Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner til Hvideskjorter.dk søges

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen:
Lundsby synes ofte du kommer i diskussioner der ikke altid har med trådene at gøre...måske det er din frisure ;-)

Det kan godt være det er håret, nogle gange giver jeg bevist mine indlæg lidt kant, for at skabe diskussion i tråden, så flere ser den. Men jeg må indrømme at jeg ikke havde troet, at der var nogle der følte sig stødt over det oprindelige indlæg.

Jeg har fået i alt 15 pm'er på indlægget, og niveauet af kandidater er rigtigt højt, så jeg kan ikke klage.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har i forvejen brugt alt for meget af min tid på din tråd, men du får alligevel lige et sekund mere :)

Havde ikke troet, det skulle udvikle sig til en sådan diskussion, men sådan er livet så finurligt en gang i mellem. Jeg satte i det første indlæg spørgsmålstegn ved fordelingen, du nævnte i tråden. Et eller andet må jeg have haft fat i, siden det har fået så mange fine stjerner. I andet indlæg gjorde jeg så budskabet fra første indlæg tydeligt, ved at skrive det direkte.

"Jeg tror egentlig bare pointen med mit indlæg var, at få en forklaring fra dig på, hvorfor du mener, du er 50% værd i en sådan forretning?

Jeg ville personligt aldrig hoppe på sådan en deal, med en sådan fordeling af overskuddet, som du forventer/kræver. Så ville jeg hellere betale 50.000 kr. up front for en forbandet lækker webshop, og spare de årlige 'udgifter' til dig på 60.000-120.000 kr. (+)."

Det var ikke hensigten, at det skulle ende i en diskussion om, hvem der har den største penisforlænger, men tillykke.

Det er vel som 'forbruger' meget normalt, at stille spørgsmåltegn ved et 'tilbud', uden at man hedder Mark Zuckerberg eller lignende. At du koger over på den måde, over et kritisk synspunkt, giver mig bare anledning til at tro, at spørgsmålstegnet var berettiget.

Igen - vil du køre den videre, bevares, det skal du have lov til, så må du skrive i en privat besked :)

Held og lykke med projektet :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Fair nok, at du ikke syntes det er en god deal, det har du sikkert dine grunde til, men at du er så flov over dine egne bedrifter og erfaringer, at du ikke en gang vil fortælle åbent om dem, det gør jo ikke at du behøver at være Mark Zuckerberg, for at deltage i diskussionen.

Når du mener jeg "koger over" som du, siger burde du lige læse tråden igen og se at jeg åbent har fremlagt alt om baggrund, tilbud etc. der hvor jeg koger over i dine termer, er når jeg spørger ind til din baggrund, hvilket du måske burde overveje om var dit problem end mit :-)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det oser da af ekstrem arrogance i den her tråd. Tilbuddet er sikkert godt for nogen, men umiddelbart må jeg da erklære mig enig med Lars Thomsens første indlæg, men det er vel formentlig fordi jeg ikke forstår hvad det præcist er der bringes til bordet.

Der står at du (Lundsby) bringer design og udvikling af webshoppen med dig. Det vil altså sige en Cloudsprout-shop, som du tilsyneladende mener at enhver burde kunne klare - eller er der noget jeg har misforstået her?

Jeg vil ikke vurdere om tilbuddet er godt eller dårligt, for det kommer vel også an på hvem man er, men er vi enige om at arbejdet skal fordeles således:

Lundsby:

  • Design
  • Teknisk arbejde

Partnere:

  • Markedsføring (herunder SEO, sociale medier, aviser, blade osv. osv.)
  • Stå for den daglige drift
    - Pakning og forsendelse af de hvide skjorter (kørsel el. andet inkluderet når man skal på posthuset eller andet forsendelsessted)
    - Modtage eventuelle opkald fra kunder
    - Modtage og ordne eventuelle returvarer
    - Bestille varer hjem
    - Finde leverandører
  • Evt. rejse til Kina for at finde gode skjorter
  • Besvare emails (spørgsmål, klager, ris og ros etc.)
  • Printe fakturer/kvitteringer ud
  • Sørge for indkøb af diverse ting som printerpapir, blækpatroner osv,

Spørgsmålet er så om følgende går under tekniske:

  • Lønudregning og fordeling heraf (måske man finder en ekstern kilde til det)
  • Tage billeder af diverse skjorter (såfremt der skulle komme flere typer af hvide skjorter)
  • Indsætte billeder af diverse skjorter
  • Skrive tekster til og for diverse skjorter
  • Prissætte diverse skjorter (nu skrev du jo 5 for 1500 - det er jo ok.)

Altså som sagt, så skal jeg absolut ikke være herre over om det er et godt tilbud eller ej, men når man ser på papiret (og der er sikkert en masse jeg har glemt), så er det jo klart at det ser ret "20/80"-agtig ud, i stedet for 50/50.

