Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og egen virksomhed

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, men du skal huske at der skal laves en speciel specificering af egenkapital, kapitalindskud og kapitaludtræk samt nogle flere ting...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/23/2006 12:18:39 PM Forfatter: Tobias Grønlund Ja, men du skal huske at der skal laves en speciel specificering af egenkapital, kapitalindskud og kapitaludtræk samt nogle flere ting...

Det skal der sådan set også når vi taler om en virksomhed uden for virksomhedsordningen. Når man bruger virksomhedsordningen stilles der bare større krav til at din privatøkonomi og firmaøkonomi er adskilt.
 
De konti man anvender i virksomhedsordningen er interne konti. Det er altså ikke noget med at du skal ud og deponere penge i en bank o.l. Men ja for de fleste vil det være en god ide at få en revisor til at lave specifikationerne vedr. virksomhedsordningen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige den samme besked jeg fik, da jeg solgte mine forretnings ideer.

Personlig skat af det hele, kan i dag godt være lidt øv over jeg brugte den fortjeneste på gæld, nu hvor jeg leder efter investor i småtingsafdelingen, mellem 30 kilo og 215 kilo.
 
De penge har jeg jo haft i hånden i år øv øv

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/24/2006 1:05:45 AM Forfatter: korntrold

Lige den samme besked jeg fik, da jeg solgte mine forretnings ideer.

Personlig skat af det hele, kan i dag godt være lidt øv over jeg brugte den fortjeneste på gæld, nu hvor jeg leder efter investor i småtingsafdelingen, mellem 30 kilo og 215 kilo.
De penge har jeg jo haft i hånden i år øv øv

 
og det er lige præcist der at virksomhedsordningen er genial. Ved lade provenuet ved salg af virksomheden stå i virksomhedsordningen kan man nøjes med en 28% beskatning og virksomhedsordningen og det opsparede overskud kan videreføres fordi du opstarter en ny virksomhed. Dvs. man slipper for at pengene skal ud og vende i personligt regi med den højere beskatning til følge.  Samme virkning har man i et ApS.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skrev til SU-styrelsen og spurgte hvordan det forholdte sig med SU og virksomhedsordningen. Her er lige deres svar

****************
Det vigtigste, når du har egen virksomhed, eller ejer en udlejningsejendom, er at overskuddet tæller med i din indkomst, hvis overskuddet beskattes som personlig indkomst eller kapitalindkomst.

Er du tilmeldt virksomhedsskatteordningen, anerkender vi dine erhvervsmæssige renteudgifter som fradrag, fordi de trækkes fra ved beregningen af virksomhedens resultat, før det beskattes.

Er du i tvivl om, hvordan din virksomhed konkret beskattes, skal du henvende dig til et skattecenter.

Du kan læse mere om egenvirksomhed og fribeløb her: http://www.su.dk/indkomst/egen-virksomhed/default.html
*****************

Jeg blev ikke meget klogere, men måske i gør
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

J

Dato: 4/27/2006 12:44:19 PM Forfatter: Mikkel Jørgensen Jeg skrev til SU-styrelsen og spurgte hvordan det forholdte sig med SU og virksomhedsordningen. Her er lige deres svar **************** Det vigtigste, når du har egen virksomhed, eller ejer en udlejningsejendom, er at overskuddet tæller med i din indkomst, hvis overskuddet beskattes som personlig indkomst eller kapitalindkomst. Jeg blev ikke meget klogere, men måske i gør

Jo det bekræfter den tidligere beskrevne praksis. At overskud som opspares i virksomhedsordningen først påvirker SU beregningen når det engang hæves. Fordi overskud der opspares ikke beskattes som personlig indkomst men som virksomhedsindkomst. Det opsparede overskud beskattes først som personlig indkomst når det hæves og så indgår det i grundlaget for SU.
 
Hvad så hvis jeg først hæver det opsparede overskud på et tidspunkt hvor jeg ikke modtager SU - Så vil det opsparede overskud slet ikke påvirke SU''en på nogen måde og man kan så bare håbe på at den studerende kan klare sig SU midlerne så han undgår at hæve overskud i virksomheden.
 
Svaret bekræfter iøvrigt også at SU slet ikke er bekendt med reglerne i virksomhedsordningen. Man nævner slet ikke noget om opsparede overskud. Var man bekendt med disse regler eller var der et egentlig samspil mellem virksomhedsordningen og SU var reglerne såmænd nok udformet anderledes for det er på godt dansk et hul.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld jeg blander mig, men det lyder jo for lækkert.
 
Vil lige have det opresumeret, hvis man så har overskud.
 
F.eks. således
Omsætning 50.000
Dækningsbidrag 10.000
Virksomhedsskat: 2.800
Resultat efter skat: 7.200
 
Så har man det stående i virksomheden. Her kommer spørgsmålet så, når man så trække det ud, skal der så betales "personskat" eller hvad det hedder?
 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor skal man nødvendigvis bruge virksomhedsordningen? For mig at se, er det mest relevant hvis man forventer et pænt overskud i firmaet.

Hvis man derimod forventer et årligt overskud der er mindre end de ca. 50k man må tjene når man er på SU, så er det vel fint bare at blive beskattet af overskuddet? (Hvis firmaet er enkeltmandsvirksomhed eller I/S)

 

På den måde kan man i princippet udbetale en højere årlig "løn" end de 50.000.

 

Jeg har haft virksomhed mens jeg var under uddannelse, og sørgede blot for at overskuddet aldrig oversteg SU''s grænse.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Man SKAL heller ikke bruge virksomhedsskatteordningen. Kun hvis man har tjent over de 50k.! Og det er der flere og flere studerende der gør, så derfor er der nok også en større efterspørgsel på viden omkring det nu.

 

Men man sparer sig da for noget besvær hvis man holder sit overskud under de 50k.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Allan siger hvis man holder sit overskud under de 50.000 kr. De fleste fokuserer på at øge deres omsætning/overskud fremfor at holde den under et vist niveau.

Man kan nedbringe sit overskud ved at indkøbe afskrivningsberettigede aktiver, men det er der ikke meget ved, hvis man ikke kan bruge aktiverne væsentligt. Kigger man på en konsulentvirksomhed eller en IT virksomhed er der også grænser for hvor mange aktiver der bruges, og derved er afskrivningsmulighederne begrænsede.

 

Generelt må det da være sjovere at gemme overskuddet i virksomheden via virksomhedsordningen og derved reducere det overskud der indgår i SU beregningen af den vej.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)