Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og egen virksomhed

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg siger mange tak for svarene, det lyder til at det ikke er bare lige at lave det på den måde, men jeg vil tage kontakt til en revisor og høre nærmere.

igen mange tak
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsordningen er dybest set bare en skatteberegning og et spørgsmål om teknik. Men det er korrekt at virksomhedsordningen indeholder en fordel i relation til S.U. fordi man ved at opspare indkomsten i ordningen til en foreløbig skat på 28%, får reduceret beregningsgrundlaget for SU''en.

Det er ikke noget du kan læse noget om nogen steder for det handler dybest set om at SU reglerne aldrig er blevet koordinneret med reglerne i virksomhedsskatteordningen på trods af at den har eksisteret siden 1987. Jeg ved faktisk ikke engang om det er gået op for SU at der er noget der hedder virksomhedsskatteordningen - men der er intet ulovligt eller moralsk forkasteligt i at bruge modellen i forhold til SU.
 
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicolai,

Jeg står pt. selv i den situation, at jeg sammen med en partner skal starte en virksomhed. Jeg har dog samtidig planer om at fortsætte med at læse...om ikke andet være registreret på Uni bare for at få min månedlige SU! ,-)

Jeg har brugt de sidste par dage på at undersøge mulighederne for at oprette et ltd med et tilhørende dansk datterselskab (idet vi måske også senere får brug for at oprette datterselskaber i andre lande.)!
Jeg synes imidlertid det virker utrolig kompliceret at skulle oprette en sådan konstruktion, og jeg har også her på amino fundet flere indlæg som direkte fraråder at man opretter ltd''er.

Jeg ville derfor høre om du ville have tid og lyst til kort/lang at beskrive hvilke erfaringer du har gjort dig, og evt. også lidt om hvorledes det rent praktisk gøres...

På forhånd tak.

Venlig hilsen,
Kasper
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu spørger du godt nok Nikolaj direkte men den med frustrationen forstår jeg ganske enkelt ikke. Det manglende samspil er faktisk udtryk for en fordel, se ovenfor.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent,

Ved at læse debatten er jeg kommet frem til at jeg ved lade virksomheden blive beskattet efter Virksomhedsordningen ikke vil få problemer med min SU, så længe jeg ikke udbetaler løn til mig selv. Er det forstået rigtigt ? Er det muligt at have et personligt ejet virksomhed uden at jeg selv får gavn af overskuddet, men at det derimod bliver oplageret i virksomheden? Hvordan fungerer det praktisk? Skal jeg oprettet en konto kun til virksomhede, og kan jeg således vente med at udbetale løn til mig selv til jeg evt. er færdig med mine studier om et par år? Må jeg udbetale løn til andre, selvom jeg ikke selv får løn?

 
Mange tak!
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bace,

Ja, du har forstået det rigtigt. Ved at bruge virksomhedsskatteordningen, så bliver du kun beskattet af det overskud du hiver ud til privat forbrug. Det vil sige at du sagtens over en årrække kan opspare egenkapital i virksomheden, og så kun blive beskattet af det som virksomhed (28%). På den måde vil din indtjening i virksomheden ikke blive beskattet som privat indkomst og derved ikke røre din SU.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
hvordan tilmelder man sig ordningen, og hvad skal man være opmærksom på ifm. med brugen af ordningen.

Kan man senere træde ud af ordningen igen?

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal desværre nok have fat i en revisor. Det koster lidt penge at få lavet, men det er det værd, hvis man ellers ville skulle miste et par måneders SU

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/22/2006 5:39:22 PM
Forfatter: Mikkel Jørgensen
hvordan tilmelder man sig ordningen, og hvad skal man være opmærksom på ifm. med brugen af ordningen.



Du tilmelder dig ved at sætte et kryds i "beskattes efter virksomhedsordning" på din selvangivelse.

Alt om både i Danmark

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)