Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal starte en webshop op. Men hvad nu hvis jeg ikke kan sælge noget?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg overvejer at starte en webshop op, og søger i den anledning nogle gode tips og råd.

Jeg har solgt meget på dba før i tiden, hvor jeg selv stod for afsendelse osv, men det vil jeg helst gerne slippe for at gøre selv, da jeg har store fremtidsplaner og tror jeg får alt for travlt til at kunne pakke og afsende selv, og jeg har heller ikke noget plads til lager herhjemme :)

- - - - -

Har i nogle gode råd til hvordan jeg skal starte?

Nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, hvis jeg ikke har plads til lager hjemme hos mig selv?

Nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, hvis jeg ikke selv vil pakke pakkerne ind og bruge tid på at cykle hen til Post Danmark med pakkerne?

Hvad nu hvis jeg ikke kan sælge mine varer? Kan jeg så trække det fra som underskud uden at miste penge på det?

- - - - -

Søger gerne så mange tips og råd som muligt :)

Mvh. en nybegynder inden for webshop.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 'nybegynder',

Der er et hav af lignende tråde her på amino - brug søgefunktionen :)

Jeg tror dropshipping er det, du leder efter - brug søgefunktionen til at søge i de mange tråde der er om det emne :)

Såfremt du bliver cvr-registreret som erhvervsvirksomhed, kan du få fradrag for eventuelt underskud. Ellers ikke :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du har en kæmpe bunke penge til at smide i fra starten, så kommer du ikke uden om at skulle ordne pakker selv i det første stykke tid, det gælder uanset hvor stort du tror det bliver.

De fleste starter jo ud med et begrænset udvalg af varer, og har ikke 100+ af hver enkelt ting på lager, men bygger langsomt op, og når der så begynder at komme nok faste ordrer, ja så kan man begynde at ansætte folk til at gøre de ting man ikke selv har lyst til. Afhængig af hvad du planlægger at sælge, og hvor meget markedsføring du har tænkt dig at lave forud, så burde det heller ikke være et problem at have tingene der hjemme, mens man så senere kan flytte tingene til en ekstern lokation.

Men hvis du slet ikke kan se dig selv i den situation, så lyder det som om at dropshipping er det du skal bruge - eller som tidligere nævnt investere en god bunke penge fra start af.

M.h.t. skatteregler må du vente på en andens svar, da jeg ikke er vildt meget inde i det - så vidt jeg ved du kan trække underskud, samt indskud fra ved skat, men jeg tvivler på det så bare går i nul hvis du ikke sælger det, og du derfor stadigvæk vil tabe penge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som de andre selv siger, så kan du ikke komme udenom at sende dine varer selv og aflevere dem ved det nærmeste posthus, medmindre du vælger dropshipping som er en udemærket løsning. Her har du en mindre risiko (intet varelager) og du vil derfor have mere energi til at fokusere på selve webshoppen og din markedsføring.

Du skal have et CVR-nummer for at kunne trække dine udgifter fra, men dette vil aldrig kunne gå i nul, da du jo kun slipper for at betale 20% af den pågældende vare som du nu køber.

 - Dog kan du med fordel trække dine udgifter fra når du indberetter hvad du skal betale i skat. En virksomhed med underskud skal selvfølgelig ikke betale skat.

Mvh. Joachim

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim Schelde:
Du skal have et CVR-nummer for at kunne trække dine udgifter fra, men dette vil aldrig kunne gå i nul, da du jo kun slipper for at betale 20% af den pågældende vare som du nu køber.

Ikke forstået. Så vidt jeg ved, kan man godt som hobbyvirksomhed (uden cvr) få fradrag for sine udgifter. Man må bare ikke lave underskud.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes bare at have set rigtig mange nye webshops som har rigtig mange varer fra starten af. Hvad nu hvis de ikke kan sælge det?

Jeg vil meget gerne have et stort udvalg fra starten af.

F.eks. hvis vi snakker en webshop med mobiltilbehør. Så vil man jo gerne have tilbehør til så mange mobiler som muligt, og så meget forskelligt tilbehør som muligt, for at ramme så mange kunder som muligt.

Jeg har pengene, men har ikke så meget plads i mit hjem til lager, og heller ikke lige tiden til at tage på Posthuset hver eneste dag, eller pakke en masse pakker ind hver eneste dag.

Men tusind tak for rådene indtilvidere! :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har tid til at pakke varer og køre dem på posthuset har du jo heller ikke tid til at drive en shop. Så det må du jo lade være med at gøre så.....

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

CS85:
Jeg har pengene, men har ikke så meget plads i mit hjem til lager, og heller ikke lige tiden til at tage på Posthuset hver eneste dag, eller pakke en masse pakker ind hver eneste dag.

Hvis du har pengene, så er det vel heller intet i vejen for at du lejer et lille lokale og bruger som lager, ansætter en medarbejder til at pakke ordrerne, og så laver en afhentnings-aftale med et udbringnings-firma, så er det hele jo ordnet :)

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CS85

Hvorfor vil du starte op en webshop, når det ikke virker som du vil bruge tiden på at drive den?

Hvis du søger her på Amino så finder du masser af eksempler på personer som vil starte webshops. Hvis man skal have fremgang med en webshop så mener jeg at man for eksempel skal:

- Være bedre, for eksempel med hurtigere levering

- Have et bedre sortiment

- Have bedre/billigere priser (og derved måske også en lavere avance)

- Være sikker på at der er efterspørgsel på ens produkter (dvs undersøgt markedet grundigt)

- Have tid til at drive og udvikle sin forretning

- Have kapital til at investere i hjemmesideudvikling, varelager og markedsføring (dette skal man ikke undervurdere)

Enten gør man tingene ordentligt, og så er der en chance for succes. Ellers så lader man være.

/Bengt

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

CS85:
Jeg har pengene, men har ikke så meget plads i mit hjem til lager, og heller ikke lige tiden til at tage på Posthuset hver eneste dag, eller pakke en masse pakker ind hver eneste dag.

Puha, det giver stof til eftertanke. Den halve til hele time om dagen, det tager at pakke og sende, er INGENTING i forhold til, hvad det tager af tid, at drive, udvikle og vedligeholde en webshop.

Det at drive en webshop er ualmindeligt tidskrævende, og for mange nærmest et fuldtidsarbejde i sig selv. Overvej om det virkelig er det, du vil. Det lyder umiddelbart ikke sådan.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)