Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Computerproblem (windows)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Først skal jeg beklage hvis dette indlæg er lidt OT ;-)
- men jeg har brug for et råd, og jeg ved jo at der sidder så mange kvalificerede personer her i netværket Angel

Jeg har en Lenovo PC som jeg bruger til virksomheden. Denne er forholdsvis ny og derfor kunne jeg jo få Windows 8 til en billig pris. OG - ja....  jeg skulle selvfølgelig installere dette styresystem ovenpå Windows 7!

Efter et stykke tid, synes jeg dels at Windows 8 ikke køre optimalt, men hvad værre er, så synes jeg ikke PC'en opfører sig som den skal! Bl.a. kan jeg ikke afvikle hverken Google Chrome eller Firefox.

Findes der en måde hvor jeg kan komme tilbage til Windows 7 - eller geninstallere Windows 8 på en ren harddisk?

Det skal lige siges at jeg har et Økonomisystem installeret, som jeg stadig er nød til at have adgang til. Jeg bruger oplysninger fra regnskaberne og kundedatabasen, i forbindelse med et skift til e-conomic.
Kan man evt. flytte denne database og program til en ekstern harddisk? - eller beskytte det på en anden måde?

Jeg er ikke voldsom IT kyndig - så være sød ikke at bruge for mange fagudtryk :-)

Mange hilsner Erik 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Først, tilslut din eksterne harddisk og kopier alt det du ved du har liggende. Nu ved jeg ikke hvad økonomisystem du bruger, men afhængig af det må du kunne finde ud af hvor de ligger deres filer - evt. med en Google søgning.

Når alt er kopieret kan du genstarte computeren. Når den så lige har skrevet Lenovo burde den komme frem med et skilt om en skjult partition som den går væk fra ret hurtigt (inden for 1 eller 2 sekunder). Der vil være en tast du skal trykke på mens det skilt er der - så kan du genskabe computeren til fabriksindstillinger.

Det er generelt sådan du kan vende tilbage til Windows 7. Dog kan der være forskelle pga. forskellig computer osv.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kasper Toft Braun:
Først, tilslut din eksterne harddisk og kopier alt det du ved du har liggende. Nu ved jeg ikke hvad økonomisystem du bruger, men afhængig af det må du kunne finde ud af hvor de ligger deres filer - evt. med en Google søgning.

Når alt er kopieret kan du genstarte computeren. Når den så lige har skrevet Lenovo burde den komme frem med et skilt om en skjult partition som den går væk fra ret hurtigt (inden for 1 eller 2 sekunder). Der vil være en tast du skal trykke på mens det skilt er der - så kan du genskabe computeren til fabriksindstillinger.

Det er generelt sådan du kan vende tilbage til Windows 7. Dog kan der være forskelle pga. forskellig computer osv.

/Kasper

Den procedure du anbefaler sletter normalt alle data på harddisken og installerer computerens styresystem, som det kom fra fabrikken.

Er der installeret eksempelvis Microsoft Office pakke, nyt antivirus, økonomisystem, eventuelle grafikprogrammer m.m., så slettes de.
Alle personlige indstillinger på computeren forsvinder også. 

En kopiering til en ekstern harddisk løser ikke den udfordring.

Det kan være en løsning at benytte Windows Let Overførsel.
Men det tager kun filer og indstillinger med. Det flytter ikke alle installerede programmer.
Det kan derfor ikke udelukkes, at der skal geninstalleres enkelte programmer, efter en fabriksnulstilling af computeren.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Kasper Toft Braun:
Først, tilslut din eksterne harddisk og kopier alt det du ved du har liggende. Nu ved jeg ikke hvad økonomisystem du bruger, men afhængig af det må du kunne finde ud af hvor de ligger deres filer - evt. med en Google søgning.

Når alt er kopieret kan du genstarte computeren. Når den så lige har skrevet Lenovo burde den komme frem med et skilt om en skjult partition som den går væk fra ret hurtigt (inden for 1 eller 2 sekunder). Der vil være en tast du skal trykke på mens det skilt er der - så kan du genskabe computeren til fabriksindstillinger.

Det er generelt sådan du kan vende tilbage til Windows 7. Dog kan der være forskelle pga. forskellig computer osv.

/Kasper

Den procedure du anbefaler sletter normalt alle data på harddisken og installerer computerens styresystem, som det kom fra fabrikken.

Er der installeret eksempelvis Microsoft Office pakke, nyt antivirus, økonomisystem, eventuelle grafikprogrammer m.m., så slettes de.
Alle personlige indstillinger på computeren forsvinder også. 

En kopiering til en ekstern harddisk løser ikke den udfordring.

Det kan være en løsning at benytte Windows Let Overførsel.
Men det tager kun filer og indstillinger med. Det flytter ikke alle installerede programmer.
Det kan derfor ikke udelukkes, at der skal geninstalleres enkelte programmer, efter en fabriksnulstilling af computeren.

Dbh. John

Det er korrekt. Jeg var lidt for hurtig der. Jeg skulle have bemærket at man naturligvis skal flytte data samt geninstallere programmerne.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis du ikke har prøvet sådan en konvertering/installering, ville jeg nok hive fat i en lokal IT mand så det bliver gjort rigtigt i første forsøg.

Det vil være RIGTIG skidt hvis du ender med at have mistet dine data og en computer som ikke kører optimalt.

Evt. kan du købe en ny harddisk og lave den nye installation, så er du sikker på altid og komme tilbage til noget som virker nogenlunde.

Min erfaring siger mig at de kunder som selv kaster sig ud i de større projekter uden at have prøvet det før, ofte koster det mere når jeg så kommer ud og skal rydde op efterfølgende, end hvis jeg havde startet med at lave det for dem.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for jeres svar.

Selve programmet som jeg fortsat skal kunne få adgang til, hedder Admiral. Desværre er it firmaet der har udviklet det, gået konkurs.

Jeg skal kunne åbne programmet og hente oplysninger om kunder og regnskabs data generelt løbende over det næste 1/2-1 års tid.

Som jeg ser jeres svar, er der ikke rigtig løsning :-(

/erik

Fra Årre, Varde
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Erik

Har du installaionsmedie til Admiral? Du må vel have installeret det på maskinen?


Dbh Morten
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten
Det har jeg også.
men udfordringen et jo om jeg efterfølgende kan få data tilbage så jeg kan se dem.
hilsen Erik

Fra Årre, Varde
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Erik

Der må være noget eksport/import i programmet, således at der kan eksporteres - geninstalleres - og importeres.

Eller du kan måske udlæse til en backupfil der så efterfølgende kan genindlæses.

?
/Morten
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,
Jae det må jeg lige undersøge. Jeg har en gammel bærbar liggende som egentlig kun samler støv - den vil jeg lige prøve at formatere og se om jeg kan få Admiral på den.
Erik
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)