Det er ikke helt ved siden af når du beregner 2,5 gange indkøbspris - så har du butikkens pris - og dermed en nogenlunde pejling på avancen - som dermed ligger et godt stykke over 50%.
Nu nævner du ikke hvilke grene af detailhandlen du har fat i - men du må forvente at eks. kæder vil de endog meget dokumentation på dit produkt, både hvad angår indhold og andre faktorer.
MVH
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Der vil jo nok altid være forskellige avancer - men har et aktuelt eksempel med en kammerat som henter hudplejeprodukter hjem fra Kina - og i den forbindelse har forhandling igang med en stor danske kæde - denne kæde operere med mindst en faktor på 2 og næsten 2,5 ;-)
MVH
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Ja der er helt sikkert forskel på kædernes individuelle avancer. Eksempelvis har Matas jo en højere avance på deres mærkevareprodukter end på "de stribede", som er deres egne mærker.
Min tanke er at sælge til supermarkeder eller deres grossister. Ofte er avancen i butikkerne jo kun på 20-40 procent, men jeg kunne godt tænke mig at vide om det virkelig er nødvendigt med en avance på 2,5 gange indkøbsprisen eller om butikkerne også vil finde det attraktivt med en avance på omkring 40 %, når nu varen kun skal koste ca. 40 kr?
Jeg er selv grossist i branchen og det kan afhænge meget at typen af produktet. F.eks. er mine produkter fremstillet på naturlig basis og så vidt muligt økologiske. Denne produktion er lidt dyrere og skal man ramme en attraktiv pris til forbrugeren er der ikke så meget fortjeneste at hente for hverken mig eller forhandlere, men det går lige og alle er tilfredse. avancen er 2, hvilket er meget typisk indenfor kosmetik.
Hvis produktet bare er en billig produktion fra Kina så få for guds skyld produkterne testet i DK løbende. Du kan risikere at du skal tilbagekalde en kæmpe mængde varer fra markedet hvilket kan koste dig dyrt og du kan lide skade på dit image som leverandør. Jeg håber det er en forsvarlig kvalitet du har i sinde at sende på markedet. Personligt kan jeg blive harm over se hvilke elendige produkter som folk lokkes til at købe - og vi snakker om ting, der skal smørres på kroppen. Nå inden det løber af med mig ønsker jeg dig held og lykke. Vil du fortælle os om produkterne når de er markedsført?
mvh Heine K
"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"
Du vil helt sikkert også blive spurgt om markedførings tilskud samt andre tilskud i form af kampagner når du ønsker at sælge til danske kæder, de henter mange penge hjem på denne konto fra alle deres leverandører. Så du skal også have med i baghovedet når du laver dine tilbud til kæderne, at sådanne tilskudsordninger altså er normalt hos kæderne.
Jeg har selv solgt til en stor del af kæde markedet idag, og taler derfor af erfaring.
tak for dine udbybende svar. Jeg har flere gange hørt en avance på 2-2,5 som en "normal" avance. Så det er en god rettesnor at gå efter. Dog tænker jeg, at produkterne må maks. koste 39 kr. inkl. moms. Det er detailkæden, som er på udkig efter et produkt i denne prisgruppe. Det svarer til 31,20 kr. ekskl. moms. Hvis de skal have 2 i avance, er kostprisen 15,6 kr. ekskl. moms.
Kan det virkelig være rigtigt, at nogen kan få produceret, befragtet og stadig opnå profiet heraf? Eller kan der være tale om en mindre avance i dette tilfælde?
Alle produkterne er produceret i USA og er godkendt i EU og Danmark. Men kan kun give dig ret i hvad du skriver. Nogle produkter bliver endog anvendt på børn.
Disse tilskudsordninger du nævner. Jeg kan forstå at det er en økonomisk aftale, som indgås med forhandlerne. Hvor meget er normalt - i % eller pr. solgt enhed eller hvordan fungerer det? Hvad går disse penge til - er det udelukkende for at få sit produkt i tilbudsaviserne eller opnår man anden markedsføring. Det er ikke min plan, at skulle på tv de første år, men er det også noget som aftales med kæderne?
Bør jeg selv tage initiativet til markedsføringstilskud eller kommer det helt naturligt, når det kører?
Kan du måske prøve at beskrive hele processen fra jeg får en ordre af en detailkæde? Som jeg ser det bestiller jeg hjem fra min leverandør, hvorefter jeg har kontakt til et shippingfirma, som sørger for at fragte varerne til Danmark. Skal jeg så betale for en speditør eller lign. i DK og hvordan fungerer det? Herefter skal jeg så selv sørge for at køre varerne til kunden. Er det normalt til et stort hovedlager, hvor jeg bare aflæsser en container eller skal de have det på en speciel måde?