Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og sygedagpenge, hvad må man?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

okaii men tror faktisk stadig reglerne er det samme om du er på sygedagpenge eller dagpenge men tjek det hellere op for en sikkerhedsskyld

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har tidligere arbejdet som myndighedssagsbehandler med sygedagpenge. Det er ikke CVR der afgør om der skal være stop for sygedagpengene det er de helbredsmæssige oplysninger, som der indgår i sagen. Så hvis egen læge vurdere at man kan arbejde delvis eller på fuld tid så ville jeg været nød til at træffe en afgørelse om stop på baggrund af samtale med borgeren og evt. lægekonsulent.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 Du er velkommen til at sende en mails til mig hvis du har brug for lidt mere vejledning omkring din overgang til sygedagpenge og de spørgsmål du har i denne forbindelse men så vil jeg være nød til at stille nogle spørgsmål.

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt indlægget er gammelt, men fandt du ud af om man må være på revaliding og samtidig have selvstændig bierhverv ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Pjevs:

Ved godt indlægget er gammelt, men fandt du ud af om man må være på revaliding og samtidig have selvstændig bierhverv ?

Du må tjene op til ca. 12000 kr om året udover din revaliderings ydelse. Jeg ville dog hvis jeg var dig afklare med din sagsbehandler om det kan hænge sammen med din plan. Jeg vil også råde dig til at vente med at starte op, som selvstændig ind til du er godt igang med din plan eller du har fået en bevilling på revalidering. Da der ellers kan være en risiko for, at det vurderes at du vil kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet uden en revalidering. Om alle omstændigheder er du nød til at afklare med Jobcenteret, hvordan det præcist ser ud for dig i din situation, så du ikke kommer i en situation, hvor du mister dit forsørgelsegrundlag helt. Lovgivningen er lidt absurd og stram på dette punkt især når man gerne vil videre med sit liv. Håber at du fik lidt svar på dit spørgsmål.

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Pia og godt nytår :-)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)