Det skal lige siges at mit indlæg ikke skal betegnes som kritik, men jeg vil bare gerne vide - når nu vi er i gang - om jeg tager fejl i overstående? Det er jo fint nok at der leveres en fantastisk teknik og et fedt design, men i min verden holder det jo ikke hvis det kræver at den ene partner (den der står for den daglige drift mm.), bruger langt længere tid på projektet, end den anden partner - hvilket det her ser ud til.

Som skrevet, så kan det være at jeg tager fuldstændig fejl.

I hvert falde må i have en god resterende søndag :)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lundsby:

Hej Lars

Fair nok, at du ikke syntes det er en god deal, det har du sikkert dine grunde til, men at du er så flov over dine egne bedrifter og erfaringer, at du ikke en gang vil fortælle åbent om dem, det gør jo ikke at du behøver at være Mark Zuckerberg, for at deltage i diskussionen.

Når du mener jeg "koger over" som du, siger burde du lige læse tråden igen og se at jeg åbent har fremlagt alt om baggrund, tilbud etc. der hvor jeg koger over i dine termer, er når jeg spørger ind til din baggrund, hvilket du måske burde overveje om var dit problem end mit :-)

Jeg tror egentlig at han mener at du koger over når du kommer med "suckerpunches", som ikke engang er fortjent. Han stiller et spørgsmål og forsøger at forklare hvorfor han stiller dem, men du kommer med hånlige bemærkninger og kommentarer som egentlig er under bæltestedet. Jeg snakker blandt andet om overstående kommentar (markeret med fed skrift).

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Morten Madsen:
Der står at du (Lundsby) bringer design og udvikling af webshoppen med dig. Det vil altså sige en Cloudsprout-shop, som du tilsyneladende mener at enhver burde kunne klare - eller er der noget jeg har misforstået her?

Det er alle skal kunne sætte en CloudSprout shop, men det ville være helt forkert at antage at alle shops bliver lige gode. I alt beskeden så mener jeg at pga. min erfaring at kunne sætte en shop op, der sælger maks.
Hvis man virkeligt skal havde en webshop, der sparker, så er den aldrig færdig, man går konstant og optimerer kører splittests etc.

Det er en sjov liste du har, det er tydeligt du prøver at få antallet af punkter på partnere til at være højt og antallet af punkter under mig til at være lavt. "Teknisk arbejde" er i hvert fald på et helt andet abstraktions niveau end Modtage og ordne eventuelle returvarer.
Men hvis man ser bort fra det, så svare det jo meget godt til det jeg skrev i det oprindelige indlæg.

Morten Madsen:

  • Lønudregning og fordeling heraf (måske man finder en ekstern kilde til det)

Jeg tænkte der ikke blev udbetalt løn som udgangspunkt, men at vi lavede en overskudsdelen f.eks. hver måned eller kvartal.

Morten Madsen:
Tage billeder af diverse skjorter (såfremt der skulle komme flere typer af hvide skjorter)

Ideen var egentligt kun at havde en skjorte, konceptet er at gøre tingene så simple som muligt. Men der bliver nødt til at være en del billeder, for at illustrerer kvaliteten. Her havde jeg tænkt mig at vi skulle bruge http://www.trendshots.dk jeg er venner med begge ejere, og er sikker på at vi kan få en rigtigt rigtigt god deal. Måske skulle man lave 360 grader foto ?

Morten Madsen:
Indsætte billeder af diverse skjorter

Det er formendligt en opgave, der tager under 10 min. så hvem der laver den ser jeg som mindre relevant.

Morten Madsen:
Skrive tekster til og for diverse skjorter

Jeg havde egentligt tænkt mig at vi begge/alle skulle være med til at fastlægge teksterne. Når vores bud, er klar, ville jeg lige få en eller flere af de 3-4 professionelle tekstforfattere der bor i vores kontor fællesskab. Der er et par af dem, som sandsynligvis vil gøre det u/b.

Morten Madsen:
Prissætte diverse skjorter (nu skrev du jo 5 for 1500 - det er jo ok.)
Morten Madsen:
Prissætte diverse skjorter (nu skrev du jo 5 for 1500 - det er jo ok.)

Der er som sagt kun en skjorte, så jeg tror prisfastsætning bliver noget vi gør i fælleskab. Det er vigtigt at vi bliver enige om et koncept vi begge tror på.

Morten Madsen:
men i min verden holder det jo ikke hvis det kræver at den ene partner (den der står for den daglige drift mm.), bruger langt længere tid på projektet, end den anden partner - hvilket det her ser ud til.

I den virkelige verden, er det meget normalt at der er forskel for hvad man betaler for en times lagerarbejde, og hvad man giver for en times it-konsulent arbejde. Det er bestemt heller ikke unormalt at timeprisen stiger for hvor meget erfaring man har. Så det kan jeg ikke se noget galt i.

 

 

 

 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)