Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forpagtning ell. driftleder ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,
Jeg har set at greve golfklub søger en forpagter ell. en driftleder til deres lille cafe.
De vil gerne have en hurtig tiltrædelse så enansættelse er det nemmeste. Desuden skal de bygge nyt klubhus inkl. cafe til vinter som vilstå klar om et år og forpagtningsafgiften er 0kr. Men de har ikke noget udkaft til en aftale klar, derfor har jeg heller ikke noget på skrift.
Mit spørgsmål/dilemma er at jeg gerne vil forpagte fordi jeg gerne vil være selvstændig men kan det betale sig ??? Det er jo en sæsonforretning så for en ny ville det jo være en god måde at prøve det af på og umiddelbart billigt også.
Hvis jeg skal forpagte hvordan gøres papirarbejdet så nemmest/bedst/sikrest ???
Eller er det bedst at blive ansat og dermed få indblik i tingene inden jeg "forpligter" mig ??
Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan være fint med en ansættelse et stykke tid for at snuse til cafeen, hvis de vil gå med til det.

Men kan du få nogen regnskabstal fra dem? De må kunne sige noget om omsætning, brutto avance, lønninger, og udgifter og slutteligt indtjening. Derfra kan du udarbejde dit eget budget. Tænk over havd vil du gøre anderledes end den tidligere forpagter siden vedkommende stoppede ? :-)

Har du branche kendskab?

Du kan også tage kontakt til Væksthus hovedstaden for at få hjælp til at etablere en forretningsplan, budget og kontrakt.

Go' vind !

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)