Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde på tværs af netbutikker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Næsten uanset hvad man måtte hitte på at "skægge" ting, spændende ting at sælge online via sin egen netbutik - enten egne varer eller andres - ja, så er der jo allerede en million andre der er i fuld sving - og kæmper om pladserne på Google.

Qua mit virke, hvor vi arbejder med personlige relationer/opbygning af relationer for at skabe en forbindelse mellem produkt og køber, ja så tænker jeg ofte i baner hvor diverse netbutikker evt. kunne arbejde mere sammen - og evt. krydslinke til hinanden - enten vi butikkerne eller evt. i nyhedsbreve.

Er der butikker der allerede gør i disse ting - eller overvejer mulighederne - og en model for hvordan det kan hænge sammen?

Nu tænker jeg ikke på butikker med samme type produkter - men butikker der evt. i kundeporteføljen har fælles præferencer - eks. kunne jeg da forestille mig at butikker der evt. sælger BtB ville have fordele at koble sig på samarbejde med andre typer BtB.

Eller butikker der evt. sælger en bestemt type varer til et bestemt ungt segment, ville have fordel af at ramme samme segment indenfor helt anden produkttype i anden butik...

Blot lige en tanke - og et par spørgsmål ud af det blå ;-) Omend jeg fornemmer en enorm protektionisme i forhold til egne kunder, så mener jeg der ligger enorme muligheder gemt i at samarbejde på kryds - for når først en kunde har et loyalitetsforhold vil jeg da formode at den loyalitet kan smitte af på referencer til andre butikker....

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Haslev
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse, 

Jeg er enig med dig i at sådanne relationer og samarbejde kan være givdigt. Jeg tror desværre også du har ret i at mange webshop ejere er meget protektionistiske.

Madam Tut handler med gaveartikler, brugskunst, livsstilsprodukter m.m. Ca. 50 % af vores kunder er piger på mellem 30 og 45 år. Denne målgruppe passer fint sammen med f.eks. kunder der køber børnetøj, sko og dametøj. Vi har lidt produkter i de nævnte kategorier, men vil gerne samarbejde med butikker der er har disse og andre produkter, som deres primære varegruppe.

Samarbejdet kan bl.a. være links-udveksling* indlæg" i hinandens nyhedsbreve, gratis vareprøver  i pakkerne, postkort i pakkerne o.l.

Er der nogle der er interesseret og mener vi kan komplimenterer hinanden er i velkommende til at sende en mail morten@madatut.dk

*) Vi linker fra vores Blog - www.gaverbrugskunst.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores webshop har denne funktion, men bare ikke alle der udnytter denne gratis funktion, lidt ærgeligt, da det ville kunne skabe mere trafik og måske også øget salg.

 I skal da være velkomne til at kigge forbi og sætte jeres eget banner op på vores banner rotation, kræver dog lige at jeg er på den rigtige PC for at kunne godkende banneret, men alle bliver selvfølgelig godtaget da vi tilbyder 2 gratis banner reklamer i vores top rotation.

 shoppen ligger på: http://www.gamingandtrading.dk

Tilmeldt 20. Dec 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten og (Lasse)

Jeg er helt enig i at man lige så godt kan henvise til hinanden og vi er da meget interesseret i et sådan samarbejde, som du nævner.

tjek www.ellaschmidt.dk om ikke målgruppen kunne passe godt.

mvh

Morten

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har gået I samme tanker, og har tænkt mig at tilbyde webbutikker med samme målgruppe - eller anden relevans - at de kan få en henvisning under mine links eller i et nyhedsbrev - jeg skal bare lige nå til at lave det først :-)

Da jeg forhandler "grønne" bleer og babypleje, vil det f.x. give perfekt mening at samarbejde med en butik der sælger økologisk børnetøj.

Min primære "vare" er, at jeg leverer til døren (i København), hvilket gør at jeg kun dækker en lille del af markedet, og meget gerne henviser til andre webshops - også selvom vores varesortiment skulle overlappe.

Det vigtige for mig er, at de henvisninger jeg laver er til professionelle butikker med en høj moral.

Hvis der så skulle være nogle der vil være så søde at gengælde linket/omtalen, vil det jo bare være rigtig dejligt. Hvis ikke, har det jo ikke kostet mig andet end lidt tid ved pc'en - og giver mine kunder en god service ved at guide dem direkte til relevante webshops.

Personligt vil jeg langt hellere tænke på os "webshoppere" som kollegaer end som konkurrenter, da vi jo er i samme båd og kan drage stor nytte af hinandens erfaringer.

Hvis der er nogle der er interesseret i at blive henvist til, omtalt eller andet, er I velkomne til at kontakte mig. 

Ha' en dejlig dag!

Mira

www.pusleriet.dk

Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, Jeg er da også altid frisk på et samarbejde, og måske især dig Mira er særligt relevant, men da også flere af jer andre. Jeg har ikke nogen linkside, men har en god portion nyhedsbrevmodtagere som jeg gerne vil anbefale en anden webshop hvis det er relevant, proffesionelt og kun hvis det er kvalitetsprodukter.

Alle er selvfølgelig velkomne til at linke til og anbefale www.lillebi.dk Big Smile

 Rigtig god weekend til alle Aminoer...

 /Pernille

 

 www.lillebi.dk

 

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

også jeg er interesseret i at linke og blive linket til

 www.nordisk-handelshus.dk     vores shop er en alt mulig shop lige fra sukkerfri slik til store bålgrille

hvis der er nogen der er friske og sætter os på deres link side så gør jeg gerne det samme så hurtigt som muligt

 

jan  30 56 19 77

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)