Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg godt låse lejer ude?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, de 2 måneders opsigelse har intet med ophævelse at gøre - ophævelsen skal bare foregå efter nogle procedurer, med start på at sende påkrav.

 

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, den var til Jacob :-)

Du siger bare til hvis du vil have tilsendt påkrav, ophævelse og fogedrekvisitions dokumenter..

Held og lykke med det hele, og rigtig irriterende situation !!

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har sednt dem rykkere og har endvidere opsagt deres lejemål.

Det er kun fogedretten der må komme og lukke dem ned, men må vi godt hente vores inventar eller er det også kun fogedretten der må det?

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med det er en del af lejemålet må du ikke afhente det..

Lige meget om det er tilføjet i kontrakten eller ej, da du har accepteret det som en del af lejemålet hvis du lod det stå da lejer overtog det.

Jeg håber snart det afsluttes, det er da en irriterende sag at have hængende.. Hvornår sendte du ophævelsen ?

Og tror du han forlader lejemålet frivilligt ?

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte det nok :(

Vi har lige snakket med dem idag og de sagde at de ville give nøglerne tilbage i næste uge selvom de ingen planer har om at betale den leje de skylder.

Jeg håber bare at de lader inventar stå og ikke snupper det med også.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja loven beskytter lejeren godt..

Fint de afleverer nøgle næste uge og selv er vendt tilbage - det indikerer samarbejde..

Aftal møde med dem i forretningen når de afleverer nøgler, så opfører de sig nok også pænt - det er sværere at rømme det hele når de skal se dig i øjnene.

Husk aflæsning af målere sammen med lejeren og få underskrift på måler aflæsning, og meget vigtigt - lav en oversigt over hvad de skylder, og få dem til at skrive under på det..

Ligeledes, lav en liste over lejemålet - hvad skal males, sættes i stand, gået i stykker, hvad mangler osv - og få lejer til at underskrive det også.

Så står du meget bedre bagefter.

Så er der bare tilbage at køre en sag bagefter for at få manglende husleje betaling tilbage.. Hvis det er enkeltmands virksomhed er det rimelig nemt, så hæfter han for gælden personligt.

Hvis du bor i nærheden, så kig lige forbi ind i mellem for at sikre dig de ikke bare smutter i nattens mulm og mørke.

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var enkeltmands virksomhed, men det ser ud til at de har opløst virksomheden fra marts af når jeg kigger på CVR registret.
Hvis man køre en retsag skal man så ikke betale sagsomkostninger?

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør det hele så meget nemmere for dig, så noget godt er der i det..

Så hæfter din lejer personligt for gælden..

Du kan gøre det meget billigt, prøv at ringe til fogedretten - jeg mener man skal køre sagen i fogedretten i den kommune han bor i privat.

Prøv at undersøge ham lidt.. Har han hus eller andet ? For har han det, så tager du udlæg i huset - eller andre værdier, og så skal du se ham betale i en fart..

Undersøg det lidt.. Måske det kan betale sig at få en advokat ind over hvis du er sikker på han har værdier..

men det er ikke nødvendigt, da en fogedretssag er ligetil du kan sagtens køre den selv .. Du udfylder en blanket med dit krav og går op på fogedretskontoret og betaler et lille gebyr for at få dem til at hive ham ind.

Undersøg også om han evt. har gæld andre steder, så du ved om huset er pantsat til over skorstenen osv osv..

Det kan godt betale sig at bruge lidt tid på det nu, og at sørge for alt er i den skønneste orden - eks. underskift på hans gæld til dig og lign.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun har ikke ngoet af værdi andet end en gammel spand af en bil som ikke ser ud til at kan være meget værd.

Det endte med at vi sendte dem en opsigelse med udgangen af denne måned, men vi har så fået en indsigelse mod opsigelsen fra en advokat, men hvad betyder det egentlig?

Betyder det overhoved noget andet end at de er utilfredse med opsigelsen?

 

Fra Købenavn
Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Stohn & Partnere Advokatfirma Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Nu blander jeg mig lige efter at have skimmet de 19 indlæg.

1) Er der depositum, kan det bruges til modregning i alle poster, skyldig husleje, istandsættelse, påkravsgebyrer, erstatningskrav osv. Jeg ved godt, du skrev, der ikke var depositum, så jeg nævner det blot for at slå det fast, da der fremgår noget andet i et af indlæggene.

2) Der er ekstremt vigtigt, at du sender et påkrav og efterfølgende en ophævelse, der opfylder betingelserne i erhvervslejeloven, ellers kan du sidde i fogedretten om 1-2 måneder (ventetid) og få afvist en begæring om udsættelse af lejer, fordi påkravet ikke er gyldigt, og så skal du forfra med tab til følge. Det kræve en vis portion viden, hvis det skal gøres rigtigt.

3) Som udlejer kan du ikke opsige lejer, medmindre du opfylder nogle helt særlige grunde. I denne sag skal du ophæve, intet andet.

4) Du må ikke skifte låse selv, det er ulovlig selvtægt og strafbart.

5) De har fået advokat på, det bør du også.

Mvh. Allan Stohn

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)