Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Valg af arbejdscomputer? Mærke? Forslag til model? Hvad skal jeg gå efter?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Taget i betragtning af at du er hjemmevant med brugen af Apple-produkter og at de jo så samtidig kan køre Windows (dualboot/Bootcamp/CrossOver m.v.) er det jo næsten en no-brainer, at du bør vælge en Mac af den ene eller anden slags... Du vil blive superglad for sync'en mellem kalendere og så videre.

Jeg har selv en iMac på job, og den er jeg ualmindelig glad for, suppleret med en MacBook Pro til hjemme/ude-arbejde.

Du skriver, du skal bruge den til kundepræsentationer - så der tænker jeg naturligvis at du bør vælge en laptop, men som andre har skrevet, så er det ikke idéelt at arbejde med sådan en (uanset model) i længere tid af gangen, hvorfor en stationær vil være at foretrække. Skal du på kundebesøg kan du vel nappe din MacBook eller iPad med. ;)

Mht. fildeling, så fungerer Office-pakken ganske glimrende til Mac, hvilket i øvrigt også gør sig gældende for OpenOffice. Apple's egne programmer kan jo også (med forbehold) konvertere til Office-pakkens filformater, så heller ikke der er du begrænset, og da du jo skal sidde med online hejs alligevel, er det vel begrænset hvor mange filer, du skal dele med kunderne...

Håber, det hjælper lidt. :)

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Jeg vil foreslå en stationær!! Det duer ikke at sidde og arbejde 8 timer om dagen ved en bærbar.

At få en skærm med retina opløsning, eller fuld HD tror jeg er en dårlig ide når du skal arbejde online med adwords og analytics. De er ikke opdateret til at tilpasse sig skærmen, så du ender med at skulle fifle med indstilingerne alligevel, så hellere en god skærm uden den voldsomme opløsning.

Dertil skal det være en mat skærm en blank skærm er belastende for øjnene at arbejde ved. 

Hvor kraftig computeren er er næsten underordnet til det du skal lave, men en SSD og massr af ram går man aldrig galt i byen med.

Hvad mener du med kunde præsentationer??

Jeg ville nappe sådan en Lenovo  

Teddy 

Hej Teddy,

Det var da noget værre volapyk du fik skrevet der :)
Retina skærm har da på ingen måde indvirkning på hverken visning af AdWords eller andre hjemmesider.
Retina betyder større pixeltæthed, og giver et fantastisk billede - jeg vælger dog personligt på min at køre opløsningen højre i stedet for, og det giver heller ingen problemer i forbindelsen med AdWords :-P

Tilsidst kan jeg da også lige tilføje at en bærbar til hver en tid er smartere end stationær - hvis den også skal bruges på farten :) Ekstern skærm samt keyboard & mus er jo opfundet.

Dbh Brian 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Mansfeldt:
Retina skærm har da på ingen måde indvirkning på hverken visning af AdWords eller andre hjemmesider.
Retina betyder større pixeltæthed, og giver et fantastisk billede - jeg vælger dog personligt på min at køre opløsningen højre i stedet for, og det giver heller ingen problemer i forbindelsen med AdWords :-P

Det er hvist ikke mig der vrøvler ;)

Retina = Apple salgs gas det er ikke noget nyt, bare en skærm med høj opløsning.

Pixeltæthed = relation imellem skærmstørrelse og opløsning. Dvs. en 5" skærm der kan vise 1000 pixel horisontalt, har dobbelt så høj pixeltæthed som en 10" der kan vise 1000 pixel. Ingen hokus pokus.

Høj opløsning giver problemer med visning af hjemmesider, hvis det feks er en side optimeret til 960px, så bliver den meget lille på en retina skærm i fuld opløsning, hvis man så zoomer så bliver billederne pixeleret.

Hvis det så er en side der er responsiv, er problemet at hvis man vil imødekomme høje opløsninger skal sende billeder i en så høj opløsning at de bliver så store at man så i stedet får et resource problem.

Opløsning er den nye hype, men fakta er at de færeste feks kan se forskel på HD eller fuld HD på deres TV, med mindre de har en kæmpe skærm.

Teddy 

 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)