Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Valg af arbejdscomputer? Mærke? Forslag til model? Hvad skal jeg gå efter?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folkens

Jeg starter på nyt arbejde som Online Marketing Konsulent.

I den forbindelse får jeg en arbejdscomputer efter eget valg (Yeeahaa!). Det er selvfølgelig super fedt. Jeg er vild med elektronik, men følger ikke så meget med i udviklingen. Jeg er fan af Apple og har således også en Iphone, Macbook og en Ipad til privat brug.

Skal jeg vælge Mac eller PC?

Jeg må indrømme at jeg ikke er særligt opdateret på nutidens standarder indenfor pc verdenen. Jeg er vant til at arbejde på en ældre stationær pc på mit nuværende arbejde med en ældre version af Windows og Office pakken installeret. Hjemme bruger jeg min Mac men udelukkende til korte skriverier, informations-søgning, nyheder og sociale medier mv.

Nu gælder det så valget af min kommende arbejdscomputer. Hvad skal jeg gå efter?

Kommer primært til at arbejde med Google Adwords, Analytics, SEO og naturligvis kundepræsentationer.

Vil blive enormt glad for et par gode råd og gerne direkte links til modeller??

/René

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Ved du hvad dine fremtidige kunder bruger? Og kommer du at have behov for at udveksle filer med disse kunder?

Hvis man bruger den samme arbejdscomputer type (Mac eller PC) som sine kunder hjælper det væsentligt på samarbejdet. Der er ikke noget mere irriterende end at modtage filtyper fra en samarbejdspartner som man ikke kan læse...

/Bengt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger en Dell XPS 17, som fungerer rigtig godt til mit behov. Arbejder med nogenlunde de samme opgaver, som du. Det er også dejligt, at man kan have mange programmer åbne samtidig, uden at den begynder at arbejde langsomt. Har haft den i næsten 2 år nu, og den fungerer stadigvæk rigtig godt. Skærmen er også dejlig stor, hvilket jeg godt kan lide. Mener, man kunne vælge mellem 2 forskellige skærmstørrelser. 

Operating System : Windows 7 Home Premium (64 BIT)

Processor: 2nd generation Intel Core i7-2630QM processor 2.00 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz

Hukommelse: 8192MB (2x4096) 1333MHz DDR3 Dual Channel

Hardisk: 500GB Serial ATA (7200RPM)

Grafikkort: 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card

Købte den direkte fra Dells hjemmeside. Mener den kostede ca. 7.000,- inkl. moms.

Jeg har ingen erfaringer med Mac.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart vælge en MacBook Pro med Retina skærm. Siden du ikke umiddelbart skal køre specifikke applikationer som bestemmes af kunder, og du bl.a. skal bruge den til præsentationer, vil den lækre skærm være et klart plus.

En Mac koster mere, men jeg føler faktisk at man får mere for pengene. Jeg har en iMac, MacBook Air og en af de største Dell laptops, og jeg synes faktisk at sidstnævnte giver mindst værdi for pengene, set over en længere periode.

Mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå en stationær!! Det duer ikke at sidde og arbejde 8 timer om dagen ved en bærbar.

At få en skærm med retina opløsning, eller fuld HD tror jeg er en dårlig ide når du skal arbejde online med adwords og analytics. De er ikke opdateret til at tilpasse sig skærmen, så du ender med at skulle fifle med indstilingerne alligevel, så hellere en god skærm uden den voldsomme opløsning.

Dertil skal det være en mat skærm en blank skærm er belastende for øjnene at arbejde ved. 

Hvor kraftig computeren er er næsten underordnet til det du skal lave, men en SSD og massr af ram går man aldrig galt i byen med.

Hvad mener du med kunde præsentationer??

Jeg ville nappe sådan en Lenovo  

Teddy 

 

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bengt

Tak for din kommentar hertil.

Nej det ved jeg ikke. Men det er et godt input jeg vil tage med, når jeg i morgen skal forbi og hilse på mine kommende nye kollegaer.

Jeg kender godt den problematik fra mit nuværende stilling. Vil jeg lige spørge ind til.

Tak for input.

/René

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Ja den har jeg været inde og kigge på. I privaten bruger jeg jo Macbook og kender f.eks. godt Keynote til Mac. Som er vildt lækkert til præsentationer. Det dig kan bekymre mig er, som Bengt nævner om jeg kommer til at skulle dele filer med kunder og kollegaer. Kan dette blive et problem. Synes jeg er svært at forudsige.

Jeg er også kun vant til at bruge Mac privat og ikke i arbejdssammenhænge. Som arbejdsstation og redskab er jeg mere vant Windows. Godt nok en gammel version. I dag hedder det vel Windows 8 som standard.

Well..jeg lærer nu meget hurtigt.

PC - Mac: 1-1

Tak for dit input.

/René

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Teddy,

Jeg får en arbejdsstation (et skrivebord) med en stationær eller ihvertfald en ekstern skærm. Jeg notere mig din kommentar med Retina opløsningen.

SSD og masser af ram. Tjek.

PC vs. Mac (v.s stationær): 1-1-1

Jeg er ikke blevet meget mere sikker i mit valg:-)

/René

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok bare mig men jeg vil se det lidt anderledes.

1. Hvad har de andre (ingen grund til du skiller dig ud med en fancy MBP) plus det kan være der er en virksomhedsaftale allerede.
2. Alle maskiner kan klare dit behov, så alt hvad du fylder på er ren lir.
3. Skal du have den med frem og tilbage, så gå efter vægt
4. Lenovo (IBM) er jo notorisk kendt for at lave kontor laptops - så kig her.
5. Hold dig fra win 8, der kan være mange grunde men en af dem er at du kommer til ar bruge tid på at lære noget nyt, tid som du kan/bør bruge på at arbejde for din arbejdsgiver. Plus du måske vil være den eneste på kontoret, så ikke sikkert andre kan hjælpe ved problemer.
6. Der er sådan set ingen grund til du bruger for mange at arbejdsgiver penge, når nu dit behov kan klares med den mest basale maskine.

Det er lidt sådan jeg ville anskue det - om det så hedder Acer, Lenovo, Dell osv. er imo mindre vigtigt.

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for rigtig gode inputs.

Jeg tænker også lidt over den med at skille sig ud med en MBP. Det gider jeg ikke. Det vigtigste for mig er, at vælge den computer som "arbejder" bedst sammen med mit nye team. Der tænker jeg samtidig på din pointe med Win 8. Jeg går efter at arbejde med det samme redskab som mine kollegaer, således at man kan hjælpe hinanden og snakker samme sprog på tværs af skriveborde:-)

Tror jeg hælder til en PC. Kender godt de typiske IBMs. Dem er jeg godt nok ikke så vilde med. Men jeg holder lige øje. Måske Lenovo eller en Dell (med Windows 7).

Tak for dine inputs.

/René

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)