Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og sygedagpenge, hvad må man?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har googlet, men kan ikke finde noget konkret, jeg er pt sygemeldt med fuld løn og fritstilling, men hvis jeg ryger på sygedagpenge, hvad må jeg så ? Både i forhold til bibeskæftigelse, deltidssygemelding og evt revalidering ?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Blevet syg som selvstændig? Så læs med her hvad Krifa har at sige til det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil i meget høj grad i forhold til at starte selvstænding være underlagt mindst samme regler som for dagpenge se SELVSTÆNDIG OG DAGPENGE og andet i linket med stort

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

erfaring her fra lad hver med at starte så længe du er på sygedagpenge / dagpenge det er sindssyg mange regler og de går ind og tjekker om du kan få dagpenge imens du starter op . så mit råd vent men det jo op til en selv har været til samtale idag og jeg venter til jeg har fået noget at lave fordi det med at få dagpenge og så starte op ja være rod :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror man må sige, at Lars´erfaring stemmer vældigt godt sammen med virkeligheden - hvis ikke man mener lidt bibeskæftigelse duer .- og selv da - ¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

cookie helt rigtig. der er så sindssyg mange regler for at få dagpenge sammen med at ha et cvr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil være nød til at afklare med din læge og en Sygedagpenge sagsbehandler, hvad du kan i din konkrete situation i forhold til at være selvstændig, da der kan være mange forhold der spiller ind i forhold til, hvad du kan. I forhold til revalidering vil du skulle igennem et afklaringsforløb, hvor det skal afklares om du er omfattet af personkredsen for revalidering. Denne afklaring vil ikke blive iværksat før du er færdig behandlet og din nuværende helbreds tilstand ikke kan blive bedre, men kun hvis det bliver vurderet at det er den vej du skal. Har du bibeskæftigelse så vil det antal timer blive trukket fra i en udbetaling af sygedagpenge vil jeg tro, men igen afklar med din kommune. Du kan ikke få penge fra A-kassen, som sygemeldt hvis A-kassen vurdere du ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet hel eller delvist. Du kan i denne situation søge sygedagpenge, hvis du opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge. Som  lønmodtager kunne du godt arbejde delvis og få sygedagpenge op til fuld tid men jeg ikke helt klar på om det samme gælder, hvis du er selvstændig ?  Men jeg vil umiddelbart tro at hvis du har en bibeskæftigelse vil timerne blive trukket fra i evt. Sygedagpenge udbetaling ? Mine svar er kun vejledende da der kan være mange forhold der spiller ind i forhold til helbred, lovgivning fra A-kasse, Sygedagpengelov, egen indtægter. osv.

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at skelne mellem hvad der er hvad. Sygedagpenge og dagpenge fra a-kassen er ikke det samme. Der er ikke noget i vejen for, at have cvr-nummer mens man er på sygedagpenge. Men det bliver naturligvis et problem i det øjeblik man enten arbejder og/eller har indtægt i cvr-nummeret. For så er man nemlig ikke længere syg og skal derfor raskmelde sig. Dette kan man dog gøre gradvist. Det vil sige at man kan f.eks. raskmelde sig 50% og må så gerne arbejde i hvad der svarer til halv tid.

Er der derimod tale om dagpenge fra a-kasse, så er det straks noget helt andet. For der er man reelt til rådighed for arbejdsmarked med dags varsel. Her er der dog en "gråzone", som bestå i at man kan have selvstændig virksomhed som bierhverv. Her skal man så bl.a. kunne retfærdiggøre og dokumentere, at man til hver en tid kan udføre arbejdet uden for normal arbejdstid og i begrænset omfang. Det kunne f.eks være hvis man skriver festsange, træner et fodboldhold. I det øjeblik du ikke kan det, så vurderes det at man ikke står til rådighed  ...og så er fanden løs. Uanset hvad skal det godkendes af a-kassen og man kan ikke bare selv beslutte at man vil gøre det på den måde

MEN  ...som det allerede er nævnt, så er der INTET som vedr. dagpenge fra a-kassen som er nemt og lige til. Det kræver at man sætter sig ind i reglerne, søger jobs, er aktiv arbejdende for at komme i arbejde og meget andet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i at der er forkel på arbejdsløshedsdagpenge og sygedagpenge i høj grad. Der hvor de er ret sammenlignelige bare, mener jeg er hvis man er lønmodtager på sygedagpenge og vil STARTE nyt CVR fuld tid - det vil sikkert være stop for sygedagpenge, og vil man ha ret til bibeskæftigelse, vil der sikkert også udløses en del spørgsmål. Jeg tror det er svært at få lov til at bare starte nyt CVR

Har man CVR er det givet andre spørgsmål - men som alle skriver, kun A-kassen kan svare præcist. Jeg tror vi mangler at få at vide, om trådstarter har CVR eller vil starte CVR og om det er på bibeskæftigelse eller fuldt normalt CVR

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke pt cvr, men har tidligere haft det. Jeg kommer fra fuld beskæftigelse. Og har 3 måneders fritstilling tilbage med fuld løn, derefter overgår jeg til sygedagpenge, men er ikke medlem af en A-kasse.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)