Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lærerene demonstrerer 40 timer mod at undervise 37 timer?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Mads, lig en plan for alt den fritid for har nu. Og giv den gas med dine sites, læs og bliv klogere.

Lærerne har præcis samme ferier som andre alm ansatte.

Deres forhold er slet ikke noget du skal have rundt i rumpen over.

Forstår ikke at folk ikke kan forstå at de godt kan selv kan styrer at arbejde hjemme som så mange andre flittige borgere i dette land.

Laver du alle dine lektier på skolen, eller "arbejder" du også hjemme nogen gange?

Lærer er ikke noget man bliver for pengenes skyld, eller fordi man er egoistisk og bare vil rave til sig, men fordi man er en type som gerne vil gøre en forskel for andre mennesker.

Du burde bage en kæmpe kage, købe kakao for alle dine lommepenge, smid det på cykeltraileren, køre ned og leverer det med et kæmpe smil fra øre til øre.

Støt dem så de fortsat kan støtte dig.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Morgan Tarp Danielsen:

Mads, hvordan tror du din gamle matematiklærer fik tid til altid at have gode opgaver klar til dig?
Hvis man bare har en lille smule indsigt i en lærers dagsorden, ville man vide, at man UMULIGT kan "normalisere" deres arbejdstid. Jeg har stor respekt for vores lærere og mener de gør et fantastisk arbejder med de forudsætninger, de har.

Det er fint nok, at du vil have en holdning til emnet, men jeg ville virkelig ønske, at du satte dig ordentligt ind i forholdene først.

Det interessante er at der findes et utal af komplicerede jobs i Danmark, men det er tilsyneladende kun lærerne som har et job der ikke som udgangspunkt kan tilpasses en almindelig 37 timers arbejdsuge?

Det man ønsker af lærerne er at de som udgangspunkt er på deres arbejdsplads i de timer de får løn for. Hvorfor er det så afgørende for lærergerningen at opgaver skal rettes på sofaen derhjemme?

Ret opgaverne på skolen. Forbered timerne på skolen. Så må forældrene få nogle enkelte timer hver uge hvor de kan ringe til læreren. Det er i forvejen helt urimeligt at bede lærerne om at bruge deres aftener på at tale med forældre.

Og så er det da rigtig at forberedelse til idræt umuligt kan tage den samme tid som forberedning til naturfag.

Det eneste man ønsker er jo at lærere underlægges en eller anden form for ledelse, sådan at de dygtige lærere belønnes og de mindre dygtige kan straffes. Vi husker jo alle sammen de der helt elendige lærere der aldrig burde have lov til at undervise men som simpelthen ikke kunne fyres. Jeg kan ikke se hvorfor en smule konkurrence er så skidt?

Jeg tror lærerne i fremtiden skal være glade for reformen da den vil genskabe respekten for lærerne og sørge for at lærerfaget igen bliver et kald.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Det interessante er at der findes et utal af komplicerede jobs i Danmark, men det er tilsyneladende kun lærerne som har et job der ikke som udgangspunkt kan tilpasses en almindelig 37 timers arbejdsuge?

Det man ønsker af lærerne er at de som udgangspunkt er på deres arbejdsplads i de timer de får løn for. Hvorfor er det så afgørende for lærergerningen at opgaver skal rettes på sofaen derhjemme?

Ret opgaverne på skolen. Forbered timerne på skolen. Så må forældrene få nogle enkelte timer hver uge hvor de kan ringe til læreren. Det er i forvejen helt urimeligt at bede lærerne om at bruge deres aftener på at tale med forældre.

Og så er det da rigtig at forberedelse til idræt umuligt kan tage den samme tid som forberedning til naturfag.

Det eneste man ønsker er jo at lærere underlægges en eller anden form for ledelse, sådan at de dygtige lærere belønnes og de mindre dygtige kan straffes. Vi husker jo alle sammen de der helt elendige lærere der aldrig burde have lov til at undervise men som simpelthen ikke kunne fyres. Jeg kan ikke se hvorfor en smule konkurrence er så skidt?

Jeg tror lærerne i fremtiden skal være glade for reformen da den vil genskabe respekten for lærerne og sørge for at lærerfaget igen bliver et kald.

Wink Yes det kan vist ikke siges meget mere rammende. Mener en der også har prøvet lærergerningen igennem ca. 9 år.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I Danmark har børn og unge undervisningspligt, der sidder lærer som er uddannet til at give dig undervisning i de forskellige ting.

Lad os sige der er 1 lærer, du har ham/hende 1-2 lektioner om dagen (45 eller 90 minutter).

Der går måske mellem 19 og 25 elever i klassen, hvilket betyder at læreren i gennemsnit har 1.8-3.6 minutter til hver elev, hvis tiden bliver udnyttet effektivt, problemet er at det er umuligt at udnytte tiden så effektivt, så som lærer har man ikke særlig meget tid til hver elev, det er selvfølgelig nedern for eleven.

Men på den anden side, så er det ikke din lærer der skal lærer dig hvordan ting virker, han skal egentligt kun vejlede dig i din undervisning, men det er DIN pligt som elev at lærer de ting som står i pensum (Hvilket de fleste skoler faktisk udlevere hvert år), ellers kan man altid spørge efter den.

Din lærer kan ikke lære dig noget, det er dig som person, der skal lære dig selv de forskellige ting, at lærerne kan være til hjælp er noget helt andet.

Jeg kan give dig i ret, at nogle uddannelser (Gælder ikke folkeskolen så meget), har ikke materiale som er up2date eller godt nok til det man egentligt burde have.

Problemet ligger ofte i at, enten er der en skide lov fra statens side om at man ikke må opdatere materialet, eller også er der ikke ressourcer nok til at opdatere materialet, fordi lærerne bruger utrolig meget tid, også uden for undervisningen.

Et godt eksempel er hvis du skriver stil, eller laver en fysik rapport, disse skal rettes, eller bedømmes, og hvem gør dette? Det gør din lærer.

Nu ved jeg ikke med dig, men hvis man som lærer får en fysik rapport på mellem 20 og 90 sider (skete hvor jeg gik i skole), og du er 12 grupper i en klasse (af 2 personer) - så skal man nok regne med at skulle kigge et par 100 sider hvis ikke mere igennem, og det tager altså ikke bare 2-3 timer.

Så nej jeg syntes ikke lærerne arbejder for lidt, og de burde have bedre vilkår.

Men igen husk, det er din pligt at være sikker på du kommer igennem de ting du skal, og i danmark har du heldigvis muligheden for at lave de næste 10 sider i din matematikbog selvom du kun skal lave 2 ;)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)