmeside, men man skal i stedet benytte en app til at trække dataerne med og det dur ikke. Endvidere vil det være godt hvis softwaren også indeholder en form for "alert"-funktion, så den sender en mail, sms eller lignende når en øvre eller nedre grænseværdi overskrides.

/Jesper

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælger en dims, som kan tilgås via WIFI, kan du sætte en rutine op, som henter data via FTP, hvorefter data sendes til den server, hvor hjemmesiden bliver hostet. Herefter, kan indholdet nemt vises på siden.

http://www.dataq.com/products/hardware/el-wifi-data-loggers/el-wifi-th-data-logger.html 

Alternativt kan du finde en usb temp. sensor, som automatisk kan sende en mail til den server, hvor hjemmesiden ligger, hvorfra du kan tilgå mails med et bestemt emne og overføre data til din dynamiske temp. data hjemmeside.

Hvis det ikke findes til en rimelig pris, så vil jeg gerne hjælpe med lidt udvikling til en low-budget-løsning.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskellige løsninger

feks http://sensatronics.com/ eller blackbox og så en samling af proberne enten via medfølgede software eller mrtg zwave er også en mulghed

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lavede præcist det du efterspørger den anden dag :)

Jeg bruger thingspeak.com til sende mine data til, som så live laver en graf over målningerne. Dataerne indsamles via et Arduino bord, hvor der er sat et WIFI shield på (så data sendes live), samt de antal målere du skal bruge. Du kan få det hele på let-elektronik.dk - tag et starter kit + wifi shield + ekstra lange ledninger + ekstra breadbords + ekstra temperaturmålere. Det vil nok være smart med en særskilt strømforsyning, så det ikke er en computer som skal levere strømmen. 

Bare ring til dem først, så du sikker på du køber et wifi-shield som passer til Arduino'en. 

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

... Og det også nemt at lave en alert-funktion, som enten sender en sms eller email eller hvad du nu ønsker.

Det kræver dog du ikke er helt bange for lidt kode, men det er nemt at finde køreklare eksempler på nettet til det du efterspørger. Så det bare at tilføje ekstra målinger og dine wifi-oplysninger. 

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Slangerup
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 36
Fra  E-logger - Trådløs datalogning - Sikkert, Nemt og billigt Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv, ser lige at indlægget er gammelt, men for nye brugere som søger på temperaturfølere kunne vores løsning måske hjælpe dem.

Vores system består gangs simpelt af en føler (kan være temperatur, fugt, tryk osv.) som sender data trådløst over ca. 100m til en ethernet gateway. Gatewayen afleverere data til vores online server som opbevarer alle loggede data, og præsenterer dem via vores  hjemmeside hvor kunden for sit eget login.

I finder dataportalen her: online.elogger.dk

Vi har lavet en demo konto som giver mulighed for at se hvad man kan forvente af systemet. Log ind med bruger: elogger demo og password: demodemo

I kan læse mere om systemet på elogger.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)