Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her lovligt? - kompensationsbeløb for rykker!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettelse:

Referencerenten i renteloven blev sat op den 1. april til 8% og ikke 7%.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Kompensationsbeløbet er frit opfundet og ulovligt.

Renten kan kun ansættes til almindelig morarente, p.t. ca 8% p.a. med mindre

2% om måneden er aftalt FORUD for en aftale.

Kompensationsbeløbet blev indført 1. Marts. - Det kommer af €40 fra EU lovgivning. Men er i DK fastsat til 310 kr.

Det må kun pålægges erhvervskunder.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det stod til mig skulle det koste mindst 1000 kr første dag en regning går over betalings dato, det er ganske simple dovenskab ikke at betale sine regninger til tiden. Jeg vil gå så vidt at kalde det at stjæle, kan ikke se forskellen om en person tager 500 kr i min kasse eller vælger at jeg ikke skal have MINE penge til tiden. 

At få en regning væk ? det er vel bare at ringe og få en ny ? 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

rettelse 2:

kompensationsbeløbet på 40 euro er indført 1. marts 2013

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Reberholt:

Hvis det stod til mig skulle det koste mindst 1000 kr første dag en regning går over betalings dato, det er ganske simple dovenskab ikke at betale sine regninger til tiden. Jeg vil gå så vidt at kalde det at stjæle, kan ikke se forskellen om en person tager 500 kr i min kasse eller vælger at jeg ikke skal have MINE penge til tiden. 

At få en regning væk ? det er vel bare at ringe og få en ny ? 

Okay Tex...så du kan simpelthen huske alle de dele og komponenter du har købt. Det her drejer sig om et smedefirma, der ryger altså flere hundrede komponenter igennem om måneden, og hvis du vil påstå at du kan huske om der er kommet regning på det hele, så er du fandme dygtig.

Så det er da noget bræk at lukke ud, at man bare kan ringe efter en ny. Det kræver, jo ligesom at man er klar over at der mangler noget.

1000 kroner!, really, du må have spist skruer...men du er noteret, jeg kommer i hvert fald ikke forbi din shop..det kan hurtigt blive for dyrt Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
kompensationsbeløbet på 40 euro er indført 1. marts 2013

Men som en så ganske rigtigt siger. Den oprindelige faktura havde forfald d.31/1, må man så smide kompensationsbeløbet på, blot fordi man venter over en måned med at sende den første rykker?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Advokat Jacob Berner Rue:
kompensationsbeløbet på 40 euro er indført 1. marts 2013

Men som en så ganske rigtigt siger. Den oprindelige faktura havde forfald d.31/1, må man så smide kompensationsbeløbet på, blot fordi man venter over en måned med at sende den første rykker?

Jeg læste vidst i det link tidligere, at det ikke gælder for fakturaer der skulle betales FØR datoen det blev indført (1/3 2013) prøv lige at tjek i det materiale. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores selskaber pålægger vi også rykkergebyr, men hvis det er en kunde vi handler med tit, så kan vi sagtens finde på at slette det, hvis vi formoder det beror på en forglemmelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der står ganske rigtigt at krav der forfalder for ikrafttrædelsesdatoen er underlagt de gamle regler...hehe:)

Og Michael, det kan da også være fair nok, hvis det er en kunde som notorisk er kendt for aldrig at betale, og havde jeg en kunde som skulle kæmpe med hver gang, jamen så ville jeg da sikkert også smide det på. Men synes saftsuseme det er lidt aggressivt, overfor en helt ny kunde, og så på den første 1 rykker. Jeg ville da i det mindste have ventet til rykker 2 og så varslet med det i den 1. rykker

men sådan er vi jo så forskellige :) 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)