Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hey hjælp..træt af at være arbejdsløs men indeholder selvstændighedens ånd

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra skagen
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hey. jeg er nu 30 år har 3 uddannelser og en hulands masse certifikater. skibsassistent. plade&konstruktionssmed og (lastbilchauffør - dog kun til forvogn). det jeg brænder mest for er at udtænke ideer til at løse problemer i noget med jern. at svejse slibe og skære. jeg ved bare ikke hvad jeg skal producere. dog har jeg heller ikke pengene til det. jeg er træt af at være arbejdsløs. min tanke er at hvis jeg springer ud i det, og feks.. det ikke rigtigt duer.... mister jeg så alt hvad jeg ejer og har. hvad er min sikkerhed hvis det ikke går. jeg har fuld adgang til en smedevirksomhed og har fået lov til at prøve ideer af. men hvad skal jeg lave. jeg vil gerne være mig selv evt enmandsvirksomhed..... en masse tanker og sikkert en hel masse flere spørgsmål som jeg ikke husker at få stillet her.

Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Fra  Mobilize Me Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

jeg er i tvivl om hvad det du spørger om :O

kan det gå galt at springe ud som selvstændig? Jeps, det kan det bestemt.. men du har mulighed for at påvirke chancen for succes gennem dit engagement og dét er jo præcis dét som er FEDT ved at være selvstændig og iværksætter :)

Hvis du har en fed mavefornemmelse om et eller andet behov du kan dække med et produkt og som du med rimelighed kan sige at du kan afsætte... Jamen så er det da blot at give den max gas ;)

Held og lykke - jeg sender dig en masse gode tanker og håber dig det bedste!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det tidligere svar svar så er jeg ikke helt klar på hvad du spørger om, men...

1: Hvis du skal have success som selvstændig så er det uhyggeligt vigtigt at du har en vision on at det bliver en success, og hvordan det skal opnås. 

2: Risiko - det er vigtigt at forstå hvad risikoen er, og der er fire typer risiko jeg synes diú skal tage med;

      - Risikoen for at du ikke tjener nok/taber penge og de vurderinger er ret ligetil (ikke lette men lette at forstå) 

      - Kreditorer - skal det være en selskabskonstruktion så du er beskyttet personligt mod kreditorer? Bagsiden af den medalje er at
        hvis du kautionnerer for lån mv kan du ikke få skatterabat i nuværende løn/fremtidig løn. Din risiko ved at låne penge (kautionnere)
        bliver større, men din personlige rieiko for at andre kommer efter dig bliver mindre.

      - Hvis det ikke går kan det afhængigt at fagforening være meget svært at komme tilbage i et system der er meget fjendtligt overfor
         selvstændige

      - Hvis det går galt vil mange fremtidige arbejdsgivere/ledere se negativt på dig fordi initativ ikke skattes i Danmark - din fremtid som mulig
        lønmodtager lettes ikke.  

Hvis det ikke er hjerteblod skal du ikke gøre det! 

Fra skagen
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

hey hey. det kunne ære jeg skulle ændre det jeg har skrevet til nogle mere letlæselige spørgsmål. min fejl :)

der er fortalere og der er også de kritikere. Mine spørgsmål burde have været. Jeg ved ikke om jeg tør springe ud i det. hvis jeg har den risiko at jeg må gå fra hus og hjem. hvordan sikre man sig at det ikke kan ske. har det noget med de selvstændigs fagforening at gøre ?

jeg har taget mange kurser og uddannelser. når jeg er færdig lander jeg altid på "nul" . der hvor jeg tænker. det ville måske være lettere at være selvstændig. men hvad skal jeg lave?. kunne man leje sig selv ud evt. altså er der forskel på hvordan feks virksomheden er sat sammen. med hensyn til at enten have en produktion eller udleje sig selv.

jeg er typen der godt kan lide at gå med livrem og seler før jeg gør noget vildt og voldsomt.  jeg ville så gerne give max gas. men jeg ville vide noget mere. hvad gør man hvis indtjeningen ikke rammer minimums beløbet. er der en anden mulighed uden at gå ned med flaget.

kan man evt køre sideløbende et deltids job samtidigt med evt firma ? jeg tænker her på at sikre i det mindste en mindre indtjening/opfyldning.

min overskrift burde hede "livrem og seler" :P

foreløbigt nu tak for responsen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

welle:
der er fortalere og der er også de kritikere. Mine spørgsmål burde have været. Jeg ved ikke om jeg tør springe ud i det. hvis jeg har den risiko at jeg må gå fra hus og hjem. hvordan sikre man sig at det ikke kan ske. har det noget med de selvstændigs fagforening at gøre ?

