Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække fra på papegøje plader

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Selvom der er tusindvis af tråde som vedrører gulplader / papegøjer m.m. så synes jeg ikke at kunne finde noget der omhandler mit spørgsmål.

Jeg bliver nød til at få udspecificeret hvilke ting jeg kan trække fra når jeg ejer bilen privat men på papegøjeplader for at kunne bruge den i firmaet.

Bilen er omkring 80.000 værd hos forhandlere og derfor skal den være i mit navn siger min erfaringer, da det først er biler over 250.000,- der kan være en fordel i at have den i firmaet, korrekt?

Jeg har også ladet mig fortælle fra en som har været på kursus hos skat at man godt må trække alt diesel fra både til privat og erhvervsforbrug selvom bilen er 50/50 og i mit tilfælde ender den nok mest med at være 30/70 privat/erhverv da jeg læser videre ved siden af firmaet.

Så skal bare lige sikre mig at det er korrekt jeg har indregistreret den i mit private navn istedet for firmaet, da jeg kan få kørepenge på den måde og stadig trække driftomkostningerne fra?, korrekt?

Drift omkostninger indbærer det forsikringer, vægtafgift, privatbrug afgift, partikelfilter afgift, diesel og reparationer. så tilkøb til bilen kan jeg i og for sig og trække fra?

Hvis der også kan forklares fordele ved at have den i firma ville det være fint, for så får jeg lige bedst mulige viden all-around.

God påske !

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt for at rådgive dig at vide om du kører enkeltmandsfirma eller selskab.

Jeg går her ud fra at du kører som enkeltmandsfirma altså personligt.

Så er det rigtigt at du kan fordele udgifterne efter hvormeget du kører privat og erhverv feks 50/50. Dvs at man fordeler alle udgifter incl afskrivning på bilen efter denne formel.

 

Du an ikke både få kørepenge og trække udgifterne fra. Det er enten det ene eller det andet. Du kan vente med at beslutte dig til året er slut om du vælger den ene eller anden ordning.

Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Korrekt det er enkeltmandsvirksomhed.

Ok så vil det højst sandsynligt være til min fordel som situationen er nu at kunne trække udgifter fra istedet for at få kørepenge.

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.
Du kan sagtens få kørepenge. Og trække moms fra alt diesel og reperationer der skulle være på bilen, både på reservedel og værksted regning. Tilgengæld kan du ikke trække forsikring og afgifter fra.
Mvh
Sam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sam.

Det er jo glædelig nyhed. Det giver alligevel en del besparelser i løbet af et helt år !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam har du direkte link til din kilde?

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er jeg spændt på at se!

Det holder vist ikke.

Svaret er i min første besked.

 

Jørgen

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.

Min direkte kilde er min revisor. Han kan fortælle dig paragraffer og alt det. Du skal være velkommen til og kontakte ham. Ved Selvfølig ikke om han vil svare på sådan nogle ting når du ikke er kunde hos ham.

Men smid en privat besked, så sender jeg oplysninger.

Mvh
Sam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil du være sød at dokumentere eller fortælle om din kilde til din viden?
Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg spørge om du overhovedet bruger en revisor. Hvorfor kontakter du ikke din reviser og spørg om det hvis du ikke tror på det jeg skriver. Men her der har du et link fra SKAT

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2049602&chk=206519

Tror ikke kilden kan blive bedre.

JPrevision 

Den er skam god nok, vi er en masse der køre det på den måde. flere revisor har bekræftet det, selv et opkald til skat vil bekræfte det. måske har du overset at vi snakker guleplad/papgøjeplade biler. 

Mvh 

Sam

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)