Hvis det stod til mig skulle det koste mindst 1000 kr første dag en regning går over betalings dato, det er ganske simple dovenskab ikke at betale sine regninger til tiden. Jeg vil gå så vidt at kalde det at stjæle, kan ikke se forskellen om en person tager 500 kr i min kasse eller vælger at jeg ikke skal have MINE penge til tiden.
At få en regning væk ? det er vel bare at ringe og få en ny ?
Hvis det stod til mig skulle det koste mindst 1000 kr første dag en regning går over betalings dato, det er ganske simple dovenskab ikke at betale sine regninger til tiden. Jeg vil gå så vidt at kalde det at stjæle, kan ikke se forskellen om en person tager 500 kr i min kasse eller vælger at jeg ikke skal have MINE penge til tiden.
At få en regning væk ? det er vel bare at ringe og få en ny ?
Okay Tex...så du kan simpelthen huske alle de dele og komponenter du har købt. Det her drejer sig om et smedefirma, der ryger altså flere hundrede komponenter igennem om måneden, og hvis du vil påstå at du kan huske om der er kommet regning på det hele, så er du fandme dygtig.
Så det er da noget bræk at lukke ud, at man bare kan ringe efter en ny. Det kræver, jo ligesom at man er klar over at der mangler noget.
1000 kroner!, really, du må have spist skruer...men du er noteret, jeg kommer i hvert fald ikke forbi din shop..det kan hurtigt blive for dyrt
kompensationsbeløbet på 40 euro er indført 1. marts 2013
Men som en så ganske rigtigt siger. Den oprindelige faktura havde forfald d.31/1, må man så smide kompensationsbeløbet på, blot fordi man venter over en måned med at sende den første rykker?
kompensationsbeløbet på 40 euro er indført 1. marts 2013
Men som en så ganske rigtigt siger. Den oprindelige faktura havde forfald d.31/1, må man så smide kompensationsbeløbet på, blot fordi man venter over en måned med at sende den første rykker?
Jeg læste vidst i det link tidligere, at det ikke gælder for fakturaer der skulle betales FØR datoen det blev indført (1/3 2013) prøv lige at tjek i det materiale.
I vores selskaber pålægger vi også rykkergebyr, men hvis det er en kunde vi handler med tit, så kan vi sagtens finde på at slette det, hvis vi formoder det beror på en forglemmelse.
Ja, der står ganske rigtigt at krav der forfalder for ikrafttrædelsesdatoen er underlagt de gamle regler...hehe:)
Og Michael, det kan da også være fair nok, hvis det er en kunde som notorisk er kendt for aldrig at betale, og havde jeg en kunde som skulle kæmpe med hver gang, jamen så ville jeg da sikkert også smide det på. Men synes saftsuseme det er lidt aggressivt, overfor en helt ny kunde, og så på den første 1 rykker. Jeg ville da i det mindste have ventet til rykker 2 og så varslet med det i den 1. rykker