Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg godt låse lejer ude?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har udlejet en forretning som udgør noget inventar, butikslokale, website og app, men lejer har været dårlig til at betale til tiden i længere tid hvorfor vi kontant har rykket dem.

På det seneste er det blevet dårligere hvilket betyder at de ikke har betalt for april og stadig skylder noget af lejen for marts.

Kan vi godt skifte låsen ud og finde nogle andre til at flytte ind i lejemålet eller skal vi stadig overholde opsigelsesfristen fra kontrakten selvom de ikke har overholdt kontrakten?

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal følge den gængse advarsels procedure, du må aldrig bare smide ud uden varsel - så risikerer du at skulle betale tilbage plus alt muligt andet..

Så der er ingen anden vej end at sætte dig ned og skrive et anbefalet brev til lejer med et varsel på 3 dage til at betale lejen ( 3 hele hverdage- det betyder du først må reagere på fjerde dagen) - herefter må du igen give et varsel om udsættelse af lejemålet - og herefter må du sætte ud.

Så det er ikke lige sådan, så jeg håber du har sørget for at få depositum og forudbetalt leje af lejer ?

Øv situation, meget frustrerende - har været der - man har bare lyst til at losse vedkommende ud..

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står forhåbentlig i lejekontrakten hvilke tiltag du kan iværksætte ved manglende betaling?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, desværre ingen depositum da det var en bekendt, og vi stod og manglede en til at komme ind da tidligere lejer flyttede til USA med kort varsel for selv at starte op.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

øv..

Nu kan du desværre ikke bruge depositummet til noget - det er til at dække skader, maling osv af lejemålet.. Man må udelukkende bruge forudbetalt leje til at dække ubetalt leje..

Men det er jo desværre ikke aktuelt her..

Hvis jeg var i din situation ville jeg ringe til ham eller køre forbi ham for at rede trådene ud.. Det kan være han har det svært økonomisk lige nu, så hellere få det ordnet i redelighed fremfor at kyle ham ud.. Erhvervslejemål er ikke lette at komme af med, så hvis det bare er en sur periode for ham så hellere få lejen af ham, fremfor det skal stå tomt..

Hvis ikke du gider ham mere, og synes han har fået nok chancer - så kør den gængse procedure, så har du dit på det rene.. Desværre har du så ikke nogen forudbetalt leje at tage af, men så må du tage det som dyre lærepenge.

Du kan jo så tænke over om du vover pelsen og låser ham ude i håb om han ikke har overskud til at tage en sag med/mod dig - husk blot du har ansvar for hans ting hvis du låser dem inde, dem må du ikke tilbageholde eller beskadige, så sørg for han har mulighed for at komme og hente sine ting og få underskrift på han har afhentet det.

Og så næste gang du lejer ud.. sørg altid for depositum, minimum 2 måneder og minimum 1 måneds forudbetalt leje (helst 2)- og gerne 2-3 måneders opsigelse.. Så kommer du ikke i den situation igen.

Lige et dumme spørgsmål.. Nu har I vel en lejekontrakt på lejemålet ?

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en lejekontrakt, men det er sådan en standard type med enkelte tilretninger og der er umiddelbart ikke noget om denne situation.

Ved i om der er en speciel måde at udforme sådan et brev for så sender vi hende det første idag.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en standard liggende, det er fint at bruge en standard i sådanne tilfælde - du skal blot udfylde de forskellige felter.

Dog er det en for privat leje, som jeg lige kan rette lidt i - men måske du skulle kontakte en ekspert i erhvervs udlejning for at sikre dig det er helt i orden. Jeg mener ikke der er forskel på varsler, påkrav osv - men for at være helt sikker.

Kig i den anden tråd der har samme emne oppe, der er en ekspert i erhvervs rådgivning - så måske han kan svare på om der lige skal ændres på et par paragraffer.

Udsættelses procedurer osv behøver ikke stå i kontrakten, det er fint nok - der følger man altid den gængse lovgivning..  bare der er en kontrakt, for ellers ville du stå meget dårligt, da der ikke er noget på skrift om eks, lejen skal falde hver den første osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

En hurtig nøgleudskiftning er ulovlig selvtægt og du løber med høj sandsynlighed ind i en erstatningssag du taber.

Der er i øvrigt kun een myndighed der har kompetence til faktisk og juridisk

at udsætte alle typer lejere og det er fogedretten.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

præcis.. og inden da skal der sendes et påkrav, herefter varsel om udsættelse af lejemålet og kontakt til fogedretten.

Det er de dokumenter, samt foged rekvisitionen jeg har liggende, men de henviser til paragrafferne om alm.  lejelov, her er jeg usikker på om de samme paragraffer benyttes ved erhvervs lejemål ?

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

så du mener at jeg alligevel ikke kan sætte lejer ud andet end med de 2 måneders opsigelse vi har i lejekontrakten selvom de ikke overholder kontrakten ved at undlade at betale?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)