Lidt - du skal registreres som selvstændig og hvis ikke du samtidigt har behov for fagforeningen til chaufør jobs så bør du skifte til ex ASE da foreninger med fokus på selvstændige har langt lettere ved at klare dine spørgsmål. OM du optjener ret til dagpenge som selvstændig, vil så afhænge af om du får gang i din virksomhed. Man vil se på omsætning og fortjeneste for at bedømme, om du rent faktisk har haft en aktivitet som berettiger til dagpenge optjening. En indtægt og omæstning på 10.000 om året, vil f.eks ikke give dig dagpengeindtjening - du skal op på det som man normalt har som indtægt. Måske du kunne starte noget som en bibeskæftigelse med dagpengeret - læs DETTE LINK om den mulighed OG DETTE LINK om selvstændig og a-kasse

welle:
hvad skal jeg lave?. kunne man leje sig selv ud evt. altså er der forskel på hvordan feks virksomheden er sat sammen. med hensyn til at enten have en produktion eller udleje sig selv.

Nej der er i princip ikke forskel, men hvis du "lejer dig selv ud" så skal du være opmærksom på, om det rent faktisk nu bare er en omgåelse af det at være lønmodtager. Du skal ha flere arbejdsgivere og der er mange andre regler for at leje sig selv ud og fakturere sin indkomst med moms i forhold til at være lønmodtager og betale A skat. Læs evt DETTE LINK om forskellen

welle:
hvad gør man hvis indtjeningen ikke rammer minimums beløbet. er der en anden mulighed uden at gå ned med flaget.

Ikke andre end at tjene penge som lønmodtager ved siden af, eller kunne klare sig uden indtægten

welle:

an man evt køre sideløbende et deltids job samtidigt med evt firma ? jeg tænker her på at sikre i det mindste en mindre indtjening/opfyldning.

min overskrift burde hede "livrem og seler" :P

Som skrevet JA du kan sagtens ha job og være selvstændig samtidigt så du får set om du kan bygge noget op samtidigt med at du tjener et eller andet nødvendigt minimumsbeløn. Jeg synes overhovedet ikke det er mystisk at gå med livrem og seler hvis man har nogen der er afhængige af en selv, og heller ikke hvis det bare er for egen eksistens skyld. De som kaster sig ud fra 2000 meter for at nyde faldskærmsudspring checker også linerne et par gange inden de hoppper, så det skal kun komme dig til ære.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, altså hvis overskriften er livrem & seler, er det vel noget med at du har nogle faste timer et sted, mens du iværksætter. Mange starter op på den måde- så det er ret fornuftigt.

Jeg faldt over denne artikel, som viser en kvinde der har FEM arbejdsgivere på en gang. FEM. Så det bliver måske en måde at tænke lønarbejde på i fremtiden- med flere arbejdsgivere. 2 synes jeg nu må være rigeligt- men folk er jo forskellige, og nogen kan måske trives med så mange arbejdsgivere:

Her er casen:

 5 forsk. firmaer ansatte Pia Byrial- samtidigt


http://www.skelmose.eu/html_dk/nyhedsarkiv/nyhed_79.asp

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

flemming.dk:
Jeg faldt over denne artikel, som viser en kvinde der har FEM arbejdsgivere på en gang. FEM. Så det bliver måske en måde at tænke lønarbejde på i fremtiden- med flere arbejdsgivere. 2 synes jeg nu må være rigeligt- men folk er jo forskellige, og nogen kan måske trives med så mange arbejdsgivere:

Jeg vil bare sige, at antal af arbejdsgivere ikke i sig selv afgør om man er lønmodtager eller selvstændig. Det er udelukkende arbejdets karakter og aldrig selve aftalen der afgør det. Man kan sagtens ha 5 arbejdsgivere samtidigt eller på skift, og stadigt være A skatte pligtig lønmodtager

Det kan godt være, at mange arbejdsgivere holder af at slippe for lønmodtagere men den holder ikke en meter i forhold til skat, som er ganske aggressive på området - læs gerne de to underlinks til skat og DFI i LINKET 

Ellers helt enig - det kan sagtens være en mulighed at ha flere arbejdsgivere samtidigt

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra skagen
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Glem mine spørgsmål. man bliver født på ny, i tiden som selvstændig. livrem og seler er ikke nødvendigt. bare skaf kunder nok så bære man sig selv. afskaf A-kasse og spar selv op. jeg fatter stadigt ikke, at det tog mig så lang tid. At vælge den religion, som hedder mig selv. - tro på dig selv er svaret til mig selv og alle andre der læser med!.

Tilmeldt 14. Dec 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at du "opdaterer", og at det tilsyneladende går godt.... men fortæl da mere!!?? Hvordan gik du i gang? Hvad så det første år? Det andet år? I dag?

Optimistisk, Mikkel 

Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du svejse i rustfrit stål i top kvalitet ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)