Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bevis mht. Ejerskab.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hej.

Jeg har lige et spørgsmål - hvis jeg har oprettet et selsskab (ApS) og senere hen har taget private ting over i selsskabet, altså "givet ejerskabet over en genstand" til virksomheden fra mig selv som privat.

Hvordan bevises dette? Iht. Forsikring osv.

På forhånd tak.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

med samme dokument som du har solgt det fra privat til selskab - og bogført i selskabet og har forsikring for i selskabet - det må du jo stemme af med selskabets forsikring. Man giver ikke ejerskab over  man sælger med penge til markedspris

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, hvis det et nyopstartet firma, og jeg har haft til hensigt at bruge genstanden til udstilling mv. For at få opmærksomhed på mit produkt, idet det er nyopstartet, og ikke har rådighed over så mange penge, så har jeg jo selv "givet" firmaet genstanden ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

så kan du ikke trække noget fra men du kan sagtens bare lave et dokument der viser at du har givet selskabet tingen hvis den ikke har større værdi end måske 0 - men så er det vel ikke vigtigt at kunne bevise ejerskabet heller

hvorfor køber selskabet den ikke af dig? det koster vel ikke dig noget - det er de samme penge - dine alle sammen - også hvis det er et aps i rene penge her og nu, men ved at sælge dimsen til selskabet - forudsat den er noget værd, så vil det normalt være en fordel. Det duer kun, hvis tingen helt ærligt har den værdi du sælger den ind i selskabet til

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

N1INVEST:
g senere hen har taget private ting over i selsskabet, altså "givet ejerskabet over en genstand" til virksomheden fra mig selv som privat.

Altså, det var nok lettere at forstå, hvis vi vidste, hvilken slags genstand, det drejer sig om.

Da, vi startede firma, indrettede vi os med vores private pc, telefon, printer, møbler, kunst osv. Dem tog vi så "tilbage", da vi fik råd til at købe noget nyt direkte til firmaet.

Andre gange har vi købt noget og betalt for det privat, men lagt bilaget ind i regnskabet som en almindelig udgift. Men altså bare betalt af vores privatekonto og ikke firmaets.

Dvs. at udgiften er gået ind i regnskabet på normal vis, men pengene er ikke blevet trukket på firmaets konto.

Ift. forsikring (brand/tyveri) vil det vel altid være en udfordring at bevise, at genstanden rent faktisk stod i virksomheden, da uheldet var ude. Men billeder m.m. kan jo også gøre en del. 

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er.

Jeg har et ApS firma (startet D. 16/10-2012) hvor jeg har et lager hvor jeg arbejder fra. Der har så været et indbrud, og jeg kræver jo erstatning for de manglende genstande. Fint nok, Topdanmark ønsker ikke at dække firmaets ATVer, det er en jeg har købt privat, men taget det med i virksomheden fordi den skulle bruges til at lokke kunder til min stander ved messer og ligne. Jeg har en særtegnet forsikring som dækker den, men da den er købt i 2010, som privat mener de ikke den tilhørte firmaet. Den har en værdi af 40.000,- da den er uden afgift. Jeg skal så fremvise dokumentation på den tilhørte firmaet..

Dette er ikke nogen form for svindel, da ved tegnelse af forsikringen blev den sat på som "særlig forsikret" hvis i forstår hvad jeg mener. Det er ikke noget jeg prøver at "proppe" ind fordi der har været et indbrud, og at en privat genstand er forsvundet. For så havde den ikke været forsikret i firmaets forsikring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

har du prøvet at få den forsikret fra din privatforsikring. Hvis ikke du har købt den ind i virksomheden og kan vise det, så er det op ad bakke at få den dækket under firmaets forsikring - specielt hvis en ATV (er vel noget motorcykel noget) måske ikke normalt ville være en del af din virksohed, men hvis du midlertidigt har haft en privat ting med ud i firmaet, dækker din privatforsikring så ikke?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, det har intet med min privat forsikring at gøre, den er købt privat, men efter stiftelse af selskabet er den hevet ind til brug ved messe og ligne.

Min ERHVERVS forsikring "dækker" ATVeren, idet der er tegnet special/ekstra forsikring på den sum som ATVeren er værd, det er aftalt med forsikringen af den er med tegnet ved indbrud osv.

Men for at kunne få erstatning skal jeg kunne "bevise" at den er med i firmaet, er det så ikke bare at lave en faktura fra mig som privat person til selskabet ? Eller hvordan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

N1INVEST:
Men for at kunne få erstatning skal jeg kunne "bevise" at den er med i firmaet, er det så ikke bare at lave en faktura fra mig som privat person til selskabet ? Eller hvordan

spørg dem - det burde vel række - men det lyder rodet, at de har penge for en special forsikring for den og så ikke vil erstatte den, så det lyder mystisk. De kan vel ikke ha taget penge for at special forsikre den og ikke ville erstatte - men ellers gå til forsikringsklagenævnet og hør hvad de mener

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør jeg også, vil bare gerne lige have styr på kvitteringerne osv først. Men en faktura lavet fra mig til firmaet er vel OK?, har jo også den rigtige købsfaktura som de har fået, men det skal bare være hvor jeg kan vise jeg ligesom har "solgt" den til mit firma.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)