Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal starte en webshop op. Men hvad nu hvis jeg ikke kan sælge noget?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

CS85:
Jeg har pengene, men har ikke så meget plads i mit hjem til lager, og heller ikke lige tiden til at tage på Posthuset hver eneste dag, eller pakke en masse pakker ind hver eneste dag.

Jeg er, ligesom så mange andre herinde, bekymret for at du slet ikke, har nogen ide, om den tid du skal ligge i selv driften af shoppen. 

Hvis du tror du kan starte en shop op med mobiltilbehør, som helst skal passe sig selv, og, hvor du vil have andre til at pakke dine varer....så glem det. Spar dine penge og koncentrer dig om noget andet.

For det første, hvordan fanden skal kunderne finde din shop?, rigtigt mange shops med mobiltilbehør, så hvis du allerede inden du er startet op, mener du ikke har tid til at pakke varerne til dine kunder, jamen så bare rolig. For så har du sikkert heller ikke tid til at kæmpe dig frem i søgemaskinerne, og så løser problemet sig selv, så sælger du nemlig ingen varer, og så slipper du for at pakkeSmile

Med det du har givet udtryk for i den her tråd indtil videre, så synes jeg ikke du skulle starte op.

Med hensyn til Skat, så vil et underskud altid skulle betales af egen lomme, du kan altså ikke få penge retur. medmindre du indenfor de næste 5 år efter et underskudsgivende år, lavet et overskud. I det overskud kan man fremføre tidligere års underskud, og derved slippe for at betale skat af hele eller dele af overskuddet, afhængigt af om overskuddet er mindre eller større end summen af de seneste 5 års underskud.

eks:

år 1: underskud 100.000 kroner = 0 skat

år 2: underskud 50.000 kroner = 0 skat

år 3: Overskud 75.000 kroner= 0 skat (-150.000 + 75.000 = -75000 kroner)

år 4: Overskud 100.000 kroner = 6250 kroner (-75.000 + 100.000 = 25000 , som beskattes med 25 % = 6250 kroner hvis du har et selskab)

Ovenstående er ekstremt simplificeret, men viser meget godt grundideen i beskatning af virksomheder

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tag et kig på denne guide:

http://www.shopnyt.dk/guide-start-en-webshop.html

Mvh.

ShopNyt

Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode indlæg! Tjekker op på links i morgen fra computeren. Jeg ville godt kunne tage på posthuset. Men jeg ser hele tiden efter muligheder at spare sin tid på, så man evt kan drive 2 webshops lige så nemt som en tidskrævende webshop, hvis i forstår :-). Både positive og negative kommentarer kan bruges. Takker!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Med hensyn til Skat, så vil et underskud altid skulle betales af egen lomme, du kan altså ikke få penge retur. medmindre du indenfor de næste 5 år efter et underskudsgivende år, lavet et overskud. I det overskud kan man fremføre tidligere års underskud, og derved slippe for at betale skat af hele eller dele af overskuddet, afhængigt af om overskuddet er mindre eller større end summen af de seneste 5 års underskud.

Jeg tror der er tale om en personligt drevet virksomhed, hvorfor et underskud ikke kan fremføres til senere år (med mindre man benytter sig af VSO). Derfor skal et underskud fradrages i den personlige indkomst i året, ikke senere år.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke trække dine udgifter fra hvis ikke du er CVR-registreret :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim Schelde:
Du kan ikke trække dine udgifter fra hvis ikke du er CVR-registreret :-)

Det kan man som sådan godt, hvis man etablere sig som hobbyvirksomhed, dog er fradragsretten lidt mere begrænset, men dog stadig muligt. Men det forudsætter dog at man ikke har en omsætning på mere end 50.000 kr. om året (så vidt jeg husker).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vidste jeg ikke, der kan man bare se.

Ja du må ikke omsætte for mere end kr. 50.000 men troede ikke man kunne trække sine udgifter fra? For du er jo ikke momsregistreret, så hvordan kan det lade sig gøre?

Mvh. Joachim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim Schelde:

Det vidste jeg ikke, der kan man bare se.

Ja du må ikke omsætte for mere end kr. 50.000 men troede ikke man kunne trække sine udgifter fra? For du er jo ikke momsregistreret, så hvordan kan det lade sig gøre?

Mvh. Joachim

Tja, hvordan det kan lade sig gøre kan jeg ikke svarer på, andet end sådan er reglerne :) Angående moms, så er det korrekt man ikke er momsregistreret og derfor kan man heller ikke tage moms på sine faktura og altså heller ikke fradrage moms, så det er endnu en ulempe ved hobbyvirksomhed, men til gengæld er fordelen for mange at de undgår kravene til bogføring osv. Så er det en sidebeskæftigelse ved siden af sit job, giver det jo meget god mening :) Desuden bliver visse virksomheder omstødt til at være hobbyvirksomhed, fordi de ikke opfylder kravene til at være drevet erhvervsmæssigt.

Der kan læses en del om det på nettet, så har du mere interesse i emnet så skulle der være en del at finde på nettet :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)