Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV-program

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ved ikke helt om dette er under det rigtige emne.

Men er der nogen der har erfaring med salg af et tv koncept, hvem man skal kontakte, hvad er sådan noget typisk værd (Jeg ved den ikke kan besvares) og hvad man eventuelt gør under forhandlinger, skal man have en non-discloser agreement.

Eller er der andre ting man skal være opmærksom på.

Alle input modtages med glæde

Hilsen
Nicolai

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså du kan jo selv vælge at opsøge de forskellige TV-kanaler, hvis du har mod på det altså. Ellers kan du finde nogle af de bureauer der til hverdag arbejder med at opfinde TV-koncepter og sælger til stationerne. Evt. sælge til dem, eller finde ud af igennem dem hvordan du kommer videre.


Sørg bare altid for, at du har en form for 'hemmeligheds kontrakt' eller en kontrakt der gør at de ikke må udnytte ideen, hvis ikke de køber den af jer..

(Kan ikke lige huske hvad en sådanne kontrakt hedder, men det er der nok en der tilføjer lige om lidt ;) )..

 


Held og lykke med konceptet - kommer det igennem må du lige sige til :)..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Frænde - InMoto Reklamebureau:


Sørg bare altid for, at du har en form for 'hemmeligheds kontrakt' eller en kontrakt der gør at de ikke må udnytte ideen, hvis ikke de køber den af jer..

(Kan ikke lige huske hvad en sådanne kontrakt hedder, men det er der nok en der tilføjer lige om lidt ;) )..

 



Og det var der :)

NDA er navnet.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :

NDA er ikke nødvendigt. Dit format er beskyttet af lov om ophavsret og kræver ikke så meget bevisførelse hvis du reelt er krænket. Du kunne beskrive det i en dateret mail til mig, og jeg vil ikke kunne stikke af med det uden du kunne sagsøge mig for alt jeg havde revet hjem af slanter på det. Forudsat at dit koncept er så originalt at en anden ikke kunne finde på det med lethed.

Jeg har selv været tæt på at ringe med klokken ved et par lejligheder hvad angår tv-formater og kan nok hjælpe dig en del. Først og fremmest hersker der udbredt pli i branchen. Man stjæler ikke idéer - så mister man for alvor credibility. I stedet er man ikke bange for enten at takke nej og ønske dig held og lykke - eller endnu bedre: indgå joint venture henmod at udarbejde det endelige format som går til pitching hos broadcasteren.

Den første hjælp du skal have er til at se realiteter i øjne. One in a Thousand tv-koncepter bliver til noget. Jeg kunne let give dig tre navne som du blåøjet kunne tage kontakt til. Dog tror jeg, at jeg gør dig en større tjeneste ved at give dig lidt feedback således at din initielle henvendelse hos branchefolk virker lidt skarpere end hvis du famler dig frem.

Send mig en mail hvis du vil have slebet kanterne på dine planer: kontakt @ KendDinViden .  dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

På grund af din overskrift er jeg ikke sikker på om du mener TV-koncept eller TV-program.

Men TV-programmer blliver tilsendt stationerne i rigelige mængder - f.eks. i form af pilot episoder/1. afsnit eller lignende.

Så hvis du skal have noget ud der, skal du lave det, så TV stationerne kan se hvad det er og hvorfor de skal købe det.

Så du skal altså ud og finde dig en makker eller flere der kan hjælpe dig med manuskripter, optagelser, casting m.m. - hvis det er TV-program du mener :)

Mange hilsner

Mette

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

På grund af din overskrift er jeg ikke sikker på om du mener TV-koncept eller TV-program.

Men TV-programmer blliver tilsendt stationerne i rigelige mængder - f.eks. i form af pilot episoder/1. afsnit eller lignende.

Så hvis du skal have noget ud der, skal du lave det, så TV stationerne kan se hvad det er og hvorfor de skal købe det.

Så du skal altså ud og finde dig en makker eller flere der kan hjælpe dig med manuskripter, optagelser, casting m.m. - hvis det er TV-program du mener :)



Jeg tillader mig lige at uddybe/korrigere for begrebsforvirring.
Det som man alment ville kalde et tv-koncept hedder et tv-format. Robinson, Hammerslag, Vild med dans er tv-formater. Skal man snakke om ordet koncept skulle det være "Vild med Amino er et tv-format hvor konceptet er..."

Det som broadcasteren (tv-stationen) får tilsendt hedder en dummy. Typisk er idéen pitchet (forelagt) for en redaktør (den ansvarlige for indholdet i en særlig genre) hos en broadcaster før den går i dummyproduktion. For produktionsselskabet (dem du skal have fat i) investerer sjældent penge til dummyproduktion før redaktøren har nikket til konceptet. På baggrund af dummyen bliver broadcaster og redaktør enige om der er nogle hjørner der skal skæres, og derefter nedfældes tv-formatet og går i produktion.

jeg er all ears på mailen